شناسهٔ خبر: 31186830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گام بلند تاتنهام و رئال برای صعود به یک چهارم نهایی

روزنامه جوان

در ادامه بازی‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب‌گذشته دو بازی در هلند و انگلستان برگزار شد که طی آن‌ها رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی و تاتنهام با برتری مقابل حریفان راه صعود به مرحله بعدی را برای خود هموار کردند.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: در جریان این دو بازی، رئال‌مادرید در زمین آژاکس آمستردام به برتری دو بر یک رسید تا کار راحتی در دیدار برگشت داشته باشد. در دومین بازی هم تاتنهام در زمین خود دورتموند صدرنشین بوندس لیگا را با حساب سه بر صفر شکست داد تا با خیال راحت به بازی برگشت بیندیشد.

قدرتمان را به رخ کشیدیم
رئال مادرید این روز‌ها با سانتیاگو سولاری بهتر از همیشه نتیجه می‌گیرد. روند رو به رشد رئال در لالیگا حالا در لیگ قهرمانان هم دیده می‌شود تا سولاری از قدرتمندی تیمش حرف بزند. سرمربی رئال بعد از برتری برابر آژاکس گفت: «می‌دانستیم که باید چگونه در این دیدار بازی کنیم. اصلاً بازی آسانی نبود. قدرت خود را بار دیگر نشان دادیم. توانستیم به خوبی فشار حریف را تحمل کنیم. ما تیمی قوی هستیم و به خوبی نتیجه را به سود خود کردیم. در لیگ قهرمانان اروپا هیچ دیدار آسانی وجود ندارد. آژاکس تیم خوبی بود، اما ما با آرامش و برنامه‌های که داشتیم به پیروزی رسیدیم.» سولاری با تمجید از نوع بازی آژاکس ادامه داد: «بازیکنان آژاکس با تمرکز بسیار بالایی بازی کردند و فشار زیادی روی ما آوردند. آن‌ها با نهایت قدرت آماده این بازی شده بودند.».
اما سرمربی آژاکس تیمش را سزاوار این شکست نمی‌داند به‌خصوص اینکه معتقد است، داور در مردود اعلام کردن گل آژاکس دچار اشتباه شده است. اریک تن هاگ بعد از بازی گفت: «برابر بهترین تیم اروپا بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. توپ و میدان را در اختیار داشتیم و می‌توانستیم گل‌های زیادی به ثمر برسانیم. رئال حریف بسیار قدرتمندی بود.»

بهتر از این نمی‌شد
تاتنهام در بازی رفت تقریباً کار دورتموند را تمام کرد تا پوچتینو خوشحال‌ترین مرد این روز‌های آن‌ها باشد. سرمربی تاتنهام بعد از این پیروزی بزرگ گفت: «بعد از آنکه گل نخست را به ثمر رساندیم، شرایط بهتر شد و با اعتماد به نفس بالاتری به دروازه حریف نزدیک شدیم. در کار‌های دفاعی بسیار خوب بودیم و اجازه فرصت‌سازی را به حریف ندادیم. بازی بسیار خوبی بود و بهترین نتیجه را کسب کردیم. در نیمه دوم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم، اما در نیمه نخست کمی اذیت شدیم و کار ما سخت بود. بازی از همان ابتدا درگیرانه بود. دورتموند همه فضا‌ها را بسته بود. می‌خواستیم با سبک بازی همیشگی خود به دروازه حریف نزدیک شویم.»
پوچتینو با اشاره به اینکه به‌رغم کسب این نتیجه هنوز کار تمام نشده، ادامه داد: «در لیگ قهرمانان اروپا شرایط سخت است. دورتموند تیم بسیار خوبی است.» لوئیس فاوره سرمربی دورتموند، اما دلیل اصلی شکست سنگین تیمش را نداشتن تمرکز عنوان کرد و گفت: «نداشتن تمرکز و عجله‌کردن بیش از حد کار دست ما داد. نتوانستیم فرصت‌های خوبی خلق کنیم و به همین خاطر تن به شکست دادیم. امیدوارم که در ادونا پارک جبران کنیم.»
لیگ اروپا، چلسی برد، آرسنال باخت.
اما در لیگ اروپا بازی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی ادامه پیدا کرد. پنج‌شنبه شب در ادامه این مسابقات آرسنال در شب اخراج لاکازت با یک گل از میزبانش باته بوریسف شکست خورد. چلسی توانست مالمو را با گل‌های ژیرو و بارکلی دو بر یک شکست دهد. والنسیا برابر سلتیک دو بر صفر پیروز شد و لاتزیو سه بر یک زوریخ را شکست داد.
بنفیکا توانست در زمین گالاتاسرای دو بر یک پیروز شود و صعودش را به مرحله بعد تقریباً قطعی کند. سویا با یک گل لاتزیو را در شهر رم شکست داد تا با خیالی آسوده‌تر دیدار برگشت را در سانچس پیسخوان برگزار کند. رئال بتیس، دیگر تیم اسپانیایی برابر رن سه بر سه مساوی کرد. اینتر توانست با یک گل برابر راپید وین پیروز شود. در دیگر دیدار مهم ویارئال با یک گل اسپورتینگ را شکست داد. دیدار تیم‌های کراسنودار با بایرلورکوزن و اسلاویا پراگ با خنک با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین المپیاکوس برابر دیناموکیف دو بر دو متوقف شد. دیدار شاختار و آینتراخت فرانکفورت نیز با نتیجه مشابه به پایان رسید. ویکتوریا پلژن دو بر یک برابر دینامو زاگرب پیروز شد. بروخه در حالی سالزبورگ را با نتیجه مشابه شکست داد که کاوه رضایی از روی نیمکت ذخیره‌ها شاهد پیروزی تیمش بود.

نظر شما