شناسهٔ خبر: 31181536 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

از سوی رتبه‌بندی تایمز صورت گرفت:

معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه

همشهری آنلاین: رتبه‌بندی تایمز در تازه‌ترین بررسی خود، برترین دانشگاه‌های جهان در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، رتبه‌بندی تایمز یکی از مهمترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند.  مؤسسه تایمز با جمع‌آوری اطلاعات حاصل از بزرگترین بررسی جهانی بر اساس نقطه‌نظرات اعضای علمی و آکادمیک برجسته در دانشگاه‌ها، فهرست مشهورترین برندهای دانشگاهی جهان را منتشر می‌کند.

این رتبه‌بندی سالانه از سوی مؤسسه تایمز بر اساس قضاوت و نظرات کارشناسان ارشد، اعضای آکادمیک و افرادی که بیشترین شناخت را از دانشگاه‌های جهان دارند تنظیم می‌شود.

بر اساس داده‌های سایت رسمی این مؤسسه، ۱۰ جایگاه نخست از رتبه‌بندی دانشگاه‌های مشهور جهان در سال ۲۰۱۹ مربوط به دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا می‌شود.

دانشگاه استنفورد و مؤسسه فناوری ماساچوست برترین دانشگاه‌های جهان در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای در سال ۲۰۱۹ هستند.

فهرست ۲۴ دانشگاه برتر جهان در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی تایمز به این شرح است: استنفورد،  مؤسسه فناوری ماساچوست،  هاروارد،  دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن،  میشیگان،  کلمبیا،  کالیفرنیا لس‌آنجلس،  کالیفرنیا برکلی،  کالج دانشگاهی لندن،  دانشگاه پنسیلوانیا،  ویسکانسین-مدیسون،  نیویورک،  کرنل،  آمستردام،  ملی سنگاپور،  پکن،  واشنگتن،  تورنتو،  هنگ‌کنگ،  ملی استرالیا،  بریتیش‌کلمبیا،  نورث‌وسترن،  منچستر و کارولینای شمالی.

بر اساس رتبه‌بندی جدید تایمز، دانشگاه تهران برترین دانشگاه ایران در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای است که رتبه ۴۰۱ را از میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما