شناسهٔ خبر: 31177953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با حضور مسئولان انجام شد؛

معرفی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج با حضور امام‌جمعه و جمعی از مسئولان پنج شهرستان جنوبی استان کرمان معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کهنوج، روز گذشته در  مراسمی با حضور  ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی دیگر از مسئولان پنج شهرستان جنوبی استان کرمان آیین تکریم از خدمات فضل‌الله صمیمی و معارفه روح‌الله چراغپور به سمت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.

لزوم تحول در رشته‌های پربازده

امام‌جمعه کهنوج در این مراسم با تبریک چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  با قدردانی از تلاش‌های صمیمی و تبریک به چراغپور سرپرست جدید واحد کهنوج گفت: دانشگاه مکان علم و علم‌آموزی است و باید در مسیر انقلاب و ارزش‌های اسلامی گام بردارد.

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش با تأکید بر حفظ جایگاه والای شهدا و یادمان شهدای گمنام افزود: دانشگاه باید با تحول در رشته‌های پربازده به ارتقای کیفیت و بالابردن سطح علمی جامعه کمک کند و خروجی آن به‌گونه‌ای باشد که در رشد اقتصادی و فرهنگی جامعه خدمات قابل توجهی را ارائه کند.

وی بیان کرد: توجه دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی باید به نیازسنجی جامعه، گرایش‌نداشتن به مدرک‌گرایی و پژوهش‌محوری در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی معطوف شود.

دانشگاه آزاد اسلامی نمونه‌ موفق بخش خصوصی

در ادامه فرماندار کهنوج نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین  مرکز علمی در کشور نام برد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نمونه‌های موفق بخش خصوصی در کشور است که بدون ریالی هزینه بر دوش دولت بار قابل توجهی از آموزش عالی کشور را بر دوش می‌کشد.

وحدت عیدی ادامه داد: این دانشگاه باید با تقویت سطح کیفی و توسعه رشته‌های  پزشکی و تحصیلات تکمیلی در راستای تقویت آموزش و علم و فرهنگ جامعه گام‌های مؤثرتری بردارد  و با عملیاتی‌کردن سیاست‌های جدید در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل و شهدا الگوی مناسبی برای سایر نهادها و اقشار جامعه باشد.

مأموریت‌های دانشگاه در دوره مدیریت جدید

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صمیمی و تبریک به چراغپور گفت: دانشگاه وظیفه تربیت نیروی انسانی و اجرایی کشور را برعهده دارد و با تربیت این نیروها که می‌توان از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری نام برد و سوق‌دادن آنان به سمت تولید علم مهارتی در زمینه اختراعات و اکتشافات متعدد، جامعه را به خودکفایی در زمینه‌های مختلف برسانند.

محمود آقاجانی افزود: امروزه با دستاوردهایی که در تولید علم داشته‌ایم در زمینه نانو و چرخه فضایی رتبه اول جهان اسلام و رتبه دوازدهم جهانی را داریم. در زمینه زیست فناوری رتبه سوم جهان را داریم که این پیشرفت‌ها موجب کسب رتبه اول شتاب رشد علمی جهان شده است و رشد ۲۳ برابری جمعیت دانشجویی در مقایسه با قبل از انقلاب در آموزش عالی کشور باعث شده که سهم تولید علم ایران در حدود 18برابر ارتقا پیدا کند که اینها همه از برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی مأموریت‌ها، محور فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه را در دوره مدیریت جدید را استقرار مبانی دینی به‌عنوان اساس سیاست فرهنگی در راستای اسلامی‌کردن فضای دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه، ایجاد مهارت‌های آموزش عمومی و مهارت‌محور، ارتقای سطح پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای براساس نیاز منطقه برای حل مشکلات، کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق طرح‌های دانش‌بنیان در مراکز رشد دانشگاه‌ها با هدف ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان و صیانت از سرمایه‌های مادی و معنوی دانشگاه و مدیریت هزینه‌ها دانست که باید تلاش و کوشش مورد نظر صورت پذیرد.

توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و ورود به رشته‌های مقطع دکتری

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج هم ابراز  امیدواری کرد که بتوانیم این مسئولیت خطیر را که در این برهه از زمان به این‌جانب واگذار شده با همکاری همه همکاران این واحد دانشگاهی و همیاری و همراهی مسئولان پنج گنج جنوبی استان کرمان به شایستگی به سرانجام برسانیم وبا  ارتقای سطح کیفی و کمی این واحد دانشگاهی خدمات شایسته‌ای را به جامعه و منطقه ارائه دهیم.

روح‌الله چراغپور، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت:  امروزه دانشگاه آزاد اسلامی نقش پررنگی در توسعه آموزش عالی کشور دارد و ثمره آن کسب رتبه‌های علمی مختلف در سطح جهانی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در طول حیات خود در این منطقه محروم خدمات علمی، فرهنگی و آموزشی مهمی در راستای توسعه عدالت آموزشی داشته که از برکات انقلاب است. 

وی افزود: برنامه‌های این واحد دانشگاهی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که ایشان همیشه در قالب مفاهیمی مانند جنبش نرم‌افزاری، نهضت تولید علم، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی،  توسعه علم و پیشتازی نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام تأکید داشته‌اند و سیاست‌های کلان مدیریت دانشگاه تدوین و اجرا می‌شود که ان‌شاالله با تکیه بر خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی آینده روشنی در پیش رو داریم.

عضو هیئت علمی واحد کهنوج،  توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و ورود به رشته‌های مقطع دکتری و برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه‌هایی برای استفاده از طرح‌ها و ایده‌های مرکز رشد و اقتصاد دانش‌بنیان برای درآمدزایی و کاهش اتکا به درآمد شهریه دانشجویان، استفاده بهینه از بناها و زیرساخت‌های موجود، تقویت روحیه انقلابی حفظ ارزش‌های اسلامی، احداث یادمان شهدای گمنام را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های مورد نظر این دانشگاه دانست.

چراغپور گفت:  ان‌شاالله در ادامه کار با انسجام و همدلی همه اعضای هیئت علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی سعی خواهیم کرد این واحد را به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و برترین مراکز علمی جنوب کشور ارتقا دهیم.

انتهای پیام/4062/

نظر شما