شناسهٔ خبر: 31181210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵ هزار معلم در مدارس استان قم مشغول تدریس هستند

R7854/P/S6,62/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۱۵ هزار معلم مشغول تعلیم دانش‌آموزان در مدارس قم هستند گفت: آمار دانش‌آموزان استان از ۲۴۲ هزار در سال ۹۶ به بیش از ۲۵۵ هزار دانش‌آموز در مهرماه ۹۷ افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: کتاب‌های جدید آموزش و پرورش با توجه به مسائل اعتقادی و عبادی به چاپ رسیده است ضمن اینکه دغدغه معلمان ما توجه بیش از پیش به مسائل تربیتی است.

وی با بیان اینکه 15 هزار معلم مشغول تعلیم دانش‌آموزان در مدارس قم هستند، بیان کرد: در 1400 واحد آموزشی این استان شعار «انی احب الصلاه» به عنوان راهبرد سال تحصیلی 98 -97 قرار گرفته و این شعار در سطح تمام مدارس استان عملیاتی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه یک هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی شده است، گفت: باید در عمل ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: شرکت 45 هزار دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن و راهیابی 2 هزار 100 دانش‌آموز به مرحله استانی مسابقات قرآنی از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش قم در زمینه توسعه معارف قرآنی است.

وی کسب رتبه پنجم کنکور را از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش قم برشمرد و افزود: کسب رتبه اول کشور در زبان انگلیسی در بین تمام استان‌ها و همچنین کسب رتبه سوم فیزیک دنیا توسط دانش‌آموزی قمی از دیگر افتخارات این استان به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان استان از 242 هزار در سال 96 به بیش از 255 هزار دانش‌آموز در مهرماه 97 افزایش یافته است، عنوان کرد: افزایش 13 هزار دانش‌آموز مشکلاتی را برای سازماندهی نیروی انسانی و ثبت نام دانش‌آموزان ایجاد کرد که با تدبیر صورت گرفته، تمامی آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان قمی بیان کرد: این دانش‌آموزان در سال جاری و در سال گذشته رتبه نخست را در کنکور زبان در بین استان‌های کشور کسب کردند، در مجموع رتبه دانش آموزان استان قم در کنکور سراسری رتبه پنج است.


وی با بیان اینکه بیش از 750 هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم و نیمه مستقیم با آموزش و پرورش استان در ارتباط هستند، گفت: باید از همه ظرفیت‌های قم برای کمک به آموزش و پرورش استفاده شد، رسالت این اداره کل تربیت نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: سند تحول بنیادین شاخص برنامه‌های این اداره کل است، براساس این سند کتاب‌هایی در زمینه مسائل اعتقادی، اخلاقی و عبادی برای دانش‌آموزان تدوین شده است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بیش از هزار و 400 مدرسه در استان قم داریم، خاطرنشان کرد: دغدغه مسائل تربیتی دانش آموزان دغدغه اصلی مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم است، بیش از 78 هزار نفر از دانش آموزان استان برای حفظ جزء 30 قرآن در سامانه ثبت نام کردند که افتخاری برای قم است.

انتهای پیام/ح

نظر شما