شناسهٔ خبر: 31186273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

قصاص تروریست‌ها کافی نیست/باید برنامه‌ریزان را هم به جهنم فرستاد

نمایش سیاه بازی آمریکا در لهستان پیش از برگزاری شکست خورد، این فضاحت را باید با یک بمب خبری می‌پوشاندند و لذا مزدوران منطقه‌ای آنها به حمله‌ای تروریستی گماشته شدند، اگرچه فرماندهان ارشد نظامی وعده انتقام از تروریست‌ها را داده‌اند اما به نظر می‌رسد این بار باید برای برنامه‌ریزان تروریسم هم کاری اساسی کرد.

صاحب‌خبر -



پس از حادثه تروریستی اهواز بود که سپاه پاسداران گفت انتقام خون شهدا را خواهد گرفت. هنوز مدت زیادی نگذشته بود که موشک‌های دقیق و نقطه زن کشورمان بر سر داعشیان فرود آمدند. در حادثه تروریستی حمله به مقر بسیج نیز سپاه با موشک‌های دقیق نقطه زن و‌اشراف اطلاعاتی خود ساختمان محل جلسه سران گروهک تروریستی را مورد هدف قرار داد.
باز هم نظام سلطه با همکاری مزدوران منطقه‌ای خود نظیر آل‌سعود به اجرای یک حمله تروریستی دیگر پرداخت. این بار عمله‌های دیگری به نام جیش الظلم به این کار گماشته شدند. فرماندهان ارشد نیروهای نظامی کشور نیز بر انتقام سخت از تروریست‌ها تاکید کرده‌اند اما به نظر می‌رسد دیگر وقت آن است تا برنامه‌ریزان تروریسم را نیز گوشمالی سختی داد و به جهنم فرستاد.
غروب روز گذشته حادثه تروریستی حمله به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان مربوط به لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان به وقوع پیوست، در این حادثه 27تن از پاسداران لشکر 14 امام حسین(ع) که در حال اتمام ماموریت دفاع از مرزهای کشور بودند به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 13 نفر هم مجروح شدند.
این حمله انتحاری از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم و با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس صورت گرفت.
چنانکه فارس گزارش داده؛ هواپیمای حامل پیکر شهدای مدافع امنیت لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان که در حادثه تروریستی سیستان به شهادت رسیدند پیش از ظهر پنج شنبه عازم اصفهان شد. خانواده‌ها و هم‌رزمان شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با حضور در فرودگاه بدر اصفهان و در انتظار ورود پیکر شهدا، نماز ظهر و عصر را در باند فرودگاه خواندند.
سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از فرزندان غیور ملت ایران در حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان تاکید کرد: سپاه راسخ‌تر و مصمم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام، ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان، انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.
به گفته سردار غلامرضا سلیمانی از مجموع شهدا یک نفر از لشکر 8 نجف‌اشرف نجف‌آباد و مابقی متعلق به لشکر 14 امام حسین اصفهان بودند. جمعی از فرماندهان ارتش نیز برای استقبال از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در فرودگاه بدر حاضر شدند.
انتقال پیکر شهدا به اصفهان
هواپیمای حامل پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان در میان استقبال خانواده‌ها و هم‌رزمانشان به زمین نشست. فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در حاشیه استقبال از پیکر شهیدان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: ما برای تروریست‌ها پیامی نداریم بلکه با انتقام کوبنده به سزای عملشان می‌رسانیم.
به گفته سردار غلامرضا سلیمانی از مجموع شهدا یک نفر از لشکر 8 نجف‌اشرف نجف‌آباد و مابقی متعلق به لشکر 14 امام حسین اصفهان بودند.
پس از دقایقی با باز شدن درب هواپیما در میان ازدحام جمعیت، پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان از هواپیما خارج و اولین دیدار با همرزمان شهید اتفاق افتاد.
مراسم شب وداع با این شهدا در شهر اصفهان، دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای بسیج ناحیه امام صادق(ع) در خیابان کمال اسماعیل برگزار شد و مراسم تشییع پیکر‌های مطهر این شهیدان امروز شنبه 27بهمن از ساعت 14 در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
پس از تشییع و خاکسپاری شهدای ساکن شهر اصفهان، پیکر بقیه شهیدان برای خاکسپاری به زادگاه هایشان در آران و بیدگل، کاشان، سمیرم، نجف آباد، درچه، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان، خمینی شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک و چادگان منتقل می‌شود و مراسم تشییع روز یکشنبه برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان درخصوص تعداد مجروحان حادثه تروریستی اظهار کرد: 13 نفر در این حادثه مجروح شدند که 6 نفر همراه با شهدا به اصفهان می‌آیند و مابقی تحت درمان هستند تا پس از بهبود وضعیتشان برگردند.
پیام تسلیت رئیس‌جمهور
در پی حادثه تروریستی سیستان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از مرزبانان غیور وطن را تسلیت گفت.
در متن پیام رئیس‌جمهور آمده است: «مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند. این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان برکف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه دار
کرد.»
در ادامه این پیام آمده: «اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیروهای نظامی و به ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل مسئلت دارم.»
پیام تسلیت حزب‌الله لبنان
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه به شدت حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «حزب‌الله قویاً حمله تروریستی به جمعی از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، محکوم می‌کند.»
حزب‌الله لبنان گفته باندهای تروریستی که آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه‌ایجاد آنها را پنهان نمی‌کنند در این حمله انتحاری نقش داشته‌اند. حزب‌الله لبنان همزمانی این حمله با برگزاری کنفرانس تحت حمایت آمریکا در ورشو را نشان‌دهنده هماهنگ بودن دولت آمریکا با این گروه‌های قاتل و جنایتکار برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در ایران دانسته است.
واکنشهای شخصیتها و نهادها
در پی اقدام تروریستی مزدوران نظام سلطه به مرزبانان میهن شخصیت‌ها و مقامات خارجی و همچنین نهادها و سازمان‌های بین‌المللی پیام تسلیت صادر کردند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را «بزدلانه» و «شنیع» خواند و خواستار همکاری تمام کشورها با دولت ایران برای محاکمه عاملان این جنایت شدند. برخی سران کشورهای جهان نیز با صدور پیامی این ضایعه را به رهبر، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.
در داخل نیز مراجع عظام تقلید و همه مقامات و مسئولان اعم از لشکری و کشوری و دولتی و همچنین رئیس‌و برخی نمایندگان مجلس و شهرداران و استانداران و... به صورت جداگانه پیام تسلیت صادر کردند.
رئیس‌قوه قضائیه نیز پس از تسلیت این حادثه تاکید کرده: «از مسئولین دستگاه قضایی استان اکیداً می‌خواهم، با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت نسبت به شناسایی عاملین این حادثه جنایتکارانه اقدام و آنان را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.»

نظر شما