شناسهٔ خبر: 31176824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وجود ۲۰۲ مدرسه یک نفره در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تراکم کلاس بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش میانگین معلم و دانش آموزان است، که این روش غلط است و نیازمند بازتعریف دوباره دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: رضوان حکیم زاده ظهر امروز در سمینار آموزشی چالش‌ها و فرصت‌های حوزه آموزش ابتدایی که در فرهنگسرای توحید برگزار شد، اظهار داشت: شب گذشته تعدادی از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انفجار انتحاری به شهادت رسیدند که خدمت مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش پیش‌دبستانی‌ها ارزش‌آوری اقتصادی دارد و ما آموزش عالی دولتی با کیفیت ایجاد کردیم، ولی از اهمیت سرمایه‌گذاری برای این دوره مهم غافل شدیم افزود: پیش دبستانی از جایگاه مهمی در آموزش برخوردار است و اولین فرصت ما در آموزش ابتدایی وجود بیش از یک میلیون دانش آموز پیش دبستانی و هشت میلیون دانش آموز ابتدایی در کشور به عنوان سرمایه‌های ملی کشور است.

وی ادامه داد: دومین سرمایه مهم کشور همین فرهنگیان جامعه هستند که هرچه از تهران دورتر برویم و به نقاط مرزی و روستا‌ها نگاه کنیم، تلاش‌ها و زحمات این معلمان را می‌بینم که با قلبشان برای دانش آموزان محروم وقت می‌گذارند و سومین سرمایه و یکی از افتخارات مهم ما بعد از انقلاب سند تحول بنیادی است، آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با دیگر نهاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

حکیم زاده با اشاره به اینکه ۲۰۲ مدرسه یک نفره در کشور داریم، بیان داشت: تراکم کلاس بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش میانگین معلم و دانش آموزان است، که این روش غلط است و نیازمند بازتعریف دوباره دارد.

وی عنوان کرد: اجرایی شدن درست سند تحول بنیادین بستگی به زیر ساخت منابع انسانی دارد و نباید کلاس‌های با تراکم بالای ۲۶ نفر داشته باشیم که یکی از رویکرد‌های جدید تحولی آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین حذف پیک نوروزی و جایگزین کردن داستان است، همچینن تکلیف مهارت محور به‌جای مشق‌های خسته کننده شب جایگزین شده است.

نظر شما