شناسهٔ خبر: 31177937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکرار/تیتر یک اصلاح‌طلبان از «گام دوم انقلاب»؛ برجسته‌سازی یا خیانت به متن؟

R1373/P/S1,1412/CT12 / R1373/P1011116/S1,1412/CT12

تیتر اغلب روزنامه‌های روز پنج شنبه کشور به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص داشت اما برخی روزنامه‌ها که عمدتاً گرایش اصلاح‌طلبی داشتند نیز بخشی از این بیانیه را تیتر کردند که با روح کلی‌ آن در تضاد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، روز چهارشنبه  بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که بیان  ویژگی‌های جمهوری اسلامی، ثمرات و نتایج گام اول انقلاب و مأموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب اسلامی بود. روز گذشته اغلب روزنامه‌های صبح کشور، تیتر یک خود را به صحبت‌های  رهبر معظم انقلاب اختصاص داده بودند، اما برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب تنها بخشی از این بیانیه را تیتر یک خود کرده بودند که "انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است".

با اینکه روح سخنان رهبری تماماً یادآوری بزرگی اتفاق انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در طول چهل سال آینده و همچنین امید به آینده، جوانان و مأموریت‌های نسل بعدی بود، اما این روزنامه‌ها بدون در نظر گرفتن روح سخنان رهبری که افتخار به گذشته و امید به آینده انقلاب است، تنها بخشی را برجسته کردند که موجب می‌شود روح این بیانیه کاملاً به‌صورت وارونه به مخاطب ارائه شود.

استفاده از تیتر، برای برجسته‌سازی محتوای کلی یک پیام است اما در نظر نگرفتن روح سخنان رهبری برای انتخاب تیتر، به‌نحوی خیانت به تمام این بیانیه است که نقطه برجسته آن امید دادن به جوانان است نه تصحیح خطاهای گذشته.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما