شناسهٔ خبر: 31185894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دستگیری سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران به اتهام ارتشا

یوسف سالوجی، سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران بر طبق اعلام مقامهای این کشور به اتهام دریافت رشوه از طرف های خارجی در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی ام تی ان در ایران بازداشت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز لایو، هانگوانی مولودزی، سخنگوی اداره تحقیقات درباره جرایم سطح بالا در آفریقای جنوبی موسوم به هاکس اظهار کرد، سالوجی ۷۵ ساله روز پنجشنبه دستگیر شده و بعدا در دادگاه ویژه جرایم بازرگانی ژوهانسبورگ حضور یافته است.

بر اساس اعلام این مقام، برای او وثیقه تعیین شده و قرار است پرونده اش در تاریخ ۱۷ آوریل مجددا در دادگاه به جریان بیافتد.

وی خاطر نشان کرد: سالوجی بعد از آن هدف تحقیقات جدی ضد فساد اداره هاکس قرار گرفت که متهم به دست داشتن در فعالیتهای مفسدانه فریبکارانه همراه با مقامهای ایرانی بعد از رسیدن یک قرارداد ۱۵ ساله اپراتوری موبایل در ایران به شرکت ترکسل شد.

مولودزی در بیانیه ای گفت: گزارش شد که شرکت ام تی ان در این معامله که ارزش آن حدود ۳۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده بود در جایگاه دوم قرار گرفت و ظاهرا سالوجی متهم به دست داشتن در لغو مجوز اپراتوری موبایل داده شده به شرکت ترکسل از سوی ایران و اعطای آن به شرکت ام تی ان شده است.

این اتفاق حدود ۱۰ سال پیش افتاده و سالوجی متهم به دریافت حق حساب ۱.۴ میلیون راند آفریقای جنوبی از این معامله شده است و این پول نه به حساب شخصی وی بلکه به حساب یک شرکت منتقل شده است.

نظر شما