شناسهٔ خبر: 31179628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

شفر در مصاحبه با نشریه برلین آلمان: قصد داشتم اشکان دژاگه را به استقلال بیاورم؛ محبت ایرانی‌ها با مردم اروپا تفاوت دارد

مهدی عالیشاه

گزارش مفصل نشریه آلمانی از شفر و استقلال!

صاحب‌خبر -

طرفداری- نشریه آلمانی برلین گزارش مفصلی از حضور وینفرد شفر در ایران و باشگاه استقلال منتشر کرده است که در آن وینفرد شفر به مهمان‌نوازی فوق‌العاده ایرانی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید قصد داشته که اشکان دژاگه را قبل از فصل آبی‌پوش کند.

به نقل از نشریه آلمانی berliner-zeitung، وینفرد شفر می‌گوید:

اگر از چیزی در ایران بدم بیاید، بوق‌های ممتدی است که هر دو یا سه ثانیه یک‌بار صدای آن را می‌شنوم. پس از آن مطمئناً ترافیک در رتبه دوم خواهد بود. ایرانی‌ها همیشه آن چیزی را که می‌خواهند انجام می‌دهند.

بوق زدن در ایران امری عادی و خوب تلقی می‌شود. حق استفاده از جاده را کسی دارد که بوق می‌زند. میانگین سرعت در کلان‌شهر 9 میلیونی تهران باید 18 کیلومتر بر ساعت باشد. شفر به یک ساعت زمان نیاز دارد تا مسافت 9 کیلومتری زمین تمرین تا هتلش را طی کند. در یک سال و نیم گذشته، این سرمربی 69 ساله هدایت استقلال را بر عهده داشته است. او یکی از موفق‌ترین و مشهورترین مربیان حاضر در ایران است. استقلال که قبل از انقلاب ایران با نام تاج شناخته می‌شد با 8 عنوان قهرمانی در لیگ ایران و 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا (جام باشگاه‌های آسیا) یکی از باشگاه‌های درخشان در آن سوی مرزهای ایران به شمار می‌آید. کار در استقلال برای شفر مانند زندگی است. شفر در این‌باره می‌گوید:

قصد من فقط بردن بازی‌ها نیست بلکه می‌خواهم کمک کنم تا این باشگاه بیشتر از این حرفه‌ای باشد.

 در ایران هواداران با احترام به او ژنرال آلمانی می‌گویند. پیرمرد رایندلند پولتینتی در ماه اکتبر 2017 هدایت این باشگاه سنتی را برعهده گرفت و در مدتی کوتاه آن‌ها را از جمع کاندیداهای سقوط به مدعی قهرمانی در ایران و آسیا تبدیل کرد. پیرمرد آلمانی هر 10 متر مجبور است با درخواست سلفی گرفتن هواداران بایستد و آن‌ها او را می‌بوسند. شفر در این‌باره می‌گوید:

محبت کردن در ایران با اروپا تفاوت دارد. فوتبال در اینجا واقعاً مهم است. هواداران هزارها مایل برای بازی‌های ما سفر می‌کنند و به هتل محل اقامت ما می‌آیند. این فوق‌العاده است.

 ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند. بنابراین دربی مقابل پرسپولیس مهم‌ترین شهرآورد در این کشور است که در ورزشگاه آزادی و مقابل چشمان 100 هزار هوادار انجام می‌شود و شفر می‌گوید:

یکی از بزرگترین بازی‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌ام. همه چیز در اینجا به تدریج اتفاق می‌افتد. هواداران به ندرت از تیم خود دست می‌کشند.

شفر تمایلی به پاسخ به سوالات سیاسی ندارد اما می‌گوید خیلی از چیزهایی که خبرگزاری‌های غربی در مورد ایران می‌گویند صحت ندارد. مهمان‌نوازی ایران باورنکردنی است و مردم فوق‌العاده‌ای دارد. 

روز جمعه شفر با استقلال در تبریز به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت و یک دوست قدیمی در آن دیدار حضور دارد؛ اشکان دژاگه! بازیکن 32 ساله برلینی که از آگوست 2018 در تراکتورسازی، باشگاه متمول شده استان آذربایجان ایران حضور دارد. بازیکن سابق تیم ملی آلمان و کنونی تیم ملی ایران قبل از تراکتورسازی در هرتابرلین، وولفسبورگ، فولام، العربی و ناتینگهام فارست را در کارنامه خود دارد.

شفر اعتراف می‌کند که قصد داشت قبل از شورع فصل این بازیکن را که هفت سال در هرتابرلین بازی می‌کرد به عنوان هافبک به تیمش بیاورد.

من می‌خواستم او (اشکان دژاگه) را به تیم بیاورم و تماس‌های زیادی با او گرفتم. پس از جدایی از ناتینگهام فارست او به دنبال باشگاه می‌گشت. او به تغییر نیاز داشت تا در جام جهانی 2018 روسیه حضور داشته باشد. بازی او را در وولفسبورگ تحسین می‌کردم. اشکان هنوز هم بازیکن بسیار خوبی است. هر وقت که او را می‌بینم خوشحال می‌شوم.

تراکتورسازی و استقلال در جدول همسایه هم هستند. شفر می‌گوید:
هر اتفاقی ممکن است در این فصل رخ دهد، حتی قهرمانی! بازی مقابل تراکتورسازی بسیار مهم است. اگر ببریم به جدال صدرنشینی بازخواهیم گشت.
 

نظر شما