شناسهٔ خبر: 31180956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزیده نمازجمعه سراسر کشور+ لینک کامل

جوانان با سبک زندگی غربی مقابله کنند/روایت موسوی جزایری از سفرش به انگلیس

90050

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در نمازجمعه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و حضور گسترده مردم در آن، به توجه بیشتر مسئولان به حل مشکلات مردم تاکید کردند. آنها هم‌چنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در زاهدان و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب در آن، به بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفتند توصیه‌های رهبر در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمی‌گنجد، اما اقتضا می‌کند جوانان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند، در تشکل‌های گوناگون در تمام کشور همایش‌هایی تشکیل داده و نکات این بیاینه را تفسیر و تحلیل کنند.

صاحب‌خبر -

روایت موسوی جزایری از سفرش به انگلستان

امام جمعه اهواز گفت: تا جایی که بتوانم در خدمتم مردم و رهبری خواهم بود، ولی اگر هم نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه نماز جمعه امروز ۲۶ بهمن ماه با اشاره به سفر خود به خارج از کشور، بیان کرد: هدف از این سفر، تبلیغ اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که انجام این مأموریت در کشور انگلستان انتخاب شده بود تا در شهر لندن و چند شهر دیگر سخنرانی کنیم. در این سفر جلسات مستمر برگزار شد و مستمر در حال سخنرانی بودم.

وی بیان کرد: در این سخنرانی‌ها در درجه اول ایرانی‌ها و دوم عراقی‌ها که طرفدار بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند، استقبال کردند. بسیاری از سخنرانی‌ها به زبان عربی بود زیرا مخاطب‌ها عرب و اکثراً عراقی بودند و بعضی سخنرانی‌ها به زبان‌های اردو و یا انگلیسی بودند که ترجمه می‌شدند. این افراد می‌گفتند که استقبال و اجتماع مردم امسال غیرقابل قیاس با سال‌های گذشته و بهتر و با شکوه‌تر شده است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: این تجمعات باشکوه برای این بود که مشت محکمی بر دهان دشمن بزنند. بر دهان کسی که گفته بود نمی‌گذاریم ایرانی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند، مشت محکمی زدیم.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: در برخی خیابان‌های انگلستان تعداد زن‌های محجبه از بی‌حجاب بیشتر بود. قبل از انقلاب اسلامی در انگلیس یک روحانی وجود داشت اما اکنون صدها و ده‌ها نفر حضور داشتند. هم‌چنین مدارس به شیوه اسلامی و کالج‌های دانشگاهی بر وفق مذهب اهل بیت (ع) و به طور رسمی تأسیس شده است. عجیب‌ترین موضوع این است که گفتند حوزه علمیه هر مدرکی بدهد انگلستان آن را امضا می‌کند یعنی حوزه علمیه در انگلستان به رسمیت شناخته شده است. اکنون در انگلستان حوزه علمیه نیز وجود دارد.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص بیماری خود گفت: به هیچ بیمارستانی نرفتم و این اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد. تنها مدارک پزشکی را که پیش از این در ایران تهیه شده بود به پزشک نشان دادم که مشخص شد ضعف و بی‌حسی که در پاهایم ایجا شده است درمان ندارد که نظر پزشک خارج از کشور نیز همین بود.

موسوی جزایری بیان کرد: با این بی‌حسی که در پاهایم ایجاد شده و با توجه به اقامه نماز جمعه دیگر توان این کار را ندارم؛ تا جایی که بتوانم برای ادامه کار تلاش می‌کنیم اما باید به تکلیف شرعی نیز عمل کنیم. تکلیف شرعی این است که زمانی که یک فرد نماز می‌خواند نباید پایش تکان بخورد که اکنون بسیار خودم را کنترل می‌کنم تا هنگام نماز خواندن به زمین نیفتم و به هر حال نمی‌شود ضعف جسمی را کتمان کرد.

وی ادامه داد: هنگام اقامه نماز باید بدن انسان آرام باشد و اگر نتواند اینگونه باشد شبهه ایجاد می‌شود. سعی بر این کار می‌کنیم اما زمانی که عمر انسان زیاد می‌شود قوای بدن تحلیل می‌رود بنابراین ما از این قاعده مستثنا نیستیم.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: اگر نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، گفت: به علت حضور در خارج از کشور در راهپیمایی امسال حضور نداشتم اما آنجا نیز غوغایی بود و جلسات متعدد با مردم مختلف داشتیم. از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و این مراسم دشمن‌شکن و غرورآفرین محروم شدم. این راهپیمایی چشم دشمن را کور، دشمن را مأیوس و مردم را شاد کرد. آفرین به شما مردم که در مقاطع حساس دین خود را به کشور و اسلام ادا می‌کنید و قطعاً پیروز هستید.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در خارج از کشور دشمن ناراحت و منفعل بود اما شیعیان امیرالمومنین (ع) از کشورهای مختلف حامیان انقلاب اسلامی بودند و از این حماسه روحیه گرفتند که خدا را شکر می‌کنیم.

موسوی جزایری بیان کرد: حضور مردم در صحنه یکی از مصادیق شکر نعمت بود و مقام معظم رهبری در پیامی از مردم تشکر و رهنمودهایی ارائه کردند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: در پیام ایشان آمده است ایران با دارا بودن یک صدم جمعیت دنیا هفت درصد ذخایر جهانی را دارد. هم‌چنین با وجود موقعیت کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب ایران، بازار بزرگ منطقه‌ای، سواحل دریا و میلیون‌ها هکتار زمین حاصل‌خیز کشاورزی از لحاظ ظرفیت‌های بالقوه در منطقه اول است بنابراین شما جوانان باید به پا خیزید. نخستین توصیه من به شما این است که امیدوار باشید.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دشمن در پی پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش و بزرگ کردن عیوب است. چه کسی جز شما جوانان می‌تواند محاصره تبلیغاتی را بشکند. باید با قوت خدادادی به سوی آینده خیز بردارید. امید رهبری به نسل جوان است. همان طوری که جوانان در انقلاب و جنگ فعال بودند و کار را به سرانجام رساندند امروز نیز به جوانان با کسب تجربه از بزرگان نیازمندیم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه بیان کرد: اکنون حدود دو دهه است که کسب دستاوردهای علمی کلید خورده است و ۱۱ برابر شتاب رشد علمی جهان به پیش رفته‌ایم و از نظر علمی بین ۲۰۰ کشور جهان به رتبه ۱۶ رسیده‌ایم. ایشان فرمودند اکنون مطالبه خاصی از جوانان دارم که جهاد علمی را مانند جهاد بزرگ در پیش بگیرید. همچنین فرمودند بدون معنویت و اخلاق اسلامی کشور پوچ است و باید نخست در سایه تدین و معنویت و اخلاق پایه‌ها را محکم کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون راه حل واقعی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان شدن است. همه راه حل‌ها در داخل کشور است. اگر کسی که فکر کند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است و علت تحریم، مقاومت ما است و راه‌حل آن زانو زدن در نقابل دشمن است، خطایی نابخشودنی کرده است و کشور را به سقوط می‌برد. باید راه‌حل‌ها در داخل و با توکل بر خدا پیش گرفته شوند.

امام جمعه اهواز گفت: رئیس جمهور نیز به همه مسئولین دولتی دستور دادند که پیام رهبر معظم رهبری را سرمشق کارهای خود قرار دهند. امیدواریم این دستورات که مانند سرچشمه حیات برای ملت ما است خوب فهمیده و عمل شوند.

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات انتحاری در مرز زاهدان، گفت: مجاهدان اسلام در حال رفتن به مأموریت جهت تحکیم امنیت بودند که خودروی انتحاری آنها را منفجر کرد و حدود ۳۰ نفر به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند. همه اینها در راه خدا است. این افراد ادامه‌دهنده راه حضرت سیدالشهدا (ع) هستند. ما هرگز قدمی عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ترورها چه در خوزستان، زاهدان، بلوچستان و هر جای دیگر باشند، عملیات مذبوحانه‌ای هستند که دشمن کوردل انجام می‌دهد و ما را از اهداف ما باز نمی‌دارد. خداوند به ما وعده پیروزی داده است.

امام جمعه زاهدان: ملت تسلیم جنایت‌ها و خباثت‌های گروهک‌های تروریستی نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: قطرات خون بر زمین ریخته شهدای سپاه، سرافرازی، عزت، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان افزود: عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ‌گاه تسلیم این گونه جنایت‌ها و خباثت‌های گروهک‌های تروریستی نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه‌ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: هیچ زمان افراد اهل ایمان کوچک نیستند پس کسی که عمل انتحاری انجام می‌دهد و تعدادی از انسان‌های اهل ایمان را به شهادت می‌رساند با چه تفکری این کار را انجام می‌دهد؟

سلیمانی در ادامه به حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: نمایش قدرت و اتحاد مردم باعث شد نمایش خطای محاسبات دشمنان به خصوص واشنگتن و کشورهای غربی و همچنین مسؤولیت سنگین دولت مردان را در بر خواهد داشت تا بیشتر برای این ملت خدمت کنند.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی باعث شد که رهبر معظم انقلاب با بیانیه مهم خود از مردم تشکر کردند، این راهپیمایی یکی دیگر از حماسه سازی‌های این چهار دهه بود، چرا که در این چهل سال این مردم بسیار فداکاری کرده‌اند که سال‌ها در جنگ مقابل که دنیا ایستادگی کردند، مردم این مملکت از آب و خاک و ناموس خودشان حفاظت کرده‌اند و هیچ زمانی از حوادث و ناامنی‌ها دلشان نلرزیده و همیشه امنیت را برای خودشان ساخته‌اند.

خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: همین الان با همه گله‌گزاری‌ها این مردم پشت به نظام و انقلاب‌شان نکرده‌اند و با دینی که به شهدای خود دارند همیشه پای انقلاب و رهبری خود بوده‌اند اما دولت مردان ما حق این مردم را نباید پایمال کنند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: ایجاد اختلاف در جامعه با عنوان دین، مذهب، قومیت یا زبان از توطئه‌های دشمن است تا جامعه اسلامی ما از تولید فکر باز بماند و این ما هستیم که باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم و آنها را خنثی کنیم.

علم‌الهدی: انقلاب اسلامی ما انقلاب کبیر است

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب کبیر اسلامی ما ۴۰ ساله شد و ما امروز با کمال قدرت می‌توانیم انقلاب اسلامی را انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم زیرا در کره زمین در تمام انقلاب‌هایی که رخ داده، هیچ انقلاب ۴۰ ساله‌ای وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز شهادت صدیقه اطهر (س) و راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن، راهپیمایی فشرده دشمن‌شکن و دشمن‌کورکن بود. ۴۰ سال از این انقلاب گذشت و از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در این ۴۰ سال آنکه تغییر پیدا نکرد، مردانگی و پایمردی شما مردم و ملت پای ستون و ارزش‌های این انقلاب بود.

وی افزود: همان‌گونه که ۴۰ سال پیش شما باعث شدید انقلاب به پیروزی رسید، همان‌طور در این ۴۰ سال پایمردی و مقاومت شما پای انقلاب و حضورتان در عرصه انقلاب بیشتر شد که کمتر نشد. مخصوصاً زمانی که شما حمله دشمن را جدی دانستید و تهاجم دشمن را به این نظام و انقلاب و کشور قطعی گرفتید، قوی‌تر از مواقع دیگر در عرصه دفاع از نظام و انقلاب حضور پیدا کردید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امسال هم به عنوان چهلمین سال پیروزی انقلاب و تداوم آن تا ۴۰ سال، دو عامل باعث حضور فشرده مردم در ۲۲ بهمن شد، عنوان کرد: عامل اول شکرگزاری از خدا در مقابل این نعمتی است که ۴۰ ساله شد. عامل دوم تهدیدی است که دشمن کرده بود. جان بولتون آمریکایی گفته بود تولد چهلم انقلاب را نخواهید دید، توطئه نیز ریخته بودند. دو کار در نظر داشتند که یک کار در داخل و یک کار بیرون ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها تصور کردند که با این دو کار می‌توانند مساله ۴۰ ساله انقلاب را به هم بزنند اما عظمت راهپیمایی و حضور شما در صحنه به گونه‌ای دنیا را شگفت‌زده کرد که حرکت آمریکا تحت الشعاع قرار گرفت نه تنها از نظر سیاسی بر پیکر اقتدار این انقلاب، نظام و کشور ضربه‌ای وارد نشد، بلکه در برابر این شگفتی که حضور شما برای دنیا ایجاد کرد، به هیچ وجه فضایی را پر نکرد، جایی را نگرفت و جریانی در کشور در عزصه سیاسی جهانی برای کشور و نظام ما ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: امروز ۴۰ سالگی انقلاب ما چنین روزی است. در چنین وضعی انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی دارد و رهبر انقلاب با صدور بیانیه خود دستاوردهای شگرف ۴۰ ساله انقلاب را تبیین کردند و با توصیه‌های اساسی که در این بیانیه داشتند، حتماً باید برای این بیانیه همایش‌های متعددی در گوشه و کنار و زوایای کشور تشکیل شود و در جریانی که در توصیه‌های اساسی داشتند، رسالت اصلی ما را در این انقلاب معین کردند.

علم الهدی با اشاره به اینکه نکات برجسته و توصیه‌های رهبر در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمی‌گنجد، تصریح کرد: اما این اقتضا می‌کند جوانان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند، در تشکل‌های گوناگون در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و تمام کشور همایش‌هایی تشکیل داده و نکات این بیاینه را تفسیر و تحلیل کرده، راه را در زندگی خود در این ۴۰ ساله دوم پیدا کنند و از راهی رهبر حکیم ما نشان می‌دهد، این ۴۰ ساله دوم را طی کنند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه دو آرمان برای ۴۰ ساله دوم انقلاب تعیین کردند. این آرمان‌ها باید نصب العین ما باشد. آرمان اول، تمدن‌سازی اسلامی است. تمدن‌سازی اسلامی رسالتی بوده که تنها مسئولیت آن متوجه کارگزاران کشور و سیاست‌گذاران نظام نیست، تمدن‌سازی اسلامی رسالتی بوده که متوجه یکایک ما است. ما باید تمام شئون زندگی خود را اسلامی کنیم. اگر ما تمام شئون زندگی خود اسلامی کرده و به اسلامیت تمام آن‌ها کوشش کنیم، تمدن اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه شیراز: حرکت مردم در روز ۲۲ بهمن اوج بصیرت سیاسی بود

امام جمعه شیراز با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن چهل سالگی انقلاب، این حرکت را اوج شکوه سیاسی و بصیرت سیاسی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: حرکت شما ملت در سراسر ایران و خصوصاً در شیراز، اوج شکوه سیاسی و اوج بصیرت سیاسی بود تا دشمنانی که دل بسته‌اند در گوشه‌ای از این کشور، کم و زیادی حادث شود و آنان در بوق کنند، ناکام بمانند.

او با تاکید بر این‌که با دقت راهپیمایی شیراز را زیر نظر داشته و حتی یک شعار تفرقه افکنانه را شاهد نبوده است، گفت: این نشان‌دهنده اوج بصیرت و بلوغ یک ملت است؛ شما مردم به‌خوبی مصلحت جامعه و کشور را می‌شناسید و احساساتی نمی‌شوید.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه یک ملت در اوج انقلابی‌گری، احساساتی و ابن‌الوقت نباشد و حساب و کتاب بداند و دقیق عمل کند، نشان از عظمت و بصیرت آن ملت دارد.

او با اشاره به شهادت جمعی از پاسداران مرزبان جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر و ضمن قدردانی از تلاش‌های چهل‌ساله سپاه پاسداران در حفاظت از انقلاب، گفت: طی این چهل سال آنان شهید دادند که انقلاب مانده و حفظ شده است.

امام جمعه شیراز تلاش تمام نیروهای نظامی و انتظامی در این راستا را ارزشمند و مهم توصیف و در عین‌حال تاکید کرد که سپاه در این سال‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در چهل سالگی انقلاب نیز پایداری و استمرار نظام اسلامی را با خون خود مهر کرده‌اند.

او با تصریح اینکه خون این شهدا نشان داد که انقلاب می‌ماند و گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه اینکه نسل جوان باید ادامه دهنده این مسیر باشند، منطق شهدا و شهادت را بیان می‌کنم؛ باید بدانیم که از نگاه شهید، شهادت سعادت است، اما تأسف و دریغ ما از شهید شدن شهدا، به دلیل محروم ماند از خدمات آنان است.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت جمعی از پاسداران در حمله تروریستی کوردلان، گفت: ایشان در پیام‌شان هم تبریک و هم تسلیت گفتند؛ شهادت برای شهید تبریک دارد، شهادت پیروزی محسوب می‌شود، همین منطق بود که در تمام این سال‌ها مقابل دشمن ما را حفظ کرد، اگر در زمان وقوع شهادت احساس کنیم ضرر کرده‌ایم، این با منطق شهدا جور نیست.

او گفت: امروز هم تمام کسانی که در مرزها و دیگر نقاط حافظ این نظام هستند، مردان همان صحنه‌ای به‌شمار می‌روند که خرمشهر آزاد شد، ما بر همان عهدی که با خدا، رسول خدا، امام و رهبری بسته‌ایم، پایبندیم و تا آخر بر عهد خود ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز همچنین اضافه کرد: قطعاً این حوادث از نگاه‌های مختلفی دیده می‌شود، زمانی از نگاه شهید می‌گوئیم سعادت است اما از نگاه مدیریتی باید بررسی شود که اگر کسی قصوری داشته، رسیدگی شود.

امام جمعه زنجان: آمریکا بداند ملت ایران انقلاب‌شان را از جان‌شان بیشتر دوست دارند

امام جمعه زنجان گفت: در ۲۲ بهمن ملت ایران، قدرت نرم و وحدت خودشان را نشان دادند تا آمریکا بداند ملت ایران انقلابشان را از جانشان بیشتر دوست دارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: دینداری از زحمت و دشواری فراوانی برخوردار است، دشمن شخص مؤمن را با اقدامات و نقشه‌های مختلف تهدید می‌کند اما باید مؤمن ایستادگی کند.

وی با اشاره به الزامات رسیدن به قله سربلندی از منظر مقام معظم رهبری، افزود: این الزامات شامل، تحمل سختی‌ها، همت و تلاش شبانه‌روزی، حفظ استقلال و عزت، نترسیدن از دشمن، است زیرا انقلاب به سادگی به دست نیامده که به راحتی از دست برود و همه باید بدانند هزینه‌های بسیاری برای انقلاب پرداخت شده است.

خاتمی یادآور شد: مسئولان آمریکا بدانند ملت ایران انقلاب‌شان را از جانشان بیشتر دوست دارند چون شهدای بسیاری را برای زنده نگهداشتن انقلاب نثار کرده‌اند، البته پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن به مسئولان نظام نیز این بود که مردم به وظیفه‌شان عمل کردند و حال نوبت شما مسئولان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن زهر خود را ریخت و ۲۷ نفر از پاسداران وطن را به شهادت رسانند که بزودی شاهد انتقام خون این شهدا خواهیم بود.

امام جمعه بجنورد: سال به سال بر طرفداران انقلاب اسلامی افزوده می‌شود

امام جمعه بجنورد گفت: سال به سال بر طرفداران انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه، با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری افزود: این راهپیمایی رژه ملت ایران در مقابل مستکبران عالم بوده است.

وی بیان کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تعداد شرکت کنندگان در بجنورد ۱۱۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد، در شیروان ۳۵ هزار نفر که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد، در اسفراین ۳۰ هزار نفر که در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد، در مانه و سملقان ۱۷ هزار با ۷۰ درصد رشد، در فاروج ۹۴۰۰ نفر با ۵۷ درصد رشد، در راز و جرگلان سه هزار نفر که همانند سال قبل، در گرمه هشت هزار نفر با ۷۷ درصد رشد و در جاجرم ۱۲ هزار نفر با ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری بعد از راهپمایی ۲۲ بهمن، گفت: معظم له فرمودند که من در مقابل ملت ایران تواضع می‌کنم چراکه این ملت، ملت بزرگی است و هر کاری که برای این ملت کرد، باز هم کم است.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: معلوم می‌شود این انقلاب، با فکر، روح و جان مردم سروکار دارد و در حقیقت مردم وقایع را تحلیل می‌کنند و با تحلیل در صحنه‌ها حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: سخنرانی مقام معظم رهبری سه پیام را به همراه داشت که این پیام‌ها شامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر معظم له فرمودند، نظام سلطه‌گر نگران است، پیشنهاد آن عموماً شامل فریب و خدعه است و امروز ملت ایران علاوه بر آمریکا برخی از کشورهای اروپایی را نیز غیر قابل اعتماد می‌داند.

یعقوبی تاکید کرد: بنابراین مسئولان باید جوانب را خوب بسنجند، ما مار گزیده هستیم و دشمن مکاری و وقت کشی کرده است و چقدر زمان مسئولان ما را گرفته است و باید مواظب باشیم تا بار دیگر در تله نیفتیم.

وی علاوه بر آن به حمله انتحاری در استان سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از هموطنان اشاره کرد و گفت: دشمن از راهپیمایی و حضور مردم کینه داشت و دست به چنین اقدامی زد اما آنها با گرفتن تعدادی از هموطنان نمی‌توانند اراده ملت ایران را سست کنند چراکه این ملت شهدای زیادی را تقدیم دین و انقلاب کرده است.

امام جمعه موقت ورامین: سگ‌بازی حقوق شهروندی نیست، جوانان با سبک زندگی غربی مقابله کنند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری مراسم باشکوه فاطمیه به پیام جامع و راهگشاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رسانه ملی و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند، مدت‌ها درباره این پیام مهم روشنگری کنند و از طرفی جوانان که مخاطب اصلی این پیام هستند، آتش به اختیار در حوزه‌های دیگر به میدان آمده و اجازه ندهند، این پیام به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وی راهپیمایی ۲۲ بهمن را غرورآفرین توصیف کرد و وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم این مشکلات را به پای نظام ننوشته و آنها را از اشخاص و مدیران مطالبه می‌کنند، مردم اساس انقلاب و نظام را قبول دارند و به هیچ وجه دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: مسئولان و مدیران کشور می‌بایست، فارغ از شعار قدردان مردم باشند، این کشور با سرمایه‌های عظیم نباید برخی از مشکلات موجود را داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: متأسفانه برخی فکر می‌کنند، کلید حل مشکلات کشور به دست آمریکا و غرب است، این تفکر خیانت به اسلام، ایران و انقلاب و شهداست، همان گونه که در طول ۴۰ سال گذشته توانستیم، با وجود این همه تهدید، تحریم و خیانت به پیشرفت دست یابیم، باید بر اصل «ما می توانیم» تکیه کنیم و با الگوگیری از مدیریت‌های جهادی به عزت و پیشرفت دست یابیم.

وی این نظر که مشکلات اقتصادی صرفاً به دلیل تحریم‌هاست، را رد کرد و گفت: برخی علت تحریم‌ها را مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمنان می‌دانند و راه حل را زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ بیان می‌کنند، که این نظر خطایی نابخشودنی است.

محمودی تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تلاش‌ها زیان‌های بی جبران اخلاقی، اقتصادی و سیاسی برای کشور و ملت ما دارد، که مقابله با آن اقدامات جهادی و هوشمندانه می‌طلبد، که در این عرصه حضور جوانان بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت ورامین از جوانان خواست، به فرمان رهبری لبیک بگویند و افزود: نباید اجازه داد، سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی تبدیل شود، متأسفانه آن‌هایی که متصدی این امر بوده و هستند به وظایف خود به درستی عمل نکردند، که عمل می‌کردند، این وضع ما نبود.

محمودی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای دولت رعایت حقوق شهروندی اعلام می‌شود، گفت: همه با حقوق شهروندی موافق هستند، اما سگ بازی جزو حقوق شهروندی نیست.

وی با بیان اینکه بی حجابی، بی حیایی و ولنگاری اخلاقی حقوق شهروندی نیست، گفت: اگر هیچ انگیزه‌ای برای اصلاح این وضع تأسف بار و فلاکت بار وجود ندارد، پس حقوق شهروندی صدها هزار خانواده شهید، جانباز و رزمنده که خون دادند، تا شما در این مسند قرار بگیرند، چه می‌شود، باید جوانان غیرتمند و مردم مؤمن آستین بالا بزنند و با سبک زندگی غربی مقابله و از ارزش‌های انقلابی محافظت کنند.

تاکید امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت ایجاد دانشگاه‌های اختصاصی دختران و پسران در دهه پنجم انقلاب

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به لزوم اسلامی کردن دانشگاه‌ها در آستانه آغاز پنجمین دهه از عمر انقلاب اسلامی گفت: راه اندازی دانشگاه‌های ویژه دختران و پسران در دهه پنج انقلاب الزامی است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان اظهار کرد: در آستانه دهه پنجم انقلاب باید اقدامات شایسته ای در زمینه تأسیس دانشگاه اسلامی و ایجاد دانشگاه‌های اختصاصی دختران و پسران در کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند " اسلامی شدن دانشگاه‌ها" افزود: وزارت علوم بر مبنای این سند مکلف به ایجاد دانشگاه‌هایی در تراز نظام اسلامی و بازنگری در رویکردهای قبلی هستند.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: متأسفانه با وجود این قوانین و تاکید مسؤولان و دلسوزان نظام اقدام در خوری در این راستا صورت نگرفته است.

مهدوی‌نژاد با اذعان به اینکه در ماده هشتم سند " اسلامی شدن دانشگاه‌ها" بر ایجاد دانشگاه‌های اختصاصی دختران و پسران تاکید شده خاطرنشان کرد: اختلاط دختران و پسران در دانشگاه‌ها یکی از جدی ترین مشکلات دانشگاه‌ها در کشور است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که اخیر شائبه‌ای در خصوص تعطیلی و یا ادغام دانشگاه فرزانگان سمنان مطرح شده افزود: این دانشگاه منشأ خدمات زیادی بوده و تعطیلی و یا ادغام احتمالی آن در دانشگاه سمنان قابل پذیرش نیست.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه زحمات زیادی برای راه اندازی این دانشگاه صورت گرفت افزود: دانشگاه فرزانگان از جمله دانشگاه‌هایی است که مبنای غربی ندارد.

وی با بیان این‌که این دانشگاه دارای مجوز رسمی و ردیف بودجه است گفت: از دولت دوازدهم انتظار می‌رود که مانع از تعطیلی و ادغام این دانشگاه رسمی شود.

امام جمعه موقت یاسوج: سپاه مقتدر جواب حادثه تروریستی جاده "خاش_ زاهدان" را خواهد داد

امام جمعه موقت یاسوج گفت: سپاه مقتدر اسلام جواب حادثه تروریستی جاده "خاش _ زاهدان" را خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر یاسوج با اشاره به فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری افزود: باید مسئولان از دولت گرفته تا مجلس این فرمایشات و خواسته‌های رهبری را در عمل سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی محور "خاش_ زاهدان" و با بیان اینکه سپاه مقتدر اسلام جواب این حرکت کور تروریستی را خواهد داد، اظهار کرد: همان گونه که به عاملان جنایات تروریستی اهواز جواب داده شد این حرکت نیز جواب قاطعی خواهد گرفت.

امام جمعه موقت یاسوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در منطقه بیش از هر کشور و دولت دیگری دانست و خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری دیگر آسایش و امنیت گذشته را ندارند و رو به افول هستند و به همین خاطر است که هر بار با همراهی و همکاری کشورهای مرتجع منطقه و همکاری رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

موسوی‌اعظم راهپیمایی کم نظیر ۲۲ بهمن امسال را دلیلی بر همراهی و پشتوانه مردمی انقلاب پس از چهار دهه دانست و تصریح کرد: وقتی در هوای برفی و بارانی سیل جمعیت در خیابان‌ها روانه می‌شوند نشان از همراهی همیشگی مردم با وجود همه مشکلات دارد.

وی ایجاد امیدواری در نسل جوان را یکی از مهمترین وظایف مسئولان دانست و ادامه داد: رهبری معظم همواره بر این موضوع تاکید دارند که باید در بین مردم و به خصوص نسل جوان امیدواری ایجاد کرد.

امام جمعه رشت: منتظر پاسخ صریح مسئولان نظام درباره قرارداد پالرمو هستیم

امام جمعه رشت، با ابراز امیدواری از این‌که قرارداد پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت ختم به خیر شود، گفت: غرب همواره مسئولان ما را سر در گم و معطل کرده و لذا این عدم قطعیت مسئولان موجب آسیب به نظام می‌شود. درباره قرارداد پالرمو نیز منتظر پاسخ صریح مسئولان هستیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به طرح قرارداد پالرمو علیه ایران بعد از اف. ای. تی. اف و سی. اف. تی، اظهار کرد: اروپایی‌ها وضع قوانین ننگین علیه ایران را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام، افزود: رهبر انقلاب نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها هشدار داده بودند و لذا بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها را نیز پیرو آمریکا دانستند که با مکر و فریب وارد رابطه با ایران شده‌اند.

وی دسیسه و توطئه چینی را کار دشمن دانست و یادآور شد: حضور حماسه آفرین و باشکوه ملت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال موجب خوشحالی دوستداران نظام و تضعیف دشمنان شد لذا مردم نشان دادند که با آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری همراه هستند و از مسئولان انتظار رفع مشکلات‌شان را دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به واکنش رسانه‌های غربی نسبت به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به اذعان رسانه‌های داخلی و خارجی مردم ایران عزت و اقتدار خود را به جهانیان نشان دادند. پیام مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب نیز حیات انقلاب را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در پیام مذکور به مشکلات موجود اشاره کردند، گفت: معظم له عوامل بازدارنده داخلی و دشمنی‌های خارجی را موجب عدم تحقق کامل اهداف نظام دانستند که باید با تدبیر در مسیر درست گام برداریم. امروز در جامعه با گرانی و تورم مواجه هستیم، اما به دستاوردهای نظام در عرصه‌های علمی و نظامی و فرهنگی و اجتماعی افتخار می‌کنیم و خواستار تداوم این مسیر هستیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کینه و دشمنی استکبار و استعمار از ایران، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دو قطبی شرق و غرب را بر هم زد و به برکت خون شهیدان دل‌های مردم دنیا را متوجه معنویت کرد که در تضاد با منافع نظام سلطه است.

امام جمعه ارومیه: مسئولان بیانیه رهبری را نصب العین کار خود قرار دهند

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان بیانیه رهبری را نصب العین کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آئین نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به سخنان و بیانیه اخیر مقام معظم رهبری گفت: سخنان وبیانات رهبر نشان از زمان شناسی و درایت ایشان بوده وجوانان و مسئولان باید آن را نقشه راه خود قرار دهند.

قریشی با تاکید بر این‌که با وجود مشکلات اقتصادی ملت ایران با قدرت مقابل توطئه‌های دشمن ایستادند، خاطرنشان کرد: برگزاری پرشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نقشه دشمنان را نابود کرده و نشان داد ملت ایران از بصیرت ولایی و شجاعانه ای برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به استقامت ٤٠ ساله ملت ایران در مقابل همه توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: جوانان و مسئولین در دهه پنجم انقلاب وظیفه مهمتری در توسعه انقلاب دارند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در هیچ جای دنیا انقلاب ماندگار و مردمی مثل انقلاب اسلامی وجود نداشته و انقلاب اسلامی به یک نماد ایستادگی تبدیل شده است.

وی ضمن تسلیت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان وطن، ملت ایران را از هدف خود مأیوس نمی‌کند و چنین جنایتی نشان دهنده توحش وهابیت سعودی در برابر وحدت شیعه و سنی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان: حادثه سیستان و بلوچستان نشانه ضعف دشمن است

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: امیدوارم مسئولان گوش خود را باز کنند و به فکر عمل کردن به دستورات رهبری باشند تا با آینده بهتر، پرچم این انقلاب را به ولی‌عصر (عج) تقدیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: اگر مسئولان راه خدا و رهبری را در پیش گیرند خدا همیشه با آنان خواهد بود و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متحمل سختی کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: چهل سال از انقلاب گذشته است و شیاطین شرق و غرب که ذره‌ای ترس از خدا در وجودشان نیست تمام سعی خود را کرده‌اند تا انقلاب شکست بخورد تا به منافع خود برسند.

میردامادی گفت: عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را دیدیم و این جشن از همه ۳۹ سال بهتر و باعظمت‌تر بود.

میردامادی در خصوص شهادت تعدادی از پاسداران میهن تصریح کرد: عده‌ای که بعد از ۴۵ روز در بدترین نقاط جغرافیایی امکاناتی به آنان نمی‌توان رساند، یک جنایتکار خائن اتوبوس آن‌ها را در راه بازگشت و درحالی‌که آنان هیچ سلاحی نداشتند به خاک و خون می‌کشد و ۲۷ تن از قهرمانان کشور و افسران سپاه پاسداران را به شهادت می‌رساند.

وی تاکید کرد: شما پاسداران که امنیت این مرزوبوم را فراهم می‌کنید و شمایی که داعش را رسوا و ریشه‌کن کرده‌اید نباید این جنایت تروریست‌ها را بدون جواب بگذارید.

امام‌جمعه موقت اصفهان یادآوری کرد: امشب در ناحیه امام صادق اصفهان مراسم وداع با شهدا اقدام تروریستی برگزار خواهد شد و فردا از ساعت ۱۴ از پل بزرگمهر به سمت گلستان شهدا به تشییع این شهدا می‌پردازیم و می‌گوئیم این کارها نشانه ضعف دشمن است، چراکه می‌دانند با چه شیرانی روبه‌رو هستند و اینان از روبه‌رویی با این شیران هراس دارند.

میردامادی با اشاره به پیام راهبردی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: شما مردم این پیام را از رسانه‌ها شنیدید که رهبر انقلاب به‌صورت کامل و جامع اتفاقات را بیان و مشکلات را بازگو کردند و علاوه بر این‌ها راهنمایی‌هایی به مسئولان کردند که بسیار حائز اهمیت بود و امیدوارم مسئولان گوش خود را باز کنند و به فکر عمل کردن به دستورات رهبری باشند تا با آینده بهتر پرچم این انقلاب را به ولی‌عصر (عج) تقدیم کنیم.

امام جمعه شهرکرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن تحلیل‌های دشمن را به هم ریخت

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در این چله انقلاب اسلامی بهترین رویدادی که رخ داد همین راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود. این راهپیمایی هم دشمن را مأیوس کرد و هم تحلیل‌های آنها را به هم ریخت. مردم آن روز آمدند تا بگویند هیچ چیز آنها را از اسلام جدا نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، افزود: اما بالاخره دشمن می‌خواست به طریقی زهر خود را بریزد و با این کار خود به خیال باطل کام شیرین مردم را تلخ و گام‌های استوارشان را سست کند، لذا ۲۷ تن از پاسداران عزیز ما را به شهادت رساند. اما باز هم به نتیجه معکوس رسید. زیرا که مردم ما پیرو امامی هستند که شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌داند پس هیچ‌گاه با شهادت تلخ کام نمی‌شوند بلکه خانواده‌های شهدا با سربلندی و افتخار می‌گویند فرزندان ما اماناتی بودند که خداوند روزی به ما داد و روزی نیز از ما پس گرفت. دشمن هنوز مردم ما را نشناخته است و معنای شهادت و عنایت الهی را هیچ‌گاه نمی‌فهمد.

تصریح کرد: در این چله بیانیه مهم، پرمحتوا و جهت دهنده مقام معظم رهبری را نیز داشتیم که یک منشور تدوینی برای قبل از این چهل سال و چهل سال آینده بود. توصیه می‌کنم این بیانیه را با دقت بخوانید و برای جامعه تبلیغ کنید. مخاطب اصلی در این پیام جوانان هستند که ایشان می‌فرماید مایل هستم با جوانان سخن بگویم، این نکته افتخاری برای جوانان است که مایه امید رهبری هستند.

وی با اشاره به برخی از بندهای این بیانیه بیان کرد: اگر به برخی از شعارهای انقلاب بی‌توجهی نشده بود و مسئولان کمی بیشتر به این شعارها عمل می‌کردند قطعاً آینده بهتر با دستاوردهای بیشتری را از آن خود کرده بودیم. اما هنوز هم راه آینده روشن است و جوانان امیدوار باشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگرچه تا باحال سختی‌های بسیاری داشته‌ایم اما آینده خوبی خواهیم داشت که دقت، سرعت و پشتکار جوانان را می‌طلبد و راه آینده را می‌سازد.

امام جمعه موقت بیرجند: مشکلات کشور با تکیه بر ظرفیت داخلی حل می‌شود

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که مشکلات با تکیه بر ظرفیت داخلی حل می‌شود، گفت: انتظار این است در استانی که ظرفیت‌های عظیم معدنی و طبیعی دارد، جوانان گرفتار بیکاری و مردم دچار محرومیت و فقر نباشند که این امر حرکت جهادی مدیران و مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، امروز ۲۶ بهمن، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان این‌که ملت ایران راه رفع مشکلات را زانو زدن در برابر کفار و بیگانگان و سازش نمی‌داند، تصریح کرد: اتفاق تروریستی در سیستان و بلوچستان نشان از خوی وحشی دشمنان و معاندان دارد اما ملت ایران تحت هیچ شرایطی از آرمان‌های خود دست برنمی‌دارند.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب، اظهار کرد: در این بیانیه وضعیت حال و رسالت آینده به درستی ترسیم شده و رهبری وظیفه اصلی برای گام‌های آینده را بر دوش جوانان گذاشتند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بخش جمهوریت نظام اسلامی را تقویت کرد و مردم سالاری حقیقی را به نمایش گذاشت.

نصیرایی یادآور شد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام‌های متعددی برای دوستان و دشمنان داشت که مهم‌ترین آن پیام عظمت، قدرت اتحاد ملت ایران بود.

انتقاد نعیم‌آبادی از وضعیت گردشگری در جزیره هرمز

نعیم آبادی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هرمز تاکید کرد: از مسئولان جهانگردی سوال می‌کنم آیا جایی که هیچ امکاناتی ندارد عادلانه است که مردم را به آنجا بکشانیم، آیا اهانت به گردشگر و توریست نیست؟

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در نماز جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت پوشش نامناسب و قبح شکنی در هرمز و یکی از جزایر بندرلنگه گفت: انقلاب کردیم که جامعه را بسازیم، انقلاب اسلامی یعنی ارزش‌های اسلامی در آن جامعه حفظ شود، آیا لخت و عریان شدن شایسته جامعه است.

امام جمعه بندرعباس با بیان این‌که آیا زیرپا گذاشتن مرزهای اسلام و انقلاب به معنای آزادی است که بگویند آزاد است، تاکید کرد: هرمز جزیره عزت، شهادت و شهداست و دادستان باید هرچه سریع‌تر ورود پیدا کند و محکم در برابر قبح شکنی ها بایستد نه این‌که بگویند شورای تأمین باید از فساد جلوگیری کند.

نعیم آبادی با بیان این‌که نه تنها مخالف گردشگری نیستیم بلکه طرفدار گردشگری سالم هستیم، گفت: با توجه به این‌که طرفدار گردشگری نابودکننده ارزش‌های انقلاب اسلامی نیستیم بنابراین مسئولان باید جزایر را سامان دهند و نیروهای حزب اللهی و مردم با حضور خود در این مناطق از ورود قبح شکنان جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه نه تنها مخالف گردشگری نیستیم بلکه طرفدار گردشگری سالم هستیم، تایکد کرد: هرمز جزیره عزت، شهادت و شهداست و دادستان باید هرچه سریع‌تر ورود پیدا کند و محکم در برابر قبح شکنی ها بایستد نه اینکه بگویند شورای تأمین باید از فساد جلوگیری کند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به چرایی وجود داعش تصریح کرد: داعش همان وهابیت و وهابیت همان داعش است که تابع هوای نفس نیستتد بلکه یک انحراف ژرف است.

نعیم آبادی ادامه داد: علت انحراف داعش، طالبان و وهابیت تفسیر غلط آیاتی از قرآن است که مربوط به کافران بوده اما آنها را به مسلمانان و مؤمنان تعمیم دادند.

نعیم آبادی با اشاره به شهادت پاسداران این مرز و بوم در سیستان و بلوچستان بیان کرد: از رهبری تشکر می‌کنیم که دستور اکید دادند با این منحرفان گمراه به شدت برخورد شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن تشکر از مردم به دلیل انتخاب نظام جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به رهبرشان اظهار کرد: ملت ایران کمبودهای موجود ناشی از انقلاب و نظام نمی‌دانند بلکه از کوتاهی مسئولان است.

نعیم آبادی با اشاره به حضور بی نظیر و حماسی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: خائنانی که می‌گفتند ایرانی‌ها جشن ۲۲ بهمن ندارند و دوران نظام تمام شده است بدانند که ما کار خود را انجام می‌دهیم.

خطیب جمعه اراک: مردم ایران از مسیر انقلاب خارج نمی‌شوند

خطیب جمعه اراک گفت: حضور مقتدرانه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این مردم از مسیر انقلاب خارج نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بر پایداری و ایستادگی مردم بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تاکید کرد و افزود: حضور حماسی مردم استان در این راهپیمایی شایسته تقدیر است.

وی درخصوص پیام این حضور پرشور اظهار کرد: این حضور مقتدرانه نشان داد مردم بزرگ ایران اسلامی از مسیر انقلاب اسلامی خارج نمی‌شوند و همواره بر آرمان‌های آن ایستادگی کرده و از آن دفاع می‌کنند.

دری نجف آبادی به پیام مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ضمن تجزیه و تحلیل هوشمندانه گام‌هایی که در عمر چهل ساله انقلاب برداشته شده، برای دهه پنجم انقلاب بیانیه‌ای ابلاغ کردند که مفاد آن باید توسط همگان و در تمام بخش‌ها سرلوحه امور قرار گیرد.

وی تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی را محور این بیانیه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه هر آنچه در این چهل سال به دست آمده حاصل خوداتکایی و همگرایی است، افزود: مردم ایران بویژه جوانان در چهل سالی که از عمر انقلاب گذشته همواره توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نقشه‌های آنان را بر آب و دشمنان را ناامید کنند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه در ادامه نیز باید با قدرت و قوت راه انقلاب را ادامه بدهیم گفت: تصور سران آمریکا و همپیمانانشان این بود توطئه‌هایشان به نتیجه می‌رسد و حتی می‌توانند در چهلمین سالگی انقلاب این انقلاب را شکست داده و در تهران باشند در حالی که ملت ایران با هوشیاری و حضور همیشگی در صحنه از انقلاب و رهبری حمایت کرده و نقشه‌های آنان را با شکست مواجه می‌کنند.

محکومیت جنایت تروریستی در زاهدان که به شهادت جمعی از پاسداران منجر شد بخش دیگری از سخنان خطیب جمعه اراک بود.

وی ترس از نظام اسلامی و ناتوانی دشمنان در مقابل اراده ملت ایران را عامل انجام چنین جنایاتی دانست و گفت: ماهیت اصلی دشمنان اسلام و انقلاب با برگزاری جشن همزمان با این حادثه تروریستی نمایان شد.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان: بیانیه مهم رهبری نقشه راه آینده است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب نقشه راه آینده است.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران و نیروهای مرزبانی حادثه تروریستی زاهدان، اظهار کرد: این اقدام جنایتکارانه و تروریستی نشانه سردرگمی، ضعف و زبونی دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: استکبار و ایادی آنها پس از خلق حماسه باشکوه ۲۲ بهمن از سوی مردم دچار سردرگمی شدند بنابراین تلاش کردند کام ملت ایران را تلخ کنند.

امام جمعه خرم‎آباد خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند این شکوه و عظمت را از دید مردم جهان منحرف کرده و مردم را از این نعمت بزرگ غافل کنند بنابراین به یک اقدام کور دست زده و تعدادی از پاسداران دفاع از مرزها را مورد هدف قرار دادند و به شهادت رساندند.

میرعمادی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، اضافه کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمایش قدرت و اتحاد ملت ایران اسلامی بود و مردم این صحنه را دیدند و حضور آنان شکست دیگری برای آمریکا و استکبار جهانی رقم زد.

وی بیان کرد: همه توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی شد.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به بیانیه رهبری در چهل سالگی انقلاب، افزود: این بیانیه افق آینده انقلاب را ترسیم کرده و ابعاد و زوایای گوناگونی دارد که باید به تدریج به آن پرداخت.

میرعمادی اظهار کرد: بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب نقشه راه آینده است که در آن بر جوانان تکیه شده چراکه آینده انقلاب متعلق به این قشر بوده، پیشرفت کشور به آنان بستگی دارد و باید حافظ انقلاب باشند.

وی بیان کرد: هدف از گام دوم انقلاب که در این بیانیه عنوان شده، آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت عظمای امام زمان (عج) و تمدن سازی برای آرمان‌های انقلاب اسلامی است که این مهم نیز باید به خوبی تحلیل شود.

امام جمعه خرم‎آباد گفت: نکته سوم بیانیه که بسیار ارزشمند است باید در تمام ادارات و اتاق هر مسئولی نصب شود چراکه رهبری فرمودند شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی طهارت اقتصادی است که جمله بسیار پرمعنایی است.

امام جمعه گرگان: نگاه مردم ما به مشکلات اقتصادی، با نگاه دشمن متفاوت است

امام جمعه گرگان گفت: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که نگاهشان در برابر مشکلات اقتصادی با نگاه دشمن متفاوت است؛ اگرچه مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد اما گلایه‌ای به اصل نظام نیست و برخی کم کاری‌ها به حساب نظام نوشته نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به تلاش دشمن برای حضور کمرنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ما پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌ایم چراکه برای حفظ این انقلاب حدود ۴۰۰ هزار شهید داده‌ایم. باید خدا را بابت این حضور گسترده در راهپیمایی شکرگزار باشیم.

وی تاکید کرد: مسائل اقتصادی و مشکلات این حوزه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با فساد در بخش‌های مختلف برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: حقیقت این است که ما از صفر شروع کردیم و همه چیز علیه ما بود و هیچ تجربه قبلی از کشورداری نداشتیم. از مبارزه یک دفعه وارد مملکت داری شدیم اما با این وجود جمهوری اسلامی گام‌های بسیار بلندی برداشته و استقلال دارد و این عزت و پیشرفت آن در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

نورمفیدی با انتقاد از ورود سبک زندگی غربی به جامعه اسلامی، تصریح کرد: ما تابع دین خود هستیم و باید تلاش کنیم تمام زمینه‌های زندگی مان را بر اساس مبانی خودمان پایه ریزی کنیم.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این‌که زندگی اسلامی اجازه نمی‌دهد که سگ را وارد خانه کنیم، تصریح کرد: ما به تمام مخلوقات خدا احترام می‌گذاریم اما نه این‌گونه که مانند جوامع غربی سگ را وارد خانه خود کنیم.

امام جمعه قزوین: انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه گرفته شود

امام جمعه قزوین گفت: فرزندان مؤمن ما مورد هدف استکبار جهانی قرار می‌گیرند و غیر از این‌که این عاملان واسطه‌ای جهنمی باید به سزای عمل‌شان برسند، مردم انتظار دارند که این انتقام هم از عوامل مزدور داخلی و هم از اربابان ستمگر خارجی آنها گرفته شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان این‌که یکی از مهمترین نمادهای تقوا حضور مردم در پشتیبانی از ایمان و عقیده خود است، اظهار کرد: در ۲۲ بهمن مردم راهپیمایی بسیار با عظمت و باشکوهی را برگزار کردند و بار دیگر از ایمان و عقیده خود دفاع کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: مردم با وجود همه مشکلات، گلایه‌ها و بی‌تدبیری‌ها که سختی‌هایی را برای آنها به وجود آورده است، اما خوب فهمیدند که مشکلات را چگونه باید حل کنند و وقتی دشمن این حضور را می‌بیند، در دشمنی خود سست می‌شود و اراده‌اش با حضور مردم شکسته و دل امام زمان (عج) و مستضعفان عالم شاد شد.

عابدینی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید با بصیرت، هوشمندانه و باایمان در مقابل مکرهای دشمنان عمل کنند، اگر شاهدیم قراردادهای ننگینی امضا می‌شود، مشخص است به وعده‌های الهی اعتمادی صورت نگرفته و نسبت به روز قیامت و بازخواست اعمال اعتقادی وجود ندارد.

عابدینی گفت: البته برخی مسئولان کشور هم به واسطه دستیابی به منافع دنیوی خود راضی به امضای این قراردادهای ننگین می‌شوند و به فکر رسیدن به موقعیت، قدرت و جایگاه خود هستند، اما مردم انقلابی، ولایی و اهل‌بیتی ما هیچ زمانی از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: افرادی که به کشور و ملت خود خیانت می‌کنند از چشم مردم خواهند افتاد، اما مردم عزیز ما به راه انقلاب خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: رهبر انقلاب در بیانیه اخیر خود مسیر آینده انقلاب را ترسیم کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه اخیر خود، مسیر آینده انقلاب را ترسیم کرده‌اند تا به تبع آن انقلاب بتواند به آرمان خود که ایجاد تمدن انقلاب اسلامی است دست پیدا کنند.

گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه، حمله تروریستی کوردلانه در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت: حرکت‌های بزدلانه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی استکبار در آغاز پنجمین دهه انقلاب، نشان از شکست دشمنان در برابر نظام اسلامی ایران و اراده‌ی پولادین ملت ایران دارد.

وی با بیان این‌که مزدوران استکباری با عملیات کور به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند، بیان کرد: این‌گونه حوادث، ضربه و خللی به شکوه و عظمت برپایی چهلمین سال پیروزی انقلاب نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: دشمنان نمی‌توانند هیچ‌گاه ملت شهیدپرور و دشمن ستیز ایران را با این اقدامات از راه ولایت دور کنند؛ چرا که خون شهید و خون شهدای انقلاب درخت تنومند و چهل ساله‌ی انقلاب را آبیاری می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حضور با شکوه و باصلابت ملت ایران و آذربایجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، افزود: مردم با حضور خود در ۲۲ بهمن ماه، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و باید مسئولان برای پاسخ به این ملت قهرمان و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها، اقدامی جهادی و انقلابی انجام دهند.

آل هاشم با اشاره پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این منشور را گام دوم انقلاب دانست و گفت: در این بیانیه ۴۱ بار کلمه جوانان و ۲۸ بار کلمه اقتصاد استفاده شده و آن منشوری برای گام دوم انقلاب است که به خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن سازی می‌پردازد و فصل نوینی از حیات اسلامی ایران ترسیم می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به قیام ۲۹ بهمن ماه، اظهار کرد: قیام ۲۹ بهمن، به گونه‌ای بود که همه با اتحاد و همدلی از این معجزه الهی دفاع و به وظیفه خود عمل کردند.

امام جمعه همدان: دشمنان در کمین نسل آینده ایران اسلامی هستند

امام جمعه همدان با بیان این‌که دشمنان در کمین نسل آینده ایران اسلامی است، گفت: دشمنان بیش از گذشته در صدد شکار جوانان ما هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران همدانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه ایشان برای یوم الله ۲۲ بهمن ماه، اظهار کرد: جمله به جمله مطالب پر محتوا رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند چراغ راهنما برای نسل بشر روشنی‌بخش خواهد بود که باید از این بیانیه مهم قدردانی کرد.

طه‌محمدی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، افزود: در این روز مقدس ملت ایران همه امیدهای دشمن را به یاس و ناامیدی مبدل کردند و بر همین دلیل آنها دست به کارهای خفت بار زده و حدود ۴۰ نفر از هموطنان را در حمله انتحاری ترور کرده و به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر این‌که برف و باران شدید مانع حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد و پیر و جوان و زن و مرد همه آمدند، یادآور شد: در این روز حضور زن و مرد و پیر و جوان آنچنان شکوهمند بود که از وصف آن عاجز هستیم.

وی با اشاره به این‌که داعش خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است، افزود: این افراد هم انسان‌ها را می‌کشند و هم خود به جهنم می‌روند و دستاوردی ندارند، این جماعت تنها بازیچه دست صهیونیست شدند؛ منافقین از شهادت مرزبانان ایران در ورشو جشن گرفته بودند، اینها معنای انسانیت را درک نمی‌کنند و به خفت و خواری رسیده‌اند.

وی با اشاره به جنایات بزرگ عربستان سعودی گفت: بن سلمان دست به جنایت می‌زند و بعد وارد خانه خدا می‌شود، اگر مردم اندکی تفکر کنند متوجه می‌شوند که این اقدامات فقط عوام‌فریبی است.

طه‌محمدی با بیا اینکه هیچ ملتی امروز به اندازه ایران عزت ندارد، تصریح کرد: جرأت، جسارت، اعتماد به نفس، همراهی، همدلی، همبستگی، صفا و صمیمیت همگی از دستاوردهای مهم مکتب الهی است که باید قدردان آن باشیم تا روزی که پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن دهیم که آن روز کره زمین و همه عالم نورانی خواهد شد.

امام جمعه موقت یزد: دهه پنجم انقلاب، فرصت واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان است

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مسئولان نباید به جایگاه و مسئولیت خود فقط نگاه شغلی داشته باشند، گفت: دهه پنجم انقلاب، فرصت واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان کارآمد است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» در خطبه‌های این هفته ۲۶ بهمن نماز جمعه یزد با بیان اینکه مردم ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت همه جانبه خود از نظام مقدس انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان رساندند، اظهار کرد: جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دشمنی استکبار با ملت ایران را به دنبال داشت و آنها را برای جهانیان رسوا کرد.

وی با اشاره به حرکت تروریستی در جنوب شرق کشور و شهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت، افزود: این اقدام بزدلانه دشمنان از روی ناتوانی و عصبانیت بود و قطعاً پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این بیانیه هم ناظر به گذشته انقلاب اسلامی و مسیر چهل‌ساله کشور است و هم روشن‌کننده و چراغ راه آینده انقلاب خواهد بود.

مدرسی تبیین و توضیح مطالب عنوان‌شده در بیانیه‌ای مقام معظم رهبری را ضروری دانست و بیان کرد: بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب باید توسط نخبگان، قشر جوان و اقشار مختلف مردم که دغدغه انقلاب و آینده نظام را دارند، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران نظام، تأکید کرد: مسئولین باید به‌طور ویژه به این توصیه‌ها و نکات رهبری در عمل توجه جدی کرده و دهه پنجم انقلاب را فرصتی مناسب برای واگذاری جایگاه‌های اجرایی به جوانان انقلابی و کارآمد بدانند.

وی افزود: در این راستا همه مسئولین باید تلاش کنند تا وظایف اجرایی را به قشر جوان انقلابی و کارآمد واگذار کنند، چرا که در این برهه حساس و در دهه پنجم انقلاب این جوانان هستند که با روحیه و نشاط جوانی، احساس مسئولیت و تعهد و عزم جهادی می‌توانند با سرعت کشور را به سمت تعالی حرکت دهند.

امام جمعه سنندج: جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان نشان شکست دشمنان از مقاومت مردم ایران است

امام جمعه سنندج گفت: جنایت تروریستی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان به خاطر شکست دشمنان در برابر مقاومت مردم ایران اسلامی است.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی، امروز، ۲۶ بهمن ماه در آئین عبادی - سیاسی نمازجمعه با تسلیت شهادت جمعی از مرزداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اثر عملیات تروریستی افزود: شکست ننگین آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و همکاران آنها در تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، براندازی جمهوری اسلامی و گرفتن استقلال و آزادی ملت ایران موجب شد تا برای رسیدن به اهداف‌شان دست به اقدامات جنایتکارانه دیگری بزنند.

امام جمعه سنندج با قدردانی از حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بیان کرد: حضور شورانگیز مردم انقلابی در جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب در سراسر کشور برای دشمنان همچون همیشه قابل تحمل نبوده و اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان واکنش آنان به این حضور حماسی بود.

وی بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب باید بدانند این جنایت‌ها نیز هیچ نتیجه مثبتی برای آنان نخواهد داشت و تعهد مردم ایران به انقلاب اسلامی و رهبری را بیشتر و محکم‌تر خواهد کرد.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و جایگاه ازدواج در دین اسلام پرداخت و عنوان کرد: قرآن و حدیث برای بقای نوع انسان ازدواج را به روش مناسب آن مشروع کرده است.

وی یادآور شد: خداوند از طریق ازدواج حرمت و کرامت انسان بویژه زنان و مادران جامعه اسلامی را محفوظ نگاه داشته است و این امر را تفاوتی بین انسان و حیوانات قرار داده است.

آیت الله اعرافی: از عربده و تهدید دشمن نمی‌هراسیم

امام جمعه موقت قم گفت: با حفظ روحیه انقلابی، هیچ گاه از عربده، رعب و تهدید دشمن نمی‌هراسیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن همه تلاش خود را کرد تا ملت ایران نتواند ۴۰ سالگی انقلاب را ببیند، اما مردم ایران با حضور در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که این انقلاب زنده و پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، ما را در هجمه‌ها و تنگناهای شدید مالی قرار دادند اما ملت ایران در این شرایط نیز دست از آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود برنمی دارد.

اعرافی با اشاره به بیانیه رهبری و منشور ایشان در مورد انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس این منشور، ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و نگاه جهادی در برابر مشکلات ایستادگی خواهند کرد.

وی گفت: این ملت شایسته تکریم و خدمت است و نباید نسبت به مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان و تأمین اقلام ضروری شأن با توجه به گرانی‌های اخیر بی تفاوت بود.

امام جمعه قم بیان کرد: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و ۴۰ سالگی آن رهبر انقلاب منشور و بیانیه‌ای را صادر فرمودند که باید مورد توجه ملت ایران و جوانان باشد، بر اساس بیانات رهبری در این منشور، توفیقات در حالی است که با موانع بزرگی مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در پیام شأن و بیان گام دوم آغاز عصر نوین را با انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار دادند؛ انقلاب اسلامی بر خلاف انقلاب‌هایی که در دهه اول و دوم خود از پا در می آیند و منحرف می‌شوند همچنان روی پا ایستاده است.

اعرافی افزود: این انقلاب یک هدف بزرگ تمدنی را تعقیب می‌کند، این افتخار ماست که پرچم تمدن سازی اسلام را در عصر جدید بر دوش گرفته ایم و باید گام دوم با تمدن سازی و برداشتن قدم‌های بلند آغاز شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها مورد توجه رهبری است، این فرهنگ جهادی در اقتصاد معجزه می‌آفریند به شرط اینکه همت مردم و مسئولان با هم همراه باشد.

امام جمعه موقت قم گفت: اقتصاد مقاومتی برخاسته از این فرهنگ است در روابط بین الملل این روح انقلابی می‌تواند عزت آفرین باشد امروز نیز دولت و مسئولان و دستگاه خارجی و مجمع تشخیص بدانند که در قضایای مختلف باید بر روی مبانی خود تکیه کنیم.

وی تاکید کرد: با حفظ روحیه انقلابی، از عربده، رعب و تهدید دشمن نمی‌هراسیم، اگر بخواهیم سندی را امضا کنیم باید همه جوانب را در نظر بگیریم و اگر می‌بینیم برای مردم و انقلاب و دوستداران ما مخاطراتی ایجاد می‌کند از هیچ چیزی نترسیم.

اعرافی عنوان کرد: این انتظاری است که ۲۲ بهمن ایجاد کرده است، دولت و ملت پای آرمان‌های انقلاب بایستند و دولت و خادمان در عرصه اقتصاد و فرهنگ و روابط خارجی و امضا کردن اسناد و برنامه‌ها، قرص و محکم و قاطع باشند و از هیچ چیزی نهراسند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی و بصیرت و امید واقعی به آینده از جمله ۷ محور مهم بیانات رهبری در این منشور است به ویژه در محور علم و پژوهش باید قدم‌های مختلفی برداریم، ما در منطقه رشد روزافزونی در علم و دانش و تحقیق داشتیم اما کافی نیست باید به همه مرزهای دانش برسیم.

امام جمعه موقت قم گفت: همچنین در این منشور، رهبری در حوزه معنویت و اخلاق و حوزه اقتصاد حوزه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض و ناروایی‌ها و حوزه استقلال و آزادی و مرزبندی دشمن تاکید داشتند.

وی افزود: به گفته رهبری ما با همه به غیر از امریکا و اسرائیل گفت و گو می‌کنیم؛ ما با دیگران سخن می گوئیم اما موضع ما مقتدرانه است.

امام جمعه کرج: عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند

امام جمعه کرج با تاکید بر این‌که عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند، گفت: دشمنان کوردل و بزدل که تاب تحمل جشن بزرگ ۲۲ بهمن و وحدت و یکپارچگی مردم ایران را نداشتند دست به این جنایت ضد بشری زدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، ۲۶ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد. دشمنان از حربه‌های مختلف استفاده کردند تا مردم در راهپیمایی شرکت نکنند اما مردم باایمان ایران با توکل به خدا با رهبری بیعت مجدد کرده و از آرمان‌های نظام محافظت کردند.

حسینی همدانی در ادامه به حادثه تروریستی زاهدان و به شهادت رسیدن جمعی از پاسداران اشاره کرد و گفت: این حادثه نشانگر این است که انقلاب به اهدافش رسیده به‌طوری‌که دو روز پس از راهپیمایی چنان سیلی خورده که تحمل نکردند و دست به این حمله تروریستی زدند.

وی با اشاره به برکات خون شهدا، گفت: با همه برکاتی که خون شهدا برای ایران داشته؛ خیلی ناراحت‌کننده است که می‌بینیم مشاور رئیس‌جمهور در رابطه با شهادت عزیزان و نور چشمان ما که اگر خواب راحت و آرامشی داریم به خاطر بیداری پاسداران است، این‌گونه اظهارنظر می‌کند و می‌نویسد «ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد، مسئولیت بر عهده آمران است و دیه بر عهده عاقله است». بیش از ۲۰ نفر از پاسداران سپاه به شهادت رسیده‌اند به‌جای دلجویی و دلگرمی می‌گویند ما انتقام نمی‌گیریم.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه رهبری اشاره کرد و گفت: این بیانیه سومین بیانیه ایشان برای جوانان است که حاوی پیام‌های زیادی است، این بیانیه از روی صداقت و صمیمیت نوشته‌شده و احتیاجی به توضیح و نظریه‌پردازی ندارد و باید به آن عمل کنیم.

وی با تأکید بر این‌که رهبری در این بیانیه راه آینده را مشخص کرده است، گفت: مجلس، دولت و دستگاه‌ها باید از بیانیه رهبری بهره بگیرند. در تنظیم قوانین، سیاست خارجی و داخلی، اقتصاد و حوزه فرهنگ باید از این بیانیه بهره گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مخاطبان نامه رهبری باید اهل عمل باشند، گفت: عمل به نامه رهبری نباید در جلسه برگزار کردن و همایش خلاصه شود.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که فردا برگزار می‌شود، گفت: انشاالله در این جلسه بدون تأثیرپذیری از فشارهای جهانی و وادادگان داخلی برای آن چیزی که به صلاح کشور در آینده است تصمیم‌گیری شود. گروه‌های مختلفی از دلسوزان نظام و مراجع عظام و رهبری نگرانی و مخالفت خودشان را با این معاهده و امثال آن‌که بدتر از ترکمنچای است را ابراز کرده‌اند. تصویب لایحه با حرف‌هایی که اخیراً اروپایی‌ها زده‌اند تبعات خطرناکی برای کشور خواهد داشت در این فضا باید مصالح واقعی دیده شود.

امام جمعه اردبیل: بیانیه رهبری جامع‌ترین و علمی‌ترین نقشه راه برای آینده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیانیه تاریخی رهبر انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» را جامع‌ترین و علمی ترین نقشه راه برای آینده و تصویری بسیار شایسته از ۴۰ سال گذشته برشمرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل، اظهار داشت: در این بیانیه، قواعد و رموز پیشرفت، ترقی و تقدم به صورت علمی و جامع بیان گردیده و یک سند بسیار ارزشمند مدیریتی است. دولت و دولت مردان باید بند بند آن را نصب العین خود قرار دهند و آن را عملیاتی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، ادامه داد: در برابر این فشارها هر ملتی باشد، تسلیم می‌شود، اما ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می‌شود. این حضور عظیم نشان داد که آمریکا باز ملت ما را نشناخته و باز در محاسبات خود خطا رفته است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: اجتماع عظیم امسال به منزله یک رفراندوم کامل بود. این اجتماع، عملاً رأی به تمام بندهای قانون اساسی بود. از این اجتماع معلوم شد که انقلاب، صاحب دارد و صاحب اصلی، ملت ماست و تا صاحب انقلاب، ملت ماست، انقلاب تضمین شده است. از این اجتماع عظیم معلوم شد که آمریکا و اذناب او در یک جنگ عظیم تبلیغاتی و روانی کاملاً شکست خورده اند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت حادثه خون بار سیستان گفت: این غائله نیز با فتوای مفتیان وهابی صورت گرفته است و آنها فقط در حق شیعه انفجار انجام ندادند آنها غیر خودشان را قبول ندارند و همه کشورها را دارالکفر و دارالشرک می‌دانند و می‌گویند همه دنیا را شرک گرفته، شرکی بدتر از زمان رسول خدا و ما باید دنیا را از شرک تطهیر کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما