شناسهٔ خبر: 31185166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

شهردار گرگان:

تلاش براي احياي بافت تاريخي گرگان

صاحب‌خبر -

شهردار گرگان از انتقال موزه و مرکز اسناد شهرداري گرگان به خانه تاريخي دارويي خبر داد و گفت:اکثر پروژه‌هاي شهرداري گرگان با محوريت توسعه گردشگري است.

عبدالرضا دادبود در بازديد از نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران اظهار کرد: يکي از محورهاي مهم گردشگري، گردشگري شهري است و با توجه به اين که بيش از 70 درصد جمعيت کشور در شهرها زندگي مي‌کنند اين مقوله از اهيمت زيادي برخودار است.

وي افزود:شهرداري گرگان در دوره جديد مديريت شهري اقدامات زيادي را در زمينه توسعه گردشگري انجام داده و برنامه‌هاي محوري متنوعي را در توسعه مباحث مربوط به گردشگري شهري در دستور کار دارد.

دادبود با بيان اينکه اولين قدم در اين زمينه تشکيل دفتر توسعه گردشگري در شهرداري گرگان بود، اضافه کرد: همچنين پروژه‌هاي متعدد مرتبط با ظرفيت گردشگري شهري و اکوتوريسم و فضاهاي تفريحي و سرگرمي تعريف شده است.

دادبود گفت: در احياء بافت تاريخي گرگان چندين پروژه را تعريف کرديم که شامل بازسازي و جداره سازي محلات تاريخي، جداره سازي بخش از خيابان امام خميني (ره)، مرمت خانه تاريخي دارويي و اقدامات مختلف ديگر است.

انتقال موزه و مرکز اسناد شهرداري گرگان به خانه تاريخي دارويي

شهردار گرگان تأکيد کرد: خانه تاريخي دارويي در پايان سال 97 به بهره‌برداري مي رسد و موزه و مرکز اسناد شهرداري به آن جا منتقل خواهد شد.

دادبود با بيان اينکه سايت بالن سواري تا 15 اسفند راه اندازي مي‌شود، تصريح کرد: دو پروژه بزرگ سرمايه گذاري در حوزه گردشگري داريم که يکي از آن ها به مبلغ 150 ميليارد تومان که پارک تفريحي و سرگرمي به همراه شهربازي مدرن است.

وي اضافه کرد: همچنين يک مجموعه تفريحي با سرمايه گذاري 200 ميليارد تومان توسط بخش خصوصي به عنوان بازار سنتي اسلامي داريم که بازسازي بازارهاي سنتي کشور است.

شهردار گرگان اظهار کرد: در حوزه گردشگري بين الملل هم اقداماتي توسط شهرداري گرگان از جمله خواهرخواندگي انجام شده که خواهرخواندگي با کشورهاي چين، قزاقستان، ترکيه اسپانيا، پرتغال در دستور کار است.

وي با اشاره به پروژه‌هاي رويداد مکان شهرداري گرگان گفت: برنامه‌هاي خاصي براي سال آينده در خصوص احداث پياده راه در بافت تاريخي و احياء ميدان شهرداري داريم.

نظر شما