شناسهٔ خبر: 31182870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان:

طرح «عطر قرآن در فجر انقلاب» در تمامی استان‌ها اجرا شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان «عطر قرآن در فجر انقلاب» با ۲۹ ویژه‌برنامه قرآنی و با استقبال پرشور مردم قابلیت آن را دارد که به‌عنوان یک طرح ملی در تمام استان‌ها اجرا شود.

صاحب‌خبر -

طرح «عطر قرآن در فجر انقلاب» در تمامی استان‌ها اجرا شودسیدمصطفی حسینی‌واعظ، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با  ایکنا از گلستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفت که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی چشمگیر و قابل توجه بود، گفت: این پیشرفت‌های در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است، امام خمینی(ره) یک انقلاب قرآنی را پایه‌ریزی کرد و برای احیاء اسلام و آیات الهی به اصولی چون عدالت‌‌محوری، مبارزه با استکبار و ... به عنوان بخشی از ارکان انقلاب تأکید داشت.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ارزشمند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن زمینه فعالیت‌های دینی و فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است.

حسینی در این خصوص گفت: به همین مناسبت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان با همکاری سازمان دار القرآن الکریم، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل ورزش و جوانان گلستان و با تلاش جبهه فعالان قرآنی گلستان طرح «کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب» را در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم و به یاد شهدای سرافراز انقلاب اسلامی با بیش از 29 ویژه‌برنامه قرآنی در سراسر استان گلستان برگزار کرد.

مدیر اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این طرح قرآنی با اجرای برنامه های اُنس با قرآن کریم، محافل ویژه دانش‌آموزی و محافل ویژه بانوان، توجه به تفسیر و سبک زندگی قرآنی با هدف ارائه نمونه‌ای از تأثیر تدبر و فهم قرآن کریم در زندگی انسان و بیان مصادیق کاربردی از مفاهیم روح‌بخش قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی در ایام چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مناطق شیعه و سنی‌نشین استان گلستان برگزار شد.

وی ادامه داد: کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب با 29 ویژه برنامه قرآنی و با استقبال پرشور مردم در شهرهای اینچه برون، گالیکش (صادق آباد)، خان ببین (روستای نی تپه)، بندر ترکمن، گرگان، کلاله، گالیکش، کردکوی(روستای مهتر کلاته)، امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس، رامیان (روستای کشکک و ملچ آرام)، علی‌آباد کتول، آق قلا (انبار الوم)، آزادشهر، مینودشت، آق قلا، گنبد کاووس (سید آباد)، کلاله (روستای صوفی شیخ داز)، بندر گز، نگین شهر و کوی اوزینه گرگان، از 9 تا 21 بهمن، به اجرای برنامه پرداخت.

حسینی‌واعظ افزود: از ویژگی های این طرح توجه به بخش کودک و نوجوان و اجرای ویژه برنامه‌های دانش‌آموزی و در نظر گرفتن برنامه‌های قرآنی مناسب آنها است که شامل 10 محفل ویژه با برنامه های متنوعی چون اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی و بیان داستان‌های قرآنی و دینی آموزنده، تئاتر قرآنی، توسط حجت‌الاسلام فاطمی‌منش، کارشناس کودک و نوجوان، حضور هادی اسفیدانی از شهر مقدس مشهد جهت تلاوت قرآن کریم و بخش آشنایی با شیوه تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام، جمع خوانی قرآن کریم، اجرای سرود همگانی ویژه ایام دهه فجر و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در طرح «کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب» قاری برتر بین‌المللی استاد علیرضا رضایی و قاریان ممتاز جمهوری اسلامی ایران آقایان: استاد هادی اسفیدانی و استاد مهدی هدایتی فر از شهر مقدس مشهد به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

حسینی واعظ ادامه داد: از نکات مثبت و ویژه این طرح می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های بومی استان از جمله قاریان ممتاز استانی شیعه و سنی، گروه‌های مدیحه سرایی برتر گلستان و اساتید ارائه دهنده سبک زندگی قرآنی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در طرح «کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب» قاریان ممتاز استانی از جمله محمد سعید شیخ، بنیامین زیتونلی، یاسر رحیمی، محمد نعیمی، زین العابدین خوجم لی، عباس سالاری، محمد مهدی ربیع پور، حبیب الله پهلوان زاده، محسن علینقیان، محمد تجری، امیر حسین رحمتی، یونس عرب جزی، مهدی آهویی، عبدالمجید یازرلو، سید علیرضا شبستانی و سرکار خانم اکرم سمیعی (در محفل ویژه بانوان) به تلاوت قرآن کریم پرداختند و در بخش ارائه مباحث تفسیری و سبک زندگی قرآنی از حضرت آیت الله میرکتولی، حجت الاسلام و المسلمین ولی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمد بیات، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، دکتر غلامرضا منتظری، دکتر محمد حکیمی، سید محمد حسینی واعظ و سرکار خانم سیده نفیسه حسینی واعظ و دیگر اساتید قرآنی استان استفاده شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: اجرای قطعه های زیبا توسط گروه های مدیحه سرایی، امیرالمومنین (علیه السلام) از گرگان، مکتب المهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) از گنبد کاووس و گروه فطرس از مینودشت که از گروه های ممتاز استانی نیز می باشند، بخشی از برنامه های این طرح در شهرها و روستاهای مختلف استان بود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژه برنامه های این کاروان گرامیداشت نام و یاد شهدای استان گلستان بود گفت: به همین منظور محافل ویژه دانش آموزی به نام و یاد شهدای معلم و دانش آموز استان و محافل ویژه دیگر به نام و یاد یک شهید شیعه و یک شهید سنی در هر شهر یا روستا و قرائت فرازی از وصیت نامه و زندگی نامه شهدای شاخص محفل و اهداء لوح یادبود به خانواده معزز و محترم آن شهدا، برگزار گردید.

حسینی واعظ افزود: اهدای جوایز نفیس و بیش از 200 کمک هزینه سفر مشهد مقدس به قید قرعه به حاضرین در محافل از دیگر برنامه های «کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب» در سراسر استان گلستان بود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد که این طرح به عنوان یک برنامه کشوری مورد استقبال فعالان قرآنی در همه استانها قرار گیرد و هر سال بهتر و با شکوه‌تر برگزار گردد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1221814" ><script type="text/JavaScript" src="http://iqna.ir/fa/news/play/embed/3790293/1221814?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام

نظر شما