شناسهٔ خبر: 31181063 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معمای روزبه چشمی در ترکیب استقلال برابر تراکتورسازی

صدومیت فرشید باقری و از آن سو محرومیت محمد دانشگر معادلات ترکیب استقلال را تغییر داده است و وینفرد شفر باید ترکیبی که مقابل پیکان موفق بود را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شفر در این شرایط برای انتخاب زوج خط دفاع خود دو راه پیش رو دارد. راه اول انتقال منتظری به دفاع میانی و بازی گرفتن از این بازیکن در کنار آرمین سهرابیان است و راه دوم میدان دادن به روزبه چشمی در این پست است.

با توجه به اینکه چشمی بارها در این پست برای استقلال بازی کرده احتمال حضور او در دفاع میانی دور از ذهن نیست اما مساله‌ای که ذهن شفر را درگیر کرده محرومیت فرشید باقری است. در این شرایط شفر باید گزینه‌ای را هم برای بازی در پست هافبک دفاعی انتخاب کند که باز هم نگاه سرمربی استقلال به روزبه چشمی خواهد افتاد.

 البته علی کریمی هم برای این پست گزینه مطلوبی است اما آسیب‌دیدگی این بازیکن و تمرینات نه چندان سفت و سختی که در روزهای اخیر انجام داده شاید شفر را ناچار به نیمکت‌نشین کردن این بازیکن کند که اگر چنین شود آنگاه چشمی باید از میان گزینه‌های بازی در پست دفاع میانی حذف و به پست هافبک دفاعی منتقل شود. به هر حال چشمی در هر پستی برای استقلال به میدان برود، می‌تواند نقش انکارناپذیری در پیروزی استقلال ایفا کند و در بازی دشوار مقابل تراکتورسازی که داشتن عناصر دفاعی باتجربه نقش بسیاری در موفقیت در آن ایفا می‌کند، حضور چشمگیری در ترکیب تیمش داشته باشد. چشمی چه در پست دفاع میانی و چه در پست هافبک دفاعی مهره‌ای ارزشمند است که بخش اعظمی از بار فنی استقلال را هم به دوش می‌کشد. البته شفر از گزینه دیگری هم می‌تواند در پست هافبک دفاعی بهره بگیرد که نام آن گزینه امید نورافکن است.

بازیکنی که در بازی با پیکان در پست دفاع چپ قرار گرفت. شاید شفر در نهایت میلاد زکی‌پور را در پست دفاع چپ قرار دهد و توأمان از نورافکن، چشمی و حتی علی کریمی در خط میانی بهره بگیرد تا کمربند آن منطقه را به روی بازیکنان سرعتی تراکتورسازی سفت‌تر کند.

نظر شما