شناسهٔ خبر: 31179459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با تصويب آيين نامه اجرايي؛

فعاليت شوراي عالي آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير کار: با تصويب آيين نامه اجرايي قانون نظام جامع آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي، شوراي عالي آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي فعال مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد شريعتمداري افزود:در جلسه چهارشنبه هيات دولت هم آيين نامه اجرايي قانون نظام جامع آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي تصويب شد.
وي گفت: قانون نظام جامع آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي در 24 آبان سال 1396 به تصويب مجلس رسيد و توسط رئيس محترم جمهور جهت اجرا ابلاغ شد.
مطابق ماده 11 اين قانون سازمان برنامه مکلف شده بود که طي مدت شش ماه آيين نامه اجرايي اين قانون را جهت تصويب به هيات دولت تسليم نمايد. فرايند تدوين و تصويب اين آيين نامه به دليل پيچيدگي‌ها و تخصصي بودن موضوع، ضرورت حصول اجماع بين دستگاهي و شرکاء اجتماعي و ذينفعان قدري زمانبر شد. اما خوشبختانه امروز به تصويب هيات دولت رسيد.
وزير تعاون کار ور فاه اجتماعي در ادامه افزود: به طور خلاصه اين قانون در صدد است هماهنگي لازم بين ذينفعان مختلف حوزه مهارت آموزي کشور را اعم از ارائه دهندگان دنياي آموزش و فعالان دنياي کار و ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضاي مهارت و شايستگي‌هاي مورد نياز نيروي کار را ايجاد کند. به بيان ديگر اين قانون در پي ارتقاي حکمراني (سياستگذاري، تنظيم گري، تسهيل گري و راهبري) آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و تضمين کيفيت آن در کشور است.
شريعتمداري اظهار داشت: يکي از مشکلات جدي آموزش‌هاي مهارتي در کشور در ساليان متمادي عدم هماهنگي در سياستگذاري و راهبري اين حوزه و نتيجه آن عدم انطباق آموزش‌هاي مهارتي با نياز‌هاي بازار کار بوده است. با تصويب اين قانون و پيش بيني‌هاي صورت گرفته در آن شامل تشکيل شوراي عالي آموزش و تربيت فني، حرفه‌اي و مهارتي، تاسيس مراکز ارزشيابي آموزش و سنجش صلاحيت حرفه اي، تشکيل دبيرخانه شوراي عالي، انتظار مي‌رود اين چالش مزمن حوزه مهارت آموزي کشور درمان شود. در واقع اين قانون محلي براي گفتگو‌هاي بين عرضه کنندگان دولتي و غيردولتي آموزش‌هاي مهارتي، انجمن‌هاي حرفه‌اي تخصصي، نظام‌هاي صنفي و حرفه‌اي و خبرگان اين حوزه فراهم خواهد کرد.
وزير رفاه با تاکيد بر اينکه: دبيرخانه اين شورا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي استقرار مي‌يابد
اظهار داشت: ان شاء الله در اولين فرصت جلسه نخست شوراي عالي به رياست معاون محترم اول رئيس جمهور آقاي جهانگيري برگزار خواهد شد و رسما فعاليت‌هاي موضوع اين قانون شروع مي‌شود.
استقبال شريعتمداري از بيانيه راهبردي رهبر معظم انقلاب: ادامه جوانگرايي و مبارزه با فساد
محمد شريعتمداري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، با انتشار پيامي در فضاي مجازي به نداي مقام معظم رهبري لبيک گفت و اعلام کرد جوانگرايي و مبارزه با فساد را قويتر از گذشته با راهبرد برگشت ناپذير در اين وزارتخانه ادامه خواهيم داد.
 متن پيام به اين شرح است:
"فساد اقتصادي و سياسي توده اي چرکين و زلزله اي ويرانگر وضربه زننده به مشروعيت حکومتهاست. جوانان محور تحقق نظام پيشرفتهي اسلامي هستند." لبيک به نداي رهبري، قويتر از پيش در وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعي با راهبرد برگشت ناپذير"

نظر شما