شناسهٔ خبر: 31182336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام‌جمعه قم:

مردم و مسئولان منشور رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهند/ملت ایران شایسته این همه مشکلات و گرانی ها نیستند

امام جمعه قم گفت: درود خدا بربر ملت بزرگ ایران که در همه شهرها و روستاها یک‌بار دیگر با اسلام و با آرمان های شهدا بیعت کردند راهپیمایی 22 بهمن اوج آگاهی ملت ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های امروز نماز جمعه قم اظهار داشت: در اسلام رابطه عاطفی بین پدر و مادر با فرزندان باید تبدیل به یک رابطه عمیق و مسئولیت، تکلیف و رسالت و یک وظیفه شود، صرف وجود رابطه عاطفی کافی نیست پدر و مادر در قبال فرزندان باید احساس تکلیف و وظیفه بزرگی داشته باشند اسلام من تأکید بر رابطه عاطفی یک نقشه راه را ترسیم می‌کند و مجموعه ای از تکالیف وجود دارد که برای دنیا و آخرت فرزندان است.

وی گفت: اولین و مهم‌ترین رسالت والدین در قبال فرزندان توجه به همه ابعاد شخصیت فرزند است ، همه مردم و جامعه، آموزش‌وپرورش، دانشگاه حوزه علمیه دز قبال نسل آینده تکالیف و وظایفی دارند اما مسئولیت مضاعف و اصلی بر عهده پدر و مادر است.

امام جمعه قم تصریح کرد: گاهی رسالت های تربیتی الزامی است مانند تکالیف شرعی اما برخی از رسالت های تربیتی ترجیحی و مستحبی است، دختران جوان در شرف ازدواج باید بدانند آن ها مدیران آینده و تربیت کننده نسل آینده هستند بیش از مسائل مادی باید به فکر تربیت کودک باشند نسل آینده هر خطایی کند پای ما هم نوشته می شود اما تا وقتی فرزندان پاک و سالم هستند برای پدر و مادر هم ثواب نوشته می شود.

اعرافی ضمن سلام و صلوات به روح همه شهدای از جمله شهدای حادثه تروریستی زاهدان گفت: ملت ایران باید به خاطر نعمت بی کرانی که خداوند به آنها اعطا کرده شکر گذار باشند این نعمت بی کران حماسه22 بهمن بود ، باید از ملت ایران بایت این حرکت عظیم سپاس گذار بود، ملتی که 40 سال از گردنه ها و از سختی ها عبور کردند، مورد تهدید و تهاجم قرار گرفتند، دشمنان تحریم ها و جنگ ها و سختی ها و گرانی ها و مشکلات اقتصادی را برای ملت ایران به وجود آورند تا ملت ایران را ز راه خدا و اسلام و آرمان های انقلاب جدا کنند اما نتوانستند.

ملت ایران روز 22بهمن معادلات بزرگ جهانی را تشخیص دادند

وی گفت: درود خدا بربر ملت بزرگ ایران که در همه شهرها و روستاها یک‌بار دیگر با اسلام و با آرمان های شهدا بیعت کردند راهپیمایی 22 بهمن اوج آگاهی ملت ایران بود.

مدیر حوزه های علمیه قم بیان داشت: ترامپ، و اروپا و عهد شکن ها و افراد ساده‌لوح این همه سختی و مشکلات برای ملت ایران را به وجود آوردند اما شما ملت ایران با شرکت در راهپیمایی22 بهمن نشان دادید آرمان های امام و انقلاب زنده است ملت ایران کار بزرگی انجام داد.

امام جمعه قم تأکید کرد: از این به بعد همه مسئولان در آغاز دومین گام انقلاب رسالت سنگین تری بر عهده دارند رسالتی که در دستور و منشور رهبری تصویر شده است، مسئولین باید بدانند تکیه بر نیروی لایزال ملت الهی دارند کمر همت را ببندند و راه های جهادی را برای خدمت به مردم انتخاب کنند تا مشکلات را از جلوی پای ملت بردارند کارهایی انجام شده اما کافی نیست.

اعرافی تصریح کرد: ملت ایران شایسته این همه مشکلات و گرانی ها نیستند نباید ملت ایران به خاطر گوشت و تهیه مواد اولیه دچار سختی باشند، ملت ایران ملت صبوری هستند در روز 22بهمن معادلات بزرگ جهانی را تشخیص دادند و مشکلات اقتصادی داخلی را کنار گذاشتند پس مسئولین قدر ملت را بدانند و بیشتر از گذشته به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن به ترامپ، نتانیاهو و به آمریکا و اروپا پیام صادر کردند که انقلاب و اسلام ماندگار است زیرا این انقلاب ریشه در فطرت مردم دارد مردم در قم و سراسر ایران پای آرمان های انقلاب ایستادند دشمنان باید از این حرکت دست بگیرند و از خیانت دست بردارند تا بشود با آنها گفتگو کرد اما بدانند اگر این راه را ادامه دهند سرشان به سنگ های سختی خواهد خورد.

مدیر حوزه های علمیه قم خاطرنشان کرد با اشاره به پیام رهبر انقلاب در  خصوص گام دوم انقلاب بیان داشت: وظیفه همه ملت و مسئولان این است که به این منشور حرکت آفرین را در دستور کار قرار دهند، رهبر معظم انقلاب در این بیان به شیوه بسیار زیبا توفیقات و دستاوردهای عظیم ملت ایران را برشمردند این توفیقات در حالی است که با موانع مختلفی روبرو بودیم.

اعرافی افزود: در این منشور به آغاز عصر نوین را با انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار داده همچنین این مسئله که فرهنگ انقلاب و جهادی باید در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد که حرکت جهادی در همه عرصه های می تواند معجزه آفرین باشد در مسئله اقتصادی با سرلوحه قراردادند اقتصاد مقاومتی می تواند معجزه آفرین باشد در روابط بین المللی می‌تواند عزت آفرین باشد مسئولان در قضایای مختلف از تهدید دشمن نترسند و اگر می خواهند سندی امضا کنند همه جوانب را بسنجند و سندی که  مصالح ملت و دوستان را به مخاطره می اندازد امضا نکنند، با غیر از آمریکا و اسرائیل با همه گفتگو می کنیم.

امام جمعه قم گفت: به عنوان قم و حوزه های علمیه آمادگی خود را برای تحقق منشور منتشر شده رهبری اعلام می کنیم.



انتهای پیام

نظر شما