شناسهٔ خبر: 31177659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس ميراث فرهنگي ورامين:

تخصيص 127 ميليون تومان جهت بازسازي امامزادگان عبدالله و يحيي/ شهرستان ورامين داراي 72 اثر ثبتي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان ورامين گفت: براي آستان‌هاي امامزادگان عبدالله و امامزاده يحيي 127 ميليون تومان تخصيص هزينه را گرفته‌ايم و تا پايان سال نيز مرمت مقبره اين دو امامزاده انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ورامين، ژيلا خداداي در جمع اصحاب رسانه در قالب طرح نهضت اطلاع رساني مسوولين شهرستان ورامين اظهار داشت: با تاکيد سازمان گردشگري بر توليد پايدار، در سطح شهرستان ورامين هفت پروانه بوم‌گردي در روستاهاي شهرستان ورامين داشته و 3 مجوز ديگر نيز تا پايان سال جاري صادر خواهد شد.
وي با بيان اينکه يک مجوز هتل طي سال جاري موافقت اوليه براي ثبت شده است، افزود: براي آستان‌هاي امامزادگان عبدالله و امامزاده يحيي 127 ميليون تومان تخصيص هزينه را گرفته‌ايم و تا پايان سال نيز مرمت مقبره اين دو امامزاده انجام خواهد شد.
رئيس ميراث فرهنگي ورامين خاطرنشان کرد: 25 پرونده براي دريافت وام مشاغل خانگي به بانک معرفي شده‌اند و همچنين دوره‌هاي آموزشي در رشته‌هاي گوناگون داشته‌ايم که براي خانواده‌هاي زندانيان برگزار شده است.
خدادادي پس از بيان اينکه سه مورد ساخت و سازهاي غير مجاز داشته‌ايم، افزود: طرح بازسازي سيد فتح الله به دليل اينکه طرحشان به ميراث فرهنگي ارائه نشده و مجوزهاي لازم را دريافت نکرده است ماه‌ها است متوقف شده است و نمونه‌هاي ديگري نيز در همين راستا داشته‌ايم.
وي با بيان اينکه در سال جاري 5مورد حفاري غيرمجاز نافرجام و 4 مورد انجام شده داشته‌ايم، گفت: صد مورد از اقلامي که طي سال‌هاي 95 و 96 و سال جاري انجام شده است که در اين بين آثار ارزشمند زيادي نيز کشف شد که مورد توجه رئيس سازمان ميراث فرهنگي کل کشور قرار گرفته است.
رئيس ميراث فرهنگي ورامين خاطرنشان کرد: شهرستان ورامين داراي 72 اثر ثبتي و بيش از 100 اثر ثبتي دارد ولي يک نفر به عنوان يگان حفاظت داريم که اين کار را براي حفظ آثار تاريخي و باستاني ورامين سخت کرده است.

نظر شما