شناسهٔ خبر: 31186733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

هفت سکانس از شبی که ۲۷ سرباز وطن پر کشیدند؛

انتقام کمترین پاسخ مقاومت به تروریست‌ها

زوم مگسک روی آل‌سعود، رژیم صهیونیستی و طراحان نشست ورشو

صاحب‌خبر -

انتقام به شیوه‌ای مقاومتی و از طرق مختلف برای اقدام تروریستی - انتحاری که در سیستان و بلوچستان ۲۷ سرباز وطن را شهید کرد جزو حقوق اولیه ملت جمهوری اسلامی و مردم مقاوم منطقه‌ است که بارها و بارها با حمایت‌های مستشاری این سربازان و فرماندهانشان توانسته‌اند تروریست‌ها را نابود کنند. این انتقام نه از لحاظ شرع و نه حتی حقوق بین‌المللی منع نشده و براساس تجربیات گذشته می‌توان باور داشت که حتما دامن همه عوامل موثر در رخداد این حادثه تروریستی را خواهد گرفت.

سکانس یک: ۲۷ سرباز وطن پر کشدند
صدای انفجار مهیبی به گوش می‌رسد، جرقه‌ای ظلمات شب را برای ثانیه‌ای روشن می‌کند و ۲۷ سرباز وطن پر می‌کشند. تا نیروهای امداد برسند بسیاری از زخمی‌‌ها دنبال همرزمانشان می‌گردند و تلاش دارند تا آنها را درمان کنند، نیروهای امدادی می‌رسد و... فیلم اقدام تروریستی انتحاری که با کمال وقاحت جیش‌الظلم مسئولیتش را می‌پذیرد در همه جا پخش می‌شود.
ماجرا از این قرار است که حدود چهل سرباز وطن، چهل جان‌برکفی که همیشه برای امنیت مردم مظلوم کشور و منطقه آماده به گوش بودند سوار بر اتوبوسی در دل شب جاده‌‌های سیستان و بلوچستان را طی می‌کردند که خودروی انتحاری با مواد منفجره‌ای به آنها برخورد و باعث شهادت بیش از نیمی از آنها و مجروحیت اکثر سرنشینان اتوبوس می‌شود. در ظلمات تاریک بیابان‌های سیستان و بلوچستان، جاده‌ای که بارها و بارها رد لاستیک‌های ماشین داوطلبان جبهه و حضور در مناطقی مانند سوریه و عراق را تجربه کرده، اینبار شهدایی را در خود جای می‌دهد که به وحشیانه‌ترین شکل پر کشیدند و چشمانی را که به جاده منتظرشان مانده را برای همیشه منظر می‌گذارند.

سکانس دو: عصبانیتی از حماسه
چهلمین جشن انقلاب رسیده است، از اول صبح روز ۲۲ بهمن شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب، شیعی و سنی بلوچ و سیستانی کنار هم جمع شده‌اند و خیابان‌ها را برای حماسه حضور آماده می‌کنند. همه می‌آیند و حماسه‌ای را رقم می‌زنند که به گواه شاهدان از سال‌های گذشته پرشکوه‌تر و از بسیاری از شهرهای دیگر پرحرارت‌تر است، همه می‌آیند مانند همه آنهایی که از دولتشان مطالبه دارند اما حکومت و جمهوری اسلامی را تایید می‌کنند، بسیار تلاش شده بود که این مردم را که گاه برای تحصیل فرزندانشان به زحمت می‌افتند، گاه برای داشتن یک شغل ساده یا آب سالم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند و گاه برخی با وعده‌های سرخرمن آنها را به جشن روشن کردن انشعاب گازی دعوت می‌کنند که می‌دانند سراب است را از نظام دلخور کنند، خرج‌های بسیاری شده بود که دعوای قومیتی و مذهبی به راه بیندازند اما مردمی که به گواه نهادهای بین‌المللی خط هوش از شهرهایشان گذشته باهوش‌تر از این هستند که بخواهند فریب دشمنی‌ها را خورده و پشت حکومت را خالی کنند، همه آمدند و خشم دشمن برای هزینه‌هایی که برای دشمنی شده بود را نادیده گرفتند تا خشم دشمن دزدانه در شبی به دل سپاهیان زده و زهرش را در نیروهای خدومی که گاه در لباس مرزبانی و گاه در لباس جهاد سازندگی و بسیج به خدمت مردم می‌شتابند، خالی کند. انتحاری که از حماسه حضور و برادری در این استان به ستوه آمده غافل از اینکه انتقام خون شهدا با برادری همین افراد از تروریست‌ها گرفته می‌شود.

سکانس سه: ورشو و نقشه ترور
جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عادل‌الجبیر مشاور خارجه پادشاه عربستان، مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا، وزرای خارجه کشورهای میکروسکوپی که به نوکران امریکایی شهرت دارند در ورشو دور هم جمع می‌شوند و توطئه می‌کنند و درست در روز ورودشان به این شهر نقشه انتحاری را کشیده و آن را اجرا می‌کنند.
کشورهایی که از اجماع مقاومت منطقه‌ای به سردستگی جمهوری اسلامی و نابودی تروریست‌های داعشی - تکفیری به ستوه آمده و هزینه‌های میلیاردی‌شان را برای تغییر نقشه خاورمیانه در آستانه نابودی می‌بینند نقشه ترور و ارعاب و تهدید می‌کشند غافل از اینکه سربازان مقاومت و اجماع جهانی مقابله با ترور با شهادات عجین شده و در رسیدن به هدف خود استوارتر می‌شود. غافل از اینکه آنهایی که باید از شب حادثه تروریستی چشم‌هایشان با خواب خداحافظی کرده و بترسند و بلرزند همین شرکت‌کنندگان و طراحان ورشو هستند که تروریست را به وجود آورده، پرورش داده و از آن برای فشار به کشورها و شکستن مقاومت‌شان بهره می‌برند. از شب انتحاری آنها هستند که باید از هر گوشه‌ای از جهان که مقاومت را می‌فهمد بترسند و منتظر فرود آمدن صاعقه‌ انتقام باشند.

سکانس چهار: خانواده‌هایی در انتظار
خانواده‌هایی که فرزندانشان را در دل شب راهی حراست از مرزها و مردم کردند، خانواده‌هایی که از زمانی که پذیرفتند در کنار مردان مبارزه و مقاومت بیاستند، هر لحظه و ثانیه می‌دانند که احتمال دارد مردشان به آرزوی شهادت برسد، این خانواده‌ها با بیم و امید همواره منتظر شنیدن صدای چرخش کلید در قفل خانه‌اند، می‌دانند که هر خداحافظی که با عزیزانشان دارند ممکن است خداحافظی آخر باشد، پذیرفته‌اند کنار مردانی باشند که جانشان را برای آسایش همه مردم ایران فدا می‌کنند، پذیرفته‌اند که مردشان حافظ همه خانواده‌‌های مظلوم جهان باشد و گاهی در مرزهای کشور و گاهی حتی در مرزهای معنوی امنیت را به مظلومان اهدا کند.
خانواده سربازانی که در جاده سیستان و بلوچستان شهید شدند انتظارشان به سر رسید، این خانواده‌‌ها که با مقاومت و استواری خود اجازه دادند تا مردشان فداکار بماند و در مسیر شهادت پیش رود، انتظارشان برای دیدن تحقق آرزوی عزیزشان به سرآمد و حالا به انتظار بدرقه پیکر عزیزشان نشستند، آنها اما هنوز هم منتظرند، از روز شهادت مردشان به بعد با دیدن تحقق آرزوی شهادت عزیزشان منتظر انتقام نیروهای مقاومت و کشته ‌شدن تروریست‌ها می‌مانند و هر روز با امید نابودی تروریست‌ها و آرمش ملت شب را به صبح و صبح را به شب می‌رسانند، آنها منتظرند تا تیر مقاومت بر پیکر تروریست و حامیانشان فرو رود.

سکانس پنج: ادبیات حامیان تروریست
یکی می‌گوید، حادثه ناگوار و دیگری از لفظ کشته برای شهدای وطن استفاده می‌کند!!! اینها حتی محکوم کردن و بیانیه دادنشان هم منظور دارد و خودشان هم می‌دانند که اگر ترس از افکار عمومی نبود حاضر نبودند همان یک خط عجیب و غریب را هم بنویسند.
غرب و حامیان تروریست‌ها با بیانیه‌هایی مضحک به جای تلاش برای همدردی با ملت ایران به جای همکاری با محور مقاومت و جمهوری اسلامی در نابودی تروریست‌ها، بیشتر جهان را مطمئن می‌کند که خودشان طراح ناامنی در جهان هستند. بی‌.بی.سی، العربیه، فاکس‌نیوز و... با داعیه حمایت از مردم همیشه داغ به دل داغدیده‌ها زده و نمک به زخمشان پاشیده و حالا این رویه را برای شهدای وطن نیز ادامه می‌دهند تا به وقتش آنها نیز سرجایشان نشانده شوند.

سکانس شش: غرب، عربستان، جیش‌الظلم
وقتی اسم مقابله و انتقام بر سر زبان‌ها می‌افتد باید دنبالش را گرفت تا ریشه حادثه تروریستی را یافت. جیش‌الظلم که تکلیفش روشن است که با دلارهای سعودی فعال مانده و کار تروریستی می‌کند، کنفرانس ورشو هم ثابت کرد که چه کسانی برای مبارزه با نابودگران تروریست‌ها میتینگ می‌گذارند، حال مانده توجیه داخلی‌هایی که یا ساده‌اندیشند و یا ترسو که از انتقامی قانونی واهمه دارند و درست وقتی مردم از اقدام انتقامی شاد می‌شوند فقط سعی در مصادره شادی مردم دارند و خودشان را برای گرفتن عکس یادگاری با انتقام‌گیرنده‌ها آفتابی می‌کنند، همان‌هایی که روزی می‌گفتند موشک نمی‌خواهیم و وقتی موشک‌های‌مان بر سر تروریست‌هایی که به مجلس حمله کردند، فرود آمد و مردم شاد شدند حرفشان را می‌خوردند و خود را حامی انتقام‌گیرنده‌ها نشان می‌دهند. مردم ما منتظر انتقام خون شهدا ماندند و می‌مانند و با انتقام‌گیرنده‌‌ها تجدید میثاق می‌کنند.

سکانس هفتم: انتقام، ادامه مقاومت
انتقام از تروریست‌ها و نابودی آنها نشان از ادامه مقاومت و تلاش برای زنده ‌نگاه داشتن یاد شهداست و بس. نشان از کم‌ نیاوردن و تمام نشدن سربازهای مقاومتی است که در دل شب با ناجوانمردانه‌ترین شیوه شهید شدند و نشان از روحیه انقلابی است. پس انتقام و ادامه مقاومت صورت خواهد گرفت، شاید به شکل صاعقه‌ای رعدآسا، شاید زلزالی نقطه‌زن و یا شاید به شکل یک انتفاضه خودجوش و مردمی، شاید به شکل جهشی در سوریه و یا خروشی در عراق و یا هلهله‌ای رعدآسا در غزه و پهپادی ناشناس در یمن. حتی اگر تروریست‌ها و حامیانشان از چهارشنبه شب خواب را بر خود حرام کنند و گنبدهای آهنین را فعال، در مسیر انتقامی سخت تاثیری ندارد و سربازان مقاومت حتی در وسط افریقا و امریکای جنوبی ازدل ونزوئلا و یا حتی در شهرهای امریکا انتقامشان را از تروریست‌ها و حامیانشان می‌گیرند، انتقامی سخت و نفس‌گیر.

پیام تسلیت درپی شهادت پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان:
ارتباط عاملان جنایت تروریستی خاش با سازمان‌های جاسوسی مسلم است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریستهای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاههای مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.
اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک میگویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت میکنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است.
سیّدعلی خامنه‌ای - ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

سرلشکر جعفری: انتقام خون شهدای حادثه تروریستی زاهدان را خواهیم گرفت
فرمانده کل سپاه درپیامی تاکید کرد سپاه پاسداران راسخ تر و مصصم تر از گذشته، ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان، انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث خواهد گرفت.
متن پیام سرلشکر محمدعلی جعفری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جنایت وحشیانه تروریستی شامگاه گذشته که منجر به شهادت ۲۷ تن از برترین فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجروح شدن جمعی دیگر از حافظان امنیت و مرزهای میهن اسلامی، آن هم تنها ۲ روز پس از حماسه معجزگون حضور دهها میلیونی ایرانیان انقلابی، فهیم و زمان شناس گردید، حکایت از تاثیر سیلی سخت مردم ایران به سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و تروریسم آمریکایی و اقدام شیطانی آنان در انتقام از این شکست تاریخی و ماندگار دارد.
از دولت برادر پاکستان و نهادهای امنیتی و ارتش این کشور همسایه انتظار است با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، عرصه را بر تروریست‌های تکفیری و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنیتی و مخاطره انگیز را از آنان سلب نماید.
با محکومیت شدید این جنایت تروریستی، شهادت پاسداران و بسیجیان این حادثه را به محضر حضرت ولیعصر(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور و مجاهد استان اصفهان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان می‌دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ تر و مصصم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.

سردار پاکپور: سپاه "انتقام سختی" از عاملان و حامیان حمله تروریستی زاهدان می‌گیرد
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بی‌تردید همرزمان این شهداء و جانبازان فداکار در نیروی زمینی سپاه انتقام سختی از عاملان و حامیان این جنایت ضد بشری خواهند گرفت.
متن بخشی از پیام سردار محمد پاکپور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لاتشعرون»
جامه فاخر شهادت، برازنده قامت پاک سیرتان فداکار و دلاوری است که عاشقانه و عارفانه در راه اعتلای اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به مجاهدت برخاستند و با جانفشانی و از خودگذشتگی، عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.
در ایامی که ملت سرافزار ایران، جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته بودند ، تروریست‌های تکفیری به دستور اربابان خود دست به جنایتی بزدلانه زدند و پاسدارانی غیور و فداکار را که برای آرامش و امنیت مردم در مرزهای جنوب شرق کشور به پاسداری مشغول بودند و برای استراحت به کنار خانواده‌های خود برمی‌گشتند، به شهادت رساندند.
اینها از همان پاسدارانی هستند که با فداکاری خود تلاش تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی علیه ملت شریف ایران در ایام دهه فجر را خنثی کردند تا این ملت با آرامش کامل چهل سالگی انقلاب خود را جشن بگیرند.
این شهادت‌ها و جانبازی‌ها برای رزمندگان نیروی زمینی سپاه تازگی ندارد . ایجاد امنیت در این مناطق که به خاطر وجود بسترها و پتانسیل‌هایی که در بعضی از کشورهای هم جوار وجود دارد و آنجا را به اردوگاهی برای فعالیت سرویس‌های امنیتی برخی از کشورهای منطقه و فرا منطقه تبدیل نموده است، قطعاً با فداکاری و جانفشانی میسر است. بی‌تردید همرزمان این شهدا و جانبازان فداکار انتقام سختی از عاملان و حامیان این جنایت ضد بشری خواهند گرفت.

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح نسبت به مجازات تروریست‌ها اقدام خواهند کرد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح درپیامی تأکید کرد نیروهای مسلح نسبت به مجازات تروریست‌ها و سایر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد.
متن بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری نیروهای مسلح به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جنایت سبعانه و تروریستی حمله انتحاری به اتوبوس حامل جمعی از پاسداران صدیق و صالح انقلاب اسلامی که پس از مأموریت صیانت از امنیت و مرزهای میهن اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در حال عزیمت به شهرهای خود بودند، بار دیگر عمق کینه‌توزی و عصبانیت اردوگاه سلطه و صهیونیست و کانون‌های تولید تروریسم تکفیری، از نظام اسلامی و ملت رشید، انقلابی و استکبارستیز ایران به‌ویژه خالقان حماسه شگفتی‌ساز ۲۲ بهمن ۹۷ را آشکار ساخت.
بی‌شک این جنایات وحشیانه از یک‌سو عزم و اراده نیروهای مسلح و پاسداران امنیت مردم و مدافعین مرزهای میهن اسلامی را در تحقق مأموریت‌های خطیر و راهبردی محوله راسخ‌تر و از سوی دیگر حامیان اصلی تروریسم و دست‌های جنایتکار مزدوران آن در منطقه و فراتر از آن را در معرض خشم انقلابی و کینه‌های مقدس حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان عالم، از جمله ایرانیان غیور و شهادت‌طلب قرار خواهد داد.
این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب و مدافعین فداکار امنیت مرزی در جنوب شرق کشورمان گردید فراتر از گذشته، مسئولیت‌های دولت و ارتش کشور پاکستان را نیز یادآوری کرده و انتظار است با اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی و ارتقای تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم، قاطعانه اجازه ندهند مناطق مرزی مشترک خود با ایران بیش از این جولانگاه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت و هدایت سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه قرار گیرد. 

نویسنده: مائده شیرپور

نظر شما