شناسهٔ خبر: 31180197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از تحقق دانشگاه‌های نسل سوم در کشور تا آغاز ثبت‌نام در آزمون سراسرى ٩٨

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری همچون تحقق دانشگاه‌های نسل سوم در کشور و آغاز ثبت‌نام در آزمون سراسرى ٩٨ گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری همچون تحقق دانشگاه‌های نسل سوم در کشور و آغاز ثبت‌نام در آزمون سراسرى ٩٨ سپری شد.

مدعی حرکت در مرز علم هستیم/ دانشگاه‌های نسل سوم را در کشور محقق کردیم

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: در زمینه آموزش بیشتر بر آموزش های مهارتی تاکید داشتیم و اکنون هم در دانشگاه علم و فرهنگ تمام تلاش بر این است که در تحصیلات تکمیلی ارتباط خوبی بین حوزه آموزش و پژوهش برگزار شود تا دانشگاه های نسل سوم در دنیا را در این این دانشگاه هم محقق کنیم که البته در همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشگاه رویان این هدف به خوبی متجلی شده است و شاهد جذب بهترین دانشجوها در این مرکز و دانشگاه هستیم.

وی اظهار کرد: معتقد هستیم که در حوزه علم و فناوری اگر در تولید علم و توسعه فناوری با شرکت های خارجی تعامل داشته باشیم و کار کنیم و انتقال فناوری به طور مستقیم و غیر مستقیم صورت گیرد، سرعت کار بسیار بیشتر از وقتی است که بخواهیم خودمان تولید فناوری کنیم چون تولید فناوری فرآیندی زمان بر است و به لحاظ فرهنگی هم جای کار دارد.

ثبت‌نام در آزمون سراسرى ٩٨ از امروز آغاز مى‌شود+ جزئیات

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی پیش بینی شده، ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ و پذیرش در رشته های با آزمون برای ورود به دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیردولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها , رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از امروز آغاز و تا پایان روز پنج شنبه دوم اسفند ۹۷ ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هزینه ثبت نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می‌شود همچنین در صورتی که داوطلب در گروه های آزمایشی دوم و یا سوم شرکت کند موظف است ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی دوم و ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند.

نیازی به جذب دکتری در دانشگاه فرهنگیان نداریم

منصور غلامی وزیر علوم درباره گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تکلیف و وظیفه دانشگاه فرهنگیان معلوم است و برای معلم و دبیر فعلا لازم به تربیت دکتری ندارند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشته‌های ارشد دانشگاه هم کم است و تعیین تکلیف این رشته‌ها چگونه می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های ارشد این دانشگاه را هم می‌گیریم.

برخی مدیران تنها منابع دولتی را با کیفیت می‌بینند/ دانشگاه آزاد از مردم و برای مردم است

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای بیمارستان فرهیختگان سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار کرد: این بیمارستان باید به خدمت مردم درآید.

وی با اشاره به شبکه دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به توسعه نظام علمی کشور کمک می‌کند و مدیران نباید این دانشگاه را رقیب دولت ببنید بلکه کنار دولت و در چهارچوب نظام دولتی به خدمت مردم درآمده است، اما متاسفانه اخلاق دیوانی حاکم بر برخی مدیران باعث شده که تنها منابع دولتی را با کیفیت می‌بینند، اما باید توجه داشته باشید آن چیزی که از منایع مردم است نیز کیفیت دارد.

طهرانچی ادامه داد: تصور آن است آنچه که مردم هزینه آن‌ را پرداخت می‌کند باید در رتبه ۲ باشد، اما هدف ما این است که در ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان باشیم.

موقعیتمان در حوزه فناوری و تحقیقاتی هر روز رشد داشته است

منصور غلامی وزیر علوم با اشاره به بحث تحقیقات و فناوری در کشور بیان کرد: موفقیت‌های علمی در ۴٠ سال گذشته نتیجه تلاش مراکز علمی و دانشگاهی بوده و طی سال‌های اخیر موقعیتمان در حوزه فناوری و تحقیقاتی هر روز رشد چشمگیری داشته و با شتاب خوبی در مسیر موفقیت‌های علمی قدم برداشته‌ایم.

وزیر علوم درباره شتاب توسعه‌ فناوری گفت: در حوزه توسعه علمی و دستاورد‌های علوم جدید شتاب بسیار خوبی داشته‌ایم و قطعا در سال‌های آینده این شتاب به سمت تولید فناوری‌های بیشتر و کاربست محصولات علمی می‌رود.

وی درباره چگونگی عملکرد وزارت علوم و حمایت این وزارتخانه از جوانان بیان کرد: مجموعه وزارت علوم تربیت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف علمی را برعهده دارد و دانشجویان ذخایر پژوهشی این کشور هستند باید از توان علمی آن‌ها استفاده کرد.

تلاش برای ایجاد دوره‌های تخصص پزشکی/ ۴۰ درصد پرستاران آموزش دیده دانشگاه آزاد هستند

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در مجموع ۶۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی وجود دارد، گفت: بیش از هزار تخت بیمارستانی در دانشگاه آزاد وجود دارد؛ ما ابتدا بیمارستان امام سجاد در تبریز، بیمارستان امام رضا در اردبیل را افتتاح کردیم و اکنون بیمارستان فرهیختگان با ۳۲۰ تخت در ۱۰ طبقه و ۴۶ هزار متر به بهره برداری رسید.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با بیان اینکه عملیات ساخت بیمارستان فرهیختگان سال ۷۷ آغاز شده است، گفت: سال ۹۰ شاخه این بیمارستان به اتمام رسید و از بهمن ماه سال گذشته تجهیزات بیمارستان کامل شد.

انتهای پیام/

نظر شما