شناسهٔ خبر: 31185823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۳۲ تشکل بسیجی خراسان جنوبی:

لوایح استعماری همچون CFT و پالرمو که مصداق بارز خود تحریمی هستند

۳۲ تشکل دانشجویی خراسان جنوبی طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطرات ناشی از تصویب لوایح استعماری CFT و FATF را گوشزد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۳۲ تشکل دانشجویی خراسان جنوبی طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تکلیف خود را در گوشزدکردن خطرات ناشی از تصویب لوایح استعماری CFT و FATF انجام دادند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

آقایان غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی، محمود احمدی نژاد، علی آقا محمدی، علی لاریجانی و سیدحسن فیروز آبادی؛ اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و بااحترام، همانگونه که مستحضرید پس از شکست برجام که خود مصداق کامل یک سند تحریمی از سوی بیگانگان برای ایران بود و همچنین پس از خروج آمریکا از برجام، عده‌ای در داخل دل در گرو اروپا داشتند. حال که اروپا نیز با ساز و کار INSTEX عملاً از برجام خارج شده و کشور ایران را در شرایط مبادله نفت در برابر غذا و دارو قرار داده است؛ دیگر تصویب لوایح استعماری همچون CFT و پالرمو که مصداق بارز خود تحریمی هستند، جایگاهی ندارد؛ لذا از آن جا که مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جایگاه حافظ مصالح ملی و دینی می‌باشد از شما خواهشمندیم اولاً در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بررسی پالرمو و CFT می‌پردازد شرکت کرده و ثانیاً در راستای شفاف سازی، رأی خود را به طور صریح و واضح در رسانه‌ها اعلام کنید.

جنبش دانشجویی استان خراسان جنوبی خود را مکلف به گوشزد کردن خطرات ناشی از تصویب این لوایح استعماری می‌داند و در این راستا از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تبیین و تصمیم گیری انقلابی در رابطه با مسائل مربوط به همکاری با سازمان (FATF) به عنوان پازل تکمیل کننده تحریم‌ها است.

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی و بیرجند علیه تصویب این لوایح تجمع کردند و در آن طی بیانیه‌ای اذعان کردند: در رابطه با مبارزه با تروریسم یا اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی، آنچه آشکار و مبرهن است، آنکه ایالت متحده آمریکا و ایادی و هم پیمانان او مروج تروریسم و تأمین مالی آن‌ها و از همه مهم‌ترین تولید و فزونی انواع سلاح کشتار جمعی در سطح جهان بوده اند.

در بخش دیگر این بیانه دانشجویان خراسان جنوبی تأکید کردند: وزارت خزانه‌داری آمریکا برای طراحی تحریم‌های هدفمند و نقطه‌زن علیه ایران، نیاز به اطلاعات اقتصادی اهداف تحریمی دارد. پیوستن به کنوانسیون‌های مذکور، دقت ضربات اقتصادی آمریکا را افزایش می‌دهد و اجرای این کنوانسیون‌ها باعث افشای اطلاعات اقتصادی کشور می‌شود و آسیب‌پذیری اقتصاد را بسیار بیشتر خواهد کرد. نشت اطلاعات اقتصادی در این جنگ اقتصادی، علاوه بر تنگنا قرار دادن وضعیت معیشت و شرایط زندگی مردم، ضربات جبران‌ناپذیری به امنیت ملی کشور وارد خواهد است.

در پایان این بیانیه آمده است: در روند تصویب کنوانسیون CFT در مجلس، وزیر محترم امور خارجه اعلام کردند که نه ایشان و نه رئیس جمهور تضمینی نمی‌دهند که با پیوستن به این کنوانسیون، مشکلات حل خواهد شد؛ اما ما دانشجویان معتقدیم که در صورت مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های FATF و عدم الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های استعماری همچون پالرمو و CFT و با استفاده از راهکار‌های مناسب از جمله استفاده از جوانان متعهد، متخصص و انقلابی می‌توان این تهدید‌ها را به فرصت مبدل ساخته و روند کنونی مشکلات و معضلات اقتصادی کشور بهبود یافته و فشار‌های معیشتی بر آحاد جامعه تقلیل می‌یابد.

نظر شما