شناسهٔ خبر: 31182388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

شفر: حرف‌های رسانه‌های غربی درباره ایران درست نیست/ ایران مردمی مهمان‌نواز و فوق‌العاده دارد

صاحب‌خبر -

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال گفتگوی جذابی با نشریه برلینر داشته است. این روزنامه آلمانی درباره سرمربی استقلال نوشته است: وینفرد شفر سرمربی آلمانی مدتی است در فوتبال ایران مربی‌گری می‌کند. او درباره زندگی در ایران گفت: «اگر بخواهم از یک مسئله ای در ایران که بدم می‌آید بگویم، ترافیک بسیار زیاد است؛ اینجا ترافیک ظالمانه است. مثلا مسافت ۹ کیلومتری بین محل تمرین استقلال و هتل تیم یک ساعت طول می‌کشد.»

روزنامه آلمانی با اشاره به گذشته وینفرد شفر سرمربی ۶۹ ساله که هدایت تیم‌هایی چون کارلزروهه، اشتوتگارت و بوروسیا برلین را بر عهده داشته است، از استقلال به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های ایران یاد می کند؛ ۸ قهرمانی در لیگ، ۶ قهرمانی در جام حذفی و ۲ قهرمانی آسیا. این سرمربی آلمانی درباره حضورش در استقلال به برلینر گفت: «من اینجا نمی خواهم تنها برنده بازی ها باشم. من می‌خواهم به باشگاه کمک کنم که بیشتر و بیشتر حرفه‌ای شود.»

 سرمربی استقلال در ادامه افزود: «فوتبال اهمیت بسیار زیادی در ایران دارد. تصور کنید هوادارانی داریم که کیلومترها همراه ما می‌آیند و در هتل تیم هستند و ما را حمایت می‌کنند. علاقه مردم ایران به این ورزش واقعا زیاد است. درباره دربی استقلال و پرسپولیس هم باید بگویم که این بازی حکم یک تعطیل رسمی را دارد. اینجا همه چیز آرام است و بین هواداران درگیری‌های زیادی نیست. نمی‌خواهم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم ولی خیلی از حرف های رسانه‌ های غربی درباره ایران درست نیست. مردم ایران بسیار مهمان‌نواز اند. آن ها واقعا خوب و فوق‌العاده‌ اند.

دیدار استقلال تهران و تراکتورسازی دیدار دو دوست هم هست. اشکان دژاگه و وینفرد شفر در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند. شفر درباره هافبک تراکتور گفت: «من می‌خواستم ابتدا او را به استقلال بیاورم و تماس‌های زیادی با او داشتم. بعد از آنکه اشکان در ناتینگهام بازی کرد، به دنبال باشگاه بود و می‌خواست برای جام جهانی آماده شود. من او را در ولفسبورگ خیلی آماده دیده بودم. همین الان هم اشکان بازیکن خوبی است و خوشحالم که او را می‌بینم. در این فصل حتی قهرمانی هم ممکن است. بازی برابر تراکتورسازی مهم است و با پیروزی به جمع مدعی های قهرمانی برگشته ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما