شناسهٔ خبر: 31177667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور معاونت امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري؛

اولين يادواره 29 شهيد ايل کتي جنوب شرق استان تهران برگزار شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- اولين يادواره 29شهيد ايل کتي جنوب شرق استان تهران در روستاي عشايري  حصار بالا  شهرستان ورامين برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ورامين، در اولين يادواره عشايري ايل کتي جنوب شرق استان تهران محسن قمي عضو مجلس خبرگان رهبري ، سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، مجتبي بوربور و رضا کارخانه معاونين فرماندار ورامين ، عليرضا رشيديان بخشدار مرکزي قرچک، جعفر اردستاني رئيس شوراي شهر ورامين، علي خاني رئيس شوراي شهرستان و ساير مسوولان و خانواده شهدا در مسجد روستاي حصار بالا شهرستان ورامين برگزارشد.


حجت الاسلام و المسلمين محسن قمي معاونت امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري و عضو مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم اظهار داشت: گرامي مي داريم نام و ياد 10 هزار شهيد عشاير کشور و‌گرامي مي داريم 223 هزار شهيد را که در راستاي اعتلاي نظام جمهوري اسلامي جان خود را تقديم انقلاب کردند.
وي گفت: اولين کسي که يادواره شهيد برگزار کرد تا نام و ياد شهدا فراموش نشود حضرت فاطمه زهرا(س) بود و از تربت پاک حضرت حمزه سيد الشهدا  (س) خاک برداشت و تسبيح درست کرد و صلوات فرستاد و اولين کسي که از تربت قبر امام حسين (ع) مهر درست کرد امام سجاد (ع) بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: هر کس که به ديدار خانواده شهدا مي رود در اين ديدار ها مسؤول به خانواده شهدا نياز دارند چرا که خانواده شهدا اسطوره هستند، زيارت خانواده شهدا تجليل و تکريم از شهدا، زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا در گوش زمان خواهد پيچيد.

قمي با بيان اينکه امام زمان (ع)به شهداي مباهات مي کند، افزود: جمعيت عشاير ايران دو درصد است و ده درصد شهداي ايران شهداي عشاير هستند و اين آمار نسبت به جمعيت کشور پنج برابر است.
قمي گفت: در هر مکاني که در اختيار عشاير بود محکم و مستحکم از مرزها دفاع کردند و‌عشاير بنا به فرمايشات رهبري ذخاير انقلاب هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري  تصريح کرد: ايدان اسلامي در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از نظر دفاعي هفتمين قدرت نظامي جهان است و اين ها همه به برکت خون شهدا است و در ساير حوزه هاي علمي، عمراني، فرهنگي در رده هاي سوم و چهارم جهان است.
وي بيان داشت: رشد علمي کشور در دنيا اول است و 11 برابر علمي دنيا رشد کرديم و نزديک به دو درصد رشد علمي دنيا در دست ايران است و از نظر تربيت مهندس در جهان بعد از روسيه در دنيا رتبه دوم و بالاتر از آمريکا  هستيم.


وي افزود: خانواده شهدا بايد افتخار کنند که شهداي ايران به عنوان الگو در جهان هستند و در حال حاضر کشورهاي اروپايي از انقلاب ايران و شهداي ايران الگو برداري مي کنند.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري ياد آور شد: زماني مشکل دشمنان نظام گرفتن سفارت اسرائيل و تبديل شدن آن به سفارت فلسطين بود ولي در حال حاضر نشست و سمينار ورشو را برگزار مي کنند تا در مقابل ايران قرار گيرند اين قدرت ايران به برکت خون شهداي انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم  است.
قمي اظهار کرد: تکريم از خانواده شهداي ايران اسلامي براي همه مردم ايران و مسوولان واجب است و ديدار با خانواده شهدا نعمت خواهد بود  و بنا بر فرمايشات مقام معظم رهبري ديدار با خانواده شهدا، نظام و کشور را بيمه مي کنند.
گفتني است در اين يادواره از 30 خانواده شهيد عشاير و جانباز تجليل شد.

نظر شما