شناسهٔ خبر: 31186347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رهبرمعظم انقلاب: دستگاه‌های مسئول، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را با جدیت دنبال کنند

صاحب‌خبر -
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند.

متن پیام رهبرمعظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریستهای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاههای مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند .

اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک میگویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت میکنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است.

سیّدعلی خامنه‌ایر ۲۵بهمن ماه ۱۳۹۷

پیا‌م رئیس جمهور‌ی

رئیس جمهوری هم حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران در جاده خاش- زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تاکید کرد: بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.

متن پیام دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا”

مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند.

این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان برکف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه دار کرد.

اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیروهای نظامی و به ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل مسالت دارم.

این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است.

بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یاس تبدیل خواهد کرد.

نامه رئیس جمهوری به رهبر معظم انقلاب

رئیس جمهوری همچنین با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانیه راهبردی ایشان را به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موجب زدوده شدن القائات دشمنان از چهره انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دولت تحقق منویات آن حضرت را اولویت خود قرار خواهد داد .

متن نامه روحانی چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره

خداوند بزرگ را شاکرم که در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی انتشار بیانیه راهبردی حضرتعالی روحی تازه در ملت بزرگ ایران دمید، شوری شگرف در میان نسل جوان آفرید و نقشه کلی راه دولت و ملت را در دهه پیش‌رو ترسیم کرد.

این بیانیه تاریخی القائات دشمنان را از چهره انقلاب اسلامی زدود، پیوند میان انقلابیگری و اعتدال اسلامی را تبیین کرد و با ارائه تحلیلی موشکافانه از ریشه‌ها، دستاوردها، آسیب‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی و مرزبندی دقیق میان انعطاف و تصحیح‌پذیری با انفعال و عقبگرد، رمز پویایی انقلاب اسلامی را جمع میان آرمانگرایی و واقع‌بینی دانست و دفاع مستحکم از صلح‌جویی و ستم ستیزی، عبرت‌آموزی از تاریخ در عین آینده‌نگری و پیشرفتگرایی، تقویت عوامل اقتدار جمهوری اسلامی، تأکید بر خوشبینی و امید به آینده به عنوان کلید همه قفل‌ها و مقابله با نومیدسازی و ایجاد ترس کاذب را از الزامات سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی در دهه پیش‌رو قرارداد .

دولت دوازدهم که مفتخر است در کنار ملت بزرگ ایران چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفته و دهه پنجم را با گامی استوار و تدبیری نوین آغازکرده‌است، با قدرشناسی از تدابیر مقام معظم رهبری و با استعانت از الطاف الهی، همراهی ملت بزرگ ایران، هماهنگی همه قوا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی کشور به ویژه نخبگان، جوانان، زنان، اقوام و نهادهای مدنی، وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای توصیه‌های راهبردی حضرت مستطاب‌عالی اقدام کند؛ به همین منظور شوراهای عالی کشور و هیات دولت را موظف می‌کنم سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مناسب برای تحقق منویات آن‌حضرت را در اولویت کار خود قرار‌دهند.

حسن روحانی ر رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظر شما