شناسهٔ خبر: 31185753 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    قاچاق گوشی همراه
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف گوشی تلفن همراه قاچاق و کارتن خالی موبایل با متعلقات آن در این استان خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح، افزود: در پی کسب خبر مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد دارند 64 دستگاه گوشی همراه را توسط یک دستگاه اتوبوس از طریق محورهای مواصلاتی استان همدان به اصفهان منتقل کنند بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان همدان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با تشدید اقدامات کنترلی در محورهای اصلی و فرعی استان همدان این اتوبوس شناسایی و توقیف و در بررسی‌ها مشخص شد دارای جاسازی بسیار حرفه‌ای حمل کالای قاچاق است.
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: طی بازرسی‌های دقیق تر، از جاساز قسمت عقب و کف این اتوبوس، ۶۴ دستگاه انواع گوشی موبایل به همراه ۱۸۴ کارتن لوازم جانبی موبایل کشف شد. وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بنا بر نظر کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد کرد.
کشف تریاک
اصفهان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس «اصفهان» و «سیستان و بلوچستان» خبر داد.
سرهنگ غلامحسین صفری اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند قاچاقچیان در حال انتقال محموله‌ای از شرق کشور است که بلافاصله موضوع به پلیس استان «سیستان و بلوچستان» اعلام شد.
وی افزود: یک گروه از ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «خاش» سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند و خودروی «تویوتا» متعلق به این سوداگر مرگ را شناسایی و دستور ایست صادر شد.
این مقام انتظامی با‌ اشاره به اینکه سوداگران مرگ در تاریکی شب به سوی ماموران تیراندازی کردند بیان داشت: قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند، خودرو و محموله را رها و در تاریکی شب فرار کردند.
سرهنگ صفری ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار ۳۵۳ کیلو و ۵۲۵ گرم تریاک و تعداد ۶۱۵ فشنگ جنگی نیز کشف شد.
انفجار گاز
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: در حادثه انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی دو طبقه در تبریز یک نفر جان خود را از دست داد.محمد قلی‌زاده‌، اظهار داشت: جسد یک مرد از زیر آوار منزل محل انفجار در تبریز بیرون کشیده شد.
قلی زاده گفت: متوفی بر اثر سقوط آوار ناشی از انفجار، جان باخته است.
آتش‌سوزی در اسکله
بوشهر- فارس: فرماندار تنگستان گفت: آتش‌‌سوزی شناورهای تجاری در اسکله بندر عامری پس از گذشت دو ساعت و نیم مهار شد.
عبدالحسن رفیعی‌پور، با بیان اینکه در این حادثه سه فروند شناور تجاری به‌صورت کامل و همچنین نیمی از یک فروند یدک‌کش در آتش سوخته، ابراز کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و دلیل شعله‌ور شدن آتش و سرایت به دیگر لنج‌ها، کمبود تجهیزات ایمنی اسکله بوده است.
وی با ‌اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در اسکله بیان داشت: علت حادثه نامشخص و در حال بررسی است.
نجات از سیل
زاهدان- تسنیم: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی نجات هفت دانش‌آموز گرفتار سیلاب در بلوچستان خبر داد.
حسن مصفا، افزود: در منطقه کورین 10 خانوار دچار حادثه شده بودند که پس از اطلاع و ارزیابی، 10 چادر، 10 تخته موکت و 20 تخته پتو در بین این خانوارها به همراه لوازم اولیه زندگی توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هفت دانش‌آموز  مقطع ابتدائی و متوسطه اول دخترانه مدرسه روستای حمید آباد شهرستان دلگان گرفتار در سیلاب و ‏رودخانه در محور زهکلوت و در 35 کیلومتری حوزه روستای  حمیدآباد، با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر با شرایط سخت  پس از هشت ساعت تلاش و با بسیج امکانات راهداری و شهرداری گلمورتی راس ساعت یک و ‏نیم بامداد نجات پیدا کردند‎.‌‏ مصفا اضافه کرد: این دانش‌آموزان شامل پنج پسر و دو دختر بودند که بعد از تعطیلی مدرسه در راه بازگشت گرفتار سیلاب شده بودند.
کشف مواد مخدر
کرج- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: 358 کیلوگرم انواع موادمخدر در عملیات مشترک پلیس البرز و تهران کشف شد.
سرهنگ علی عسگری، افزود: در بازرسی از منازل و مخفیگاه متهمان مقدار ۳۵۶ کیلو و ۵۰ گرم تریاک، دو کیلو و ۹۰۰ گرم گل و ۵۰۰ گرم حشیش کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: در ارتباط با کشف این موادمخدر، دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.
تصادف زنجیره‌ای
کرمان- فارس: رئیس ‌مرکز فوریت‌های پزشکی 115 انار گفت: لغزنده بودن محور انار- شهربابک موجب بروز حادثه زنجیره‌ای و مصدومیت 17 نفر شد. حسن زمانی افزود: بارش ناگهانی تگرگ و در نتیجه لغزنده شدن جاده موجب انحراف 17 خودرو در کیلومتر پنج محور انار- شهربابک شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد مصدوم ۱۰ نفر در محل حادثه مداوا و هفت نفر از مصدومان توسط آمبولانس‌های ۱۱۵ به بیمارستان انار منتقل شدند.
چوب جنگلی قاچاق
رشت- ایسنا: فرمانده انتظامی فومن از کشف چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محسن جعفرزاده ، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقدار زیادی چوب جنگلی قاچاق در انباری خارج از شهر، مأموران آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: در بازرسی از مکان مورد نظر ۷۰ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.
وی با ‌اشاره به اینکه در این خصوص متهم ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.
واژگونی خودرو
زنجان- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌پلیس راه استان زنجان از واژگونی یک دستگاه سواری سمند در اتوبان زنجان- قزوین خبر داد.
سرهنگ مظفری گفت: بر اثر واژگونی يک دستگاه سواری سمند در اتوبان زنجان- قزوین یکی از سرنشینان که دختر بچه بود جان خود را از دست داد.
وی افزود: در این حادثه راننده و پنج سرنشین مصدوم و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند که یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.
واژگونی خودرو
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس‌ پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در محور«اصفهان-شهرکرد» خبر داد.
سرهنگ حسین پورقیصری، افزود: متاسفانه در اثر این حادثه، دو سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
وی علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

نظر شما