شناسهٔ خبر: 31185293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

‏۶۰ هزار پرونده گرانفروشی به تعزیرات فرستاده شده است ‏

صاحب‌خبر -
یزد- خبرنگار اطلاعات: اختیارات شورای معادن، بزودی به استانها تفویض اختیار می‌شود و قرار است این طرح از سوی مجلس به یک قانون دائمی بدل شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: اکنون کشور درگیر یک جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی است و به همین دلیل نمی‌توانیم خیلی از اتفاقات را بازگو کنیم. با این حال بهترین راهکار برای حل مشکلات این دوره و گذر از آن، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، حفظ وضع موجود کارخانه‌ها و تولید کشور است و باید در این مسیر با جدیت عمل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد:مسئولان استانی باید با تهیه بانک اطلاعاتی، مشکلات و دغدغه‌های مربوط به صنایع را استخراج و نسبت به رفع بیش از پیش آنها به کمک مسئولان وزارت صنایع اقدام کنند.

رحمانی با تأکید بر لزوم همکاری بیشتر نظام بانکی از واحدهای صنعتی و تولیدی، افزود: در این شرایط، مسئولان شعب بانک‌های عامل باید با تمامی توان از واحدهای در حال تولید حمایت کنند و در عین حال نباید به بدهکاران بانکی، تسهیلات جدید داده شود.

وی به ممنوعیت واردات یکهزار و ۳۰۰ قلم کالا به کشور و لزوم توجه به صنایع نساجی و تلاش بیشتر در بخش صادرات اشاره کردو گفت: برای وزارت صنعت فرقی میان صنایع خودرو سازی و نساجی وجود ندارد و تلاش‌ها برای حل مشکلات تمامی صنایع است.

او با بیان اینکه هم اکنون توان تولید پوشاک و لوازم خانگی ایران در حد کشورهای پیشرفته است، اضافه کرد: با وجود این همه توانایی، برخی تولیدات این بخش‌ها با برند خارجی که روی آنها نصب شده است، در بازار فروخته می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه برخی اختیارات ستاد تسهیل وزارت صنایع به استان‌‌ها تفویض شده است گفت: بر اساس جهت گیری جدید وزارت صنایع، از این پس گردش مالی معادن باید در مناطق همجوار صورت گیرد و در واقع تلاش می‌شود اولویت جذب نیروی انسانی معادن موجود هر منطقه و نیز استقرار حساب‌های مالی و تدارکات آنها در همان منطقه باشد، تا مردم هم آثار فعالیت‌های معدنی را در زندگی خود بیشتر ببینند.

رحمانی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها و برخورد جدی با گرانفروشی گفت: مسئولان استانی باید با تدابیر داخلی نسبت به تنظیم بازار اقدام کرده و با گرانی‌ها مقابله کنند و در این خصوص امسال ۶۰ هزار پرونده فقط در تهران به تعزیرات فرستاده شده است.

واحد تولیدی روکاسرام با ظرفیت تولید سالانه ۳میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعابدار، در میبدبا حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

رحمانی در ادامه سفر خود به همراه استاندار و جمعی از مسئولان ارشد اقتصادی استان یزد شرکت تعاونی سیرنگ اشکذر را افتتاح کرد. این شرکت بر اساس جواز تاسیس توسعه‌ای ظرفیت تولید سالانه ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تن تابندگی انواع نخ و دوک مقوایی را دارد و محصولات آن به‌عنوان مواد اولیه واحدهای بافندگی(پارچه‌های مبلی، پرده‌ای و روفرشی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحد تولید کاشی آبان ایساتیس زارچ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.‌ این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۲ میلیون متر مربع کاشی از خاک آماده در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۴۵ هزار متر مربع در ناحیه صنعتی ولیعصر زارچ استان یزد احداث شده است.

همچنین طرح توسعه کاغذکار کسری یزد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان شهرستان‌های یزد و حوزه انتخابیه مهریز، استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان در یزد افتتاح شد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت ‌و ‌استاندار یزد از معدن تولید گندله ۵میلیون تنی سنـگ آهن مرکزی بافق در سه چاهون بازدید کردند. طرح معدن گندله سه چاهون که ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون تن گندله آهن و محصولات میانی زنجیره فولاد را دارد، در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵۰ هزار مترمربع در شهرستان بافق ایجاد شده است.کلنگ ساخت کارخانه گندله سازی سنگ آهن بافق از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت در شهرستان بافق بود.‏

نظر شما