شناسهٔ خبر: 31185559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وداعی که آغازی دوباره است

اصفهان با 27 خورشید آماده حماسه 25 آبانی دیگر...

اگر 25 آبان سال 61 کاروانی با حجم پیکرهای پاک 370 شهید را به اصفهان آوردند و خون غیرت این شهر را چنان به جوش‌ آوردند که همان روز جمعیتی عظیم برای جهاد و دفاع از وطن اعلام آمادگی کرد، در دومین گام انقلاب، بخشی از جمعیت رویش‌های نوجوان و جوان انقلابی، در شب وداع با شهیدان برای ادامه راه شهدا حضور پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حالی که آفتاب آسمان اصفهان رو به غروب می‌رود، 27 خورشید فروزان در حسینیه ثارالله طلوع کرده‌اند گویا حسینیه شهدای بسیج اصفها‌ن، بهشت الهی شده است که در ورود به آن از هم سبقت می‌گیرند و فوج فوج عاشقان شهادت وارد می‌شوند که بار دیگر با مادر شهیدان و حضرت ثارالله بیعت ببندند.

رخداد چنین حوادثی در تاریخ اصفهان کم نیست، آنچه تکرار می‌شود، تجدید پیمان این شهروندان با ولی است.

مردمی که مدام نگاهشان به سمت جایگاه شهدا می‌رود و بی‌صدا، دانه‌های مروارید اشک از چشمه چشمانشان بر گونه‌ها می‌لغزد و بر چهره‌های غمبارشان برق می‌زند، آن‌هایی که در صف می‌ایستند تا دستشان را به تابوت شهید برسانند و بهتر بگویم، التماس می‌کنند که شهید دستشان را بگیرد و به نظرگاه وجه الله برساند.

 

هنوز داغ ایام مادر مهربان شیعیان عالم از دل‌های این مردم رخت برنبسته است که مداح از بدن‌های سوخته شهدایی می‌گوید که شاید در لحظات آخر شادکام شدنشان مادری پهلو شکسته و پشت در آتش‌گرفته دستشان را گرفته و ورودشان را به بهشت الهی و مرتبه راضیه مرضیه خوش‌آمد گفته باشد.

چه خو‌ش گفت سید شهیدان اهل قلم که بهشت ارزانی عقل‌اندیشان. در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود و هر که شد محرم دل در حرم یار بماند و خوشا به حال آنان که محرم شدند و از سفر نورانی مجاهدانه خویش به این وادی خاکی بازنگشتند و‌ در هر دو ‌سرای جاودانه شدند.

 

شاید هیچ‌کس حتی آنان که با جسمی زخمی که نه،  با دلی زخمی و خونین از جا ماندن از قافله رفیقانشان به اصفهان آمدند هم ندانند که هم‌سنگرانشان در تمام روزهایی که شجاعانه و غریب مشق پاسداری از وطن می‌کردند با خدا چه گفتند که خودش آن‌ها را خرید، چه خوب هم خرید که حکم شهادت پای برگه پاداش مأموریتشان زده شد.

هنوز چند روزی از جشن پختگی و چهل سالگی انقلاب نمی‌گذرد که دومین گام زمینه‌ساز ظهور محکم و با اقتدار برداشته شده است.

حال و هوای امروز  این قطعه از بهشت فقط دیدنی است و انسان باید با تمام وجود حس کند چراکه این تکه از کره خاکی، امروز متبرک شده به وجود شهدای مظلوم سپاه.

نمایش تصاویر شهدا با صدای روضه امام حسین، حال و هوای کربلا به حسینیه داده است و صدای گریه و شیون از زن و مرد بلند شده است و چه زیباست خواندن عاشورا، سلام بر سیدالشهدا کنار پیکر کسانی که به هنگام خداحافظی با دنیای ما زمینی‌ها، سرشان را بر دامن اباعبدالله گذاشته‌اند.

 

25 آبان دیگری آفریدیم، آماده شهادت هستیم، هشتگ #دهه_هشتادی‌ها مضمون پلاکاردی است که در دستان یک نوجوان اصفهانی جا خوش کرده است، اگر 25  آبان سال 61 کاروانی با حجم پیکرهای پاک 370 شهید را به اصفهان آوردند و خون غیرت این شهر را چنان به جوش‌ آوردند که همان روز جمعیتی عظیم برای جهاد فی سبیل الله و دفاع از وطن اعلام آمادگی کرد، در دومین گام انقلاب، بخشی از جمعیت رویش‌های نوجوان و جوان انقلابی در اصفهان، در شب وداع با شهدای پاسدار عملیات انتحاری جیش‌الظلم برای ادامه راه شهدا لبیک‌کنان حضور پیدا کرده‌اند.

 

تابوت‌های شهدا همچون گل سرسبد مجلس، پوشیده در ضریح پرچم سه رنگ پر افتخار ایران، در میانه حسینیه منسوب به ثارالله خودنمایی می‌کنند و ازدحامی از دوستداران ولایت است که برای زیارت آنان می‌آیند، سلام می‌دهند بر آستان مقدس شهدا، قدیمی‌ترها هم چادری، چفیه‌ای تکه پارچه‌ای را برای تبرک به بارگاه مبارک آنان می‌کشند و بر دو چشم خویش قرار می‌دهند، بوی گل را وز که جویی؟ از گلاب. شهادت پیرهن تک سایزی است که امشب بر تن 27 شهید درآمده است.

 

این تابوت نیست که متبرک می‌کند، این جسم نیست که ارزش دارد، این لباس شهادت است که تبرک است.

انتهای پیام/63095/ر30/ن

نظر شما