شناسهٔ خبر: 31187090 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

چه افرادی نباید کافئین مصرف کنند؟

کافئین را می‌توان از محبوب ترین خوراکی‌های جهان دانست. کافئین موجود در قهوه و نسکافه روزانه توسط میلیونها نفر در سراسر جهان مصرف می شود، اما برخی از افراد با منع مصرف کافئین مواجه هستند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
 مصرف کافئین می تواند برای برخی از افراد عوارضی خطرناک داشته باشد بنابراین با وجود این که کافئین بسیار محبوب است، بهتر است در مصرفش احتیاط کنید:

_بانوان باردار به ویژه در ماه های آخر بارداری انقباضات رحمی را تجربه می کنند که گاهی با مصرف خوراکی های محرک تشدید می شود، بنابراین بهتر است بانوان باردار در مصرف کافئین احتیاط کنند.

_اگر سابقه معده درد یا سایر مشکلات گوارشی را دارید در مصرف کافئین به شکل قهوه و نسکافه احتیاط کنید چون می تواند منجر به بروز مشکلاتی در معده شما شود.

_مصرف کافئین به ویژه به شکل قهوه با برخی داروها تضاد دارد بنابراین سعی کنید اگر داروی خاصی مصرف می کنید، پیش از مصرف کافئین دستورات و منع مصرف دارو را بررسی کنید.

_مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند نیز باید در وضعیت مصرف کافئین خود احتیاط کنند تا نوزاد خود را دچار بیقراری نبینند.

_افرادی که سابقه سردرد های میگرنی دارند باید در مصرف کافئین زیاده روی نکنند چرا که کافئین زمینه ساز سردردهای میگرنی می شود.

_افرادی که دچار تپش قلب هستند، نباید کافئین بیش از حد مصرف کنند چرا که با علائم تپش قلب رو به رو خواهند شد.

_اگر دچار اختلالات خواب هستید از مصرف کافئین اجتناب کنید.

_اگر فشارخونتان همیشه بالاست سعی کنید کافئین مصرف نکنید یا آن را با شیر یا افزودنی هایی که شدت کافئین را کم می کنند مصرف کنید.
انتخاب 

نظر شما