شناسهٔ خبر: 31177897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسمومیت ۱٣ نفر با کربن مونوکسید در رستمکلا بهشهر

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران از مسمومیت ۱٣ نفر با گاز کربن مونوکسید در رستمکلا بهشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسمومیت ۱٣ نفر با کربن مونوکسید در رستمکلا بهشهر

اشکپور سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: در ساعت ۴:۰۱ بامداد امروز، خبر مسمومیت ۱٣ نفر با گاز کربن مونوکسید در رستمکلا بهشهر به مرکز پیام اورژانش شرق مازندران اعلام شد.

وی افزود: همکاران پایگاه‌های اورژانس رستمکلا و بهشهر و هلال شهرک صنعتی به محل حادثه واقع در رستمکلا اعزام شدند.

اشکپور گفت: در این حادثه یک پسر بچه ۱۱ ساله و ۱۲ نفر خانم دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده بودند که توسط تیم‌های اعزامی پس از انجام مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های شهدا و امام خمینی (ره) بهشهر منتقل شدند.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بر اساس آخرین گزارش در حال حاضر همگی این افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: در هنگام استفاده از بخاری گازسوز از وصل بودن وگرم بودن لوله بخاری اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: گاز مونوکسید کربن یک گاز بیرنگ و بی بو میباشد و علام مسمومیت با آن در ابتدا شیبه آنفلوانزا بوده و درنهایت سرگیجه و تهوع و خفگی و مرگ است.

کربن مونوکسید (با فرمول شیمیایی CO)، گازی است که بر اثر سوختن ناقص کربن بوجود می‌آید. این گاز بسیار سمی است، اما رنگ و بوی خاصی ندارد. به همین دلیل کربن مونوکسید قاتل نامرئی نامیده می‌شود. میل ترکیبی کربن مونوکسید با هموگلوبین خون حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است. در خون انسان حدود ۵ درصد کربن مونوکسید وجود دارد، اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد باعث مرگ خواهد شد

انتهای پیام/آ

مسمومیت با گاز کربن مونوکسید

برچسب‌ها:

نظر شما