شناسهٔ خبر: 31183319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش قدرت نرم‌ نظام بود

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج گفت: حماسه جشن چهلمین سال انقلابمان در سراسر کشور دوستداران انقلاب اسلامی را در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج گفت: حماسه جشن چهلمین سال انقلابمان در سراسر کشور دوستداران انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا خوشحال و بار دیگر دسیسه های مستکبرین را خنثی کرد.
وی افزود: در جشن چهلمین سالگرد انقلاب مردم با حضور گسترده در خیابان ها اعلام کردند که علیرغم مواجه بودن بامشکلات اقتصادی و گلایه از مسئولان حافظ و مدافع آرمان های انقلاب اسلامی هستند.
وی ضمن اشاره به دهه فاطمیه و سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از این روز به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام برد و گفت: وظیفه حکم می کند ضمن تکریم از خانواده شهدا از نور وجودی آنها که جگر گوشه های خود را در مسیر حق اهداء کردند استفاده کنیم.
آیت الله حسینی همدانی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده مرزبانان شهیدمان که 2 روز پیش در عملیات تروریستی به مقام شامخ شهادت رسیدند اظهار کرد: دشمنان کور دل که با مشاهده موج عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن توان مشاهده همبستگی و قدرت مردم و نظام اسلامی را نداشتند بدانند که اینگونه اعمال کورکورانه هرگز ذره ای در دل مردم ما هراس ایجاد نخواهد کرد و اینگونه حرکت ها بدون پاسخ نخواهد بود.
امام جمعه کرج در ادامه خطبه ها با اشاره به اول اسفند ماه، سالگرد شهادت شهید محلاتی رضوان الله تعالی گفت: امت اسلام شهادت این بزرگوار را که روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است گرامی میدارد و از خدمات این شهید بزرگوار و بیش از 4 هزار روحانی شهید دیگر تقدیر به عمل می آورد.
وی ادامه داد: بر اساس نسبت سنجی انجام شده در دوران انقلاب روحانیت از همه اقشار بیشتر شهید داده است.
وی با استناد به سخنان امام خمینی (ره) که هنگام شهادت شهید محلاتی فرمودند با این شهادت من بازدی خود را از دست دادم گفت: شهادت طلبی با فرهنگ ما عجین شده و این 29 بهمن جاری سالگر شهدای قیام مردم تبریز است که این قیام مقدمات پیروز انقلاب را مهیا کرد.
امام جمعه کرج اظهارات مشاور رئیس جمهوری را که در توئیتی گفته بود ' مرزبانان ما به شهادت رسیدند اما ما در دام چرخه خونین و باطل انقلاب نخواهیم افتاد ، مسولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است ' مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت: با این همه برکاتی که خون شهدا برای ایران و انقلاب اسلامی داشته است ، خیلی ناراحت کننده است که مشاوره رئیس جمهور در باره شهادت نور چشمان ما چنین حرف هائی را بر زبان بیاورد.
وی تصریح کرد: اگر امروز خواب راحت و آرامش داریم ، مدیون این بزرگان و بیداری و پاسداری آنها است.
وی خطاب به مشاور رئیس جمهور گفت: باید مشخص کنید منظور از 'ما' که می گوییم که در دام چرخه خونین نمی افتیم چیست و چه کسی‌ از داخل یا خارج از نظام این حرف ها را دیکته می کند؟
وی گفت: ' یک حرکت جنایتکارانه محل بحث نیست و نمی توانید شما از آن استفاده کنید و خود را روشنفکر بدانید و چرا نسبت به شهدا کم لطفی می کنید.'
حسینی همدانی با بیان اینکه با همه برکات خون شهیدان خیلی ناراحت‌کننده است که مشاور رئیس جمهوری در مورد شهدای ما اینگونه اظهار نظر می‌کند، گفت: این همه پاسدار در حادثه تروریستی خاش شهید شدند و وی به جای دلگرمی و دلجویی اینگونه اظهار نظر می‌کند؛ منظور شما از 'ما' چه کسانی هستند، وقتی اطلاعات فقهی ندارید نظر ندهید، با این موضوعات شما پز روشنفکری ندهید، انتقام مظلوم را گرفتن جزو فرهنگ ماست،کجا دارید می‌روید و این سخنان را از زبان چه کسانی بیان می‌کنید، چرا نسبت به شهدا کم ارادتی می‌کنید، ان شاءالله به زودی جهنم سوزان برای کسانی که این جنایت را درست کرده‌اند ایجاد خواهد شد.
امام جمعه کرج با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در خاش در استان سیستان و بلوچستان، متذکر شد: دشمن این حرکت مذبوحانه و غافلگیرانه را از روی استیصال انجام داد؛ بنده به نوبه خودم شهادت عزیزان را تسلیت عرض می‌کنم، شهادت فقط مربوط به ایران نیست، شیطان صفتان و مستکبران پلید ندای حق طلبانه را خاموش و کسانی که برای جلوگیری از ظلم قیام می‌کنند را سرکوب می‌کنند، فلسطین یکی از این موارد است که دشمنان اسلام در این زمینه دست به ترورهای کور و شهادت افراد می‌زنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه آموزه‌های امام خمینی(ره) روحیه انقلابی و ضد طاغوتی افراد حق‌طلب را زنده کرد و منشا به وجود آمدن نهضت‌های استکبارستیز مانند حزب‌الله بود، گفت: خط شهادت مربوط به این منطقه نیست و حتی در آمریکا هم مشتری دارد.
امام جمعه کرج با بیان اینکه روحانیون بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند،گفت: روحانیت از همه اقشار شهید بیشتر داده‌اند، روحانی شهید محلاتی هم یکی از این شهیدان است، شهادت و شهادت طلبی با فرهنگ ما عجین شده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به بیانه مقام معظم رهبری به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با جوانان ایران گفت: این بیانیه خیلی روشن و با صدق نوشته شده و مشخص کرده چگونه باید از این مشکلات خارج شویم .
آیت الله حسینی همدانی افزود: در این بیانیه تصریح شده که مخاطبان باید به آن عمل کنند نه اینکه به جلسه گذاشتن همایش ، نمایش و سمینار ، کتاب و مقاله اکتفا و بعد ازچند سال بگویند عجب بیانیه خوبی بود .
وی به بخشی از این بیانیه که به خسارات ناشی از برخی بی توجهی ها به شعار های انقلاب در تاریخ 40 ساله اشاره شده اظهار کرد: باید آن کسانی که نسبت به این شعار ها بی تفاوت بودند و نگذاشتند عملیاتی بشود و اگر امروز شغل حساس و مسولیت دارند کنار گذاشته شوند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم انقلاب در یک رویکرد عادلانه و بیان منطقی فرمودند که جمهوری اسلامی اشتباهات خودش را می پذیرد گفت: یک عده قلم به مزد، بلافاصله فردا در تیتر روزنامه به این نکته اشاره کردند به مانند مگسی که می گردد تا زخمی را پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: این بیانیه دارای محتوی بسیار غنی است و نیاز به عمل دارد؛ ایشان راه آینده را مشخص کردند مجلس و دیگر دستگاه‌ها باید از این بیانیه الگو و نقشه راه گرفته و به آن عمل کنند، حتی در مواردی به نحوه عملیاتی امور و موارد اجرایی کشور اشاره شده است.
وی اظهار داشت: این بیانیه بسیار غنی و دارای طرح است و باید در این زمینه عملیات اجرایی انجام شود، حرف‌ها صحیح و روشن است؛ گام دوم انقلاب زمان پاسخگویی و عملکرد است و سران قوا باید در بین اقشار مردم حاضر شده و پاسخگو باشند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه بحث مطالبه گری را با جدیت پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب فرمودند که بی توجهی به شعارهای انقلاب در گذشته آسیب‌هایی به کشور زد.
وی با بیان اینکه در زمانی که رهبری مواردی را مشخص در برخی موارد فرمایش می‌کنند و نکاتی را مطرح می‌کنند عده‌ای از وزرا به ایشان نامه می‌نویسند، گفت: در این گام دوم توجه به مهدویت از فرمایشات ایشان بود که باید مورد توجه قرار گیرد که انقلاب ما به انقلاب حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود.
وی با بیان اینکه جلسه فردای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد پالرمو و FATF است، گفت: انشاءاالله مجمع تشخیص فردا بدون تاثیرپذیری از برخی فشارها در مورد موضوع این معاهده‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.
وی تاکید کرد: خیلی بد است که در این فضا برخی تهدید می‌کنند و تصمیم گیران را در معرض تهدید قرار می‌دهند، خود آقایان در مورد لوایح گفتند که تضمین نمی‌کنیم، اگر چنین است چرا برای تصویب این لوایح اینگونه اصرار دارید، بگذارید در مجمع با فراغ بال در مورد لوایح تصمیم‌گیری لازم انجام شود؛ دولت باید به مشکلات مردم برسد تا مشکلات جامعه برطرف شود.
7411/6993
انتهای پیام

نظر شما