شناسهٔ خبر: 31178812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش:

امور زنان آموزش و پرورش از دفتر به مرکز تبدیل خواهد شد

تهران - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت: دفتر امور زنان آموزش و پرورش در ساختار جدید به عنوان «مرکز» با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

فرحناز مینایی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا ضمن اشاره به این که دفتر امور زنان آموزش و پرورش در ساختار جدید به «مرکز» ارتقاء‌ می‌یابد، افزود: این مرکز زیر نظر وزیر محترم آموزش و پرورش باقی و به کار خود ادامه خواهد داد.
وی درباره فعالیت های این مرکز گفت: مرکز امور زنان و خانواده آموزش و پرورش با دارا بودن جمعیتی نیم میلیونی از زنان شاغل در نظام آموزشی کشور، مطابق فعالیت های گذشته به کار خود ادامه می دهد و با توجه بیشتر وزیر، پیش خواهد رفت.
وی یادآور شد: این تغییر دفتر به مرکز، نشان از حسن توجه وزیر و مسوولان آموزش و پرورش به حوزه زنان دارد.
دفتر امور زنان در ساختار فعلی آموزش و پرورش از زیرمجموعه‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با تدبیر وزیر آموزش و پرورش در همین ساختار فعلی نیز امور بانوان به عنوان زیرمجموعه وزیر در قالب دفتر کار خود را ادامه داده است و قرار است در آینده ای نزدیک به مرکز تغییر ساختار دهد.
پیش از این، امیرعلی نعمت‌الهی قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی در گفت‌وگو با رسانه ها به این موضوع اشاره و گفته بود: در ساختاری که قرار است در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود و تاکنون قسمت‌هایی از آن مانند مرکز ارتباطات، هماهنگی و حوزه وزارتی و همچنین مرکز سنجش و پایش سند تحول اجرایی شده است، با پیگیری‌هایی که در حال انجام است و همکاری و همراهی خوبی که سازمان اداری استخدامی کشور انجام شده است، قرار بر این است ، دفتر بانوان علاوه بر اینکه به صورت کیفی و متمایز از گذشته فعالیت خود را خواهد داشت،‌ در ساختار نیز ارتقاء پیدا کند و احتمالا در قالب یک مرکز فعالیت‌هایش را قوام ببخشد.
وی تصریح کرد: اگر چندی پیش عنوان شد که دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش به عنوان مشاور وزیر فعالیت خود را ادامه دهد، به این دلیل بود که قرار بود مرکز استعدادهای درخشان تبدیل به سازمان شود و جایش در چارت خالی شود و در پی آن، دفتر امور زنان به مرکز ارتقا یابد اما در هر حال با تدبیر وزیر آموزش و پرورش فعلا دفتر امور زنان با همین روش فعلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا در آینده نزدیک تبدیل به مرکز شود.
علمی*9294* 1200

نظر شما