شناسهٔ خبر: 31177006 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با پانا

علیرضا اکبرپور: منشا در استقلال موفق‌تر از پرسپولیس خواهد شد

تهران (پانا) – مهاجم سابق استقلال تهران انگیزه قهرمانی در تراکتورسازی و استقلال را عامل 6 امتیازی شدن دیدار دو تیم در هفته هجدهم لیگ برتر قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار تراکتورسازی تبریز مقابل استقلال تهران در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: استقلال و تراکتورسازی شروع خوبی در ابتدای نیم فصل دوم داشتند و بازی اولشان را با برد قاطع تمام کردند. البته تراکتورسازی در بازی دوم که خارج از خانه بود امتیاز از دست داد و استقلال هم بازی‌اش به علت حضور ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا عقب افتاد. اما آغاز دو تیم نشان می‌دهد که انگیزه بالایی برای نیم فصل دوم وجود دارد.

وی ادامه داد: جدا از اینکه دو تیم از نظر تاکتیکی و فنی خوب هستند و مربیان بزرگی بالای سر آنهاست، در نیم فصل طوری تقویت شدند که هدفشان قهرمانی در این فصل لیگ برتر است.

اکبرپور درباره حساسیت‌های دیدار استقلال و تراکتورسازی گفت: با توجه به آمادگی بالایی که دو تیم دارند و هدفی که دنبال می‌کنند این بازی را باید 6 امتیازی دانست. تاریخ نشان داده است که دیدارهای تراکتورسازی و استقلال همیشه جذاب و پرگل بوده و این بار هم فکر می‌کنم اینطور باشد و دو تیم بتوانند جمعه خوبی را برای مردم رقم بزنند.

اکبرپور که سابقه حضور در فوتبال تبریز را هم در کارنامه دارد، در واکنش به بیانیه‌های اخیر دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی گفت: بیانیه دادن و طرح کردن یک سری مباحث روی سکوها تأثیرگذار خواهد بود. من سال‌ها در تبریز برای ماشین‌سازی بازی کردم و جو این شهر و هم جو هواداران استقلال را درک می‌کنم. تبریز تماشاگران خونگرم و خوبی دارد که تا دقیقه 90 پشت تیمشان هستند اما همه جا خوب و بد وجود دارد و ممکن است در بین هزاران تماشاگر خوب چند نفر باشند که قصد داشته باشند فضا را متشنج کنند.

وی افزود: زمانی که خودم بازی می‌کردم هیچ وقت از تماشاگران تبریز چیزی نشنیدم و همیشه به حریف احترام می‌گذاشتند اما نباید مسئولان دو تیم حرفی بزنند که بخواهد سکوها را تحت تأثیر قرار دهد و عده‌ای را برای بر هم زدن جو بازی تحریک کند.

مهاجم اسبق استقلال تهران درباره خریدهای جدید این تیم در نیم فصل گفت: گادوین منشا را همه می‌شناسیم و عملکرد او را در پیکان و پرسپولیس دیده‌ایم. منشا بازیکن بزرگی است، مطمئنم که او می‌تواند در استقلال موفق باشد و خودش را خیلی بییشتر از پرسپولیس و پیکان نشان دهد.

وی ادامه داد: ایسما را که ما فقط در بازی با پیکان دیدیم اما به نظر می‌رسد فوروارد خوبی برای استقلال باشد اما درباره او باید در انتظار گذر زمان ماند و دید چند هفته بعد چطور بازی می‌کند. باید زمان بگذرد و با تیم هماهنگ شود تا بتوانیم درباره‌اش به صورت دقیق نظر بدهیم. پاتوسی را هم که خریده‌اند اما هنوز هم ما نمی‌دانیم به چه استدلالی نمی‌گذارند در لیگ ایران بازی کند.

اکبرپور در پایان درباره حضور منشا در استقلال و حواشی احتمالی این انتقال گفت: منشا را به هر دلیلی برانکو نمی‌خواست و اینطور نبود که در زمانی که با پرسپولیس قرارداد داشت به دنبال جذب او باشند. منشا بازیکنی حرفه‌ای است و تنها برای پیراهن تیمش بازی خواهد کرد و ماجراهایی مانند مهدی هاشمی‌نسب برایش پیش نخواهد آمد. باید به نظر بازیکن و اینکه او به دنبال پیشرفت در فوتبالش است، احترام گذاشت و با احترام گذاشتن به نظر بازیکن شخصیت خودمان را به یک خارجی که در فوتبال ایران است نشان دهیم.

نظر شما