شناسهٔ خبر: 31176732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد سبزوار:

9 هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار مستقر هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار گفت: در مرکز رشد این دانشگاه 9 هسته فناور مستقر و 2 هسته آن در حال تبدیل به شرکت‌ دانش‌بنیان هستند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار اظهار کرد: این دانشگاه اکنون با بیش از 100 عضو هیئت‌ علمی، پذیرای حدود 4 هزار دانشجوست که در رشته‌ها و مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از رشته‌های این دانشگاه مثل فناوری اطلاعات در نوع خود بی‌نظیر است و فقط در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار آموزش داده می‌شود.

از ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای غفلت نکرده‌ایم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار  افزود: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی سعی کردیم تا راه‌های درآمد غیرشهریه‌ای خود را افزایش دهیم و با این هدف، سال گذشته حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد غیرشهریه‌ای داشته‌ایم.

وی یادآور شد: درباره درآمدهای غیرشهریه‌ای برای رسیدن به هدف‌هایی که از قبل پیش‌بینی کرده‌ایم، دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار تعدادی از اراضی خود را به واحدهای تجاری تبدیل کرده و به متقاضیان اجاره می‌دهد. از سوی دیگر بخشی از اراضی دانشگاه را به زیر کشت محصولات مختلف برده‌ایم و از این نظر توانسته‌ایم سالانه درآمد قابل توجهی درآمد غیرشهریه‌ای داشته باشیم.

نخستین مرکز رشد کشور در رشته کشاورزی و ایمنی غذایی

سعیدی با توجه به نوپابودن شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار دو شرکت دانش‌بنیان دارد که یکی از این شرکت‌ها با نام شرکت سحر سلامت، نان دیابتی تولید می‌کند و در حال پیگیری برای گرفتن مجوز تولید انبوه این محصول هستیم تا به مرحله تجاری‌سازی برسانیم.

وی یادآور شد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار نخستین مرکز رشد کشور در رشته کشاورزی و ایمنی غذایی است که مجوز آن را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته‌ایم؛ در این مرکز رشد حدود 9 هسته فناور در حال فعالیت هستند که 2 شرکت در حال سوق پیداکردن به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار خاطرنشان کرد: این دانشگاه توانسته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز آزمایشگاه همکار اخذ کند و به عبارتی در استان خراسان بزرگ تنها مرکزی هستیم که مجوز آزمایشگاه همکار کنترل کیفی مواد غذایی را اخذ کرده‌ایم.

سعیدی یادآور شد: در این آزمایشگاه می‌توانیم به‌عنوان نماینده وزارت بهداشت، تمام مواد غذایی را کنترل کنیم، مثلاً اگر یک کارخانه کیک و کلوچه مجوز تولید از دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اخذ کند، در واقع مجوز را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته است. پیش‌ از این اگر واحد تولیدی می‌خواست مجوز محصولات خوراکی را اخذ کند باید به مشهد یا شهرهای دیگر مراجعه می‌کرد؛ اما اکنون می‌توانند با مراجعه به دانشگاه آزاد سبزوار این خدمات را دریافت کند که درواقع دانشگاه با این اقدام راهی دیگر برای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای بازکرده است.

انتهای پیام/4117/4062/ن

نظر شما