شناسهٔ خبر: 31176727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه خبر داد

مراکز استانی دانشگاه آزاد صاحب مدارس مهارتی می‌شوند

71567

رییس دانشگاه آزاد از برنامه این دانشگاه برای توسعه مدارس مهارتی در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: از سال آینده مدارس مهارتی در مراکز استانی راه‌اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی و عملی همزمان با تحصیل به دانشجویان در حوزه وزارت علوم مورد غفلت قرار گرفته بود، افزود: ما در این حوزه فقط به ارائه دانش تخصصی پرداختیم و دانش اجتماعی را به محیط دانشگاه واگذار کردیم و اینکه دانشجویان خودشان این آموزش را فرا بگیرند و برنامه‌ای نیز برای دانش مهارتی نداشتیم. اما در دانشگاه آزاد وقتی مسئولیت دانشگاه را عهده‌دار شدم، به این امر توجه کردم.

دکتر طهرانچی با اشاره به اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد از ابتدای مسئولیت خود گفت: با توجه به وسعت و حضوری که دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف کشور دارد و یک دانشگاه اجتماعی محسوب می‌شود، وظیفه ما این است که به دانش مهارتی نیز توجه کنیم؛ چرا که این دانش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و در این دانش حتی پژوهش نیز صورت می‌گیرد. متأسفانه برخی تصور می‌کنند که دانش مهارتی به کاردانی خلاصه می‌شود. در صورتی‌که اینگونه نیست و پژوهش فقط در دانش تخصصی اتفاق نمی‌افتد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: برنامه ما این است که از سال آینده مدارس مهارتی در رشته‌های مختلف در مراکز استانی نیز راه‌اندازی شود و با هدایتی که صورت می‌گیرد، دانشجویانی که در استان‌ها تحصیل می‌کنند، به این آموزش‌های مهارتی دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مدارس مهارتی دانشگاه آزاد در تمامی رشته‌هایی که بازار کار دارند، بخصوص رشته‌های علوم انسانی راه‌اندازی خواهند شد و محدود به رشته‌های خاص نیست.

دکتر طهرانچی یادآور شد: مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد دارای کارگاه‌های علمی مهارتی خواهد بود که در آن اتفاقی که در جامعه می‌افتد، به طور کامل شبیه‌سازی می‌شود. این مدارس مهارتی در رشته‌هایی که طراحی شده، در مدت مشخص به دانشجویان دانش‌های مهارتی را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

نظر شما