شناسهٔ خبر: 31176175 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارشاد :

کار برای ائمه (ع) مرز خاکی نمی‌شناسد

کرمان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاری که برای حرم مطهر ائمه (ع) انجام بگیرد، کار برای یک کشور و خاک و مرز دیگر محسوب نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در بازدید از پروژه‌ی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان افزود: عشق مردم ایران به اهلبیت به‌خصوص سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)دیرین و قدیمی است و به دورانی برمی‌گردد که مردم ایران با اسلام آشنا شدند و لذا محبت به اهلبیت در دل و جان مردم ایران وجود دارد.
وی گفت : بعد از سقوط صدام، ستاد بازسازی عتبات عالیات هم با همین نگاه شروع به فعالیت کرد و این احساس متعلق به همه‌ مسلمانان و به طور خاص متعلق به همه‌ ایرانی‌ها است.
صالحی گفت: کار برای ائمه (ع) مرز خاکی نمی‌شناسد و کاری که برای حرم مطهر ائمه انجام بگیرد، کار برای یک کشور و خاک و مرز دیگر محسوب نمی‌شود، بلکه برای بخشی از قلب و وجود ما ایرانیان است که ممکن است خاک در جای دیگری باشد، اما عشق به آن خاک و مکان در دل ما قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کسانی که به صورت تمام وقت، پاره وقت و تبرکی در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات کار می‌کنند، با احساس و علاقه پای کار آمده‌اند، افزود: اتفاقات خوبی هم در رابطه با بازسازی عتبات در این سال‌ها رقم خورده و تسهیلات خوبی برای زوار اهلبیت (ع)در عراق به‌ویژه در کربلای معلی پدید آمده است.
صالحی با بیان اینکه توفیقی حاصل شد و من توانستم در این مکان حضور پیدا کنم، گفت: بالطبع نمی‌توان به این کارها به عنوان یک کار تکلیفی و یا اقتصادی نگاه کرد چرا که با جان و دل صرفاً برای خدمت به اهلبیت (ع) انجام می‌شود و شایان تقدیر فراوان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: کسانی که در این مکان و در این رابطه کار می‌کنند، طبعاً در طول این مدت حالشان با فضای معنوی شهدای کربلا و عطر و شمیم آن فضا قرین و عجین بوده و اجر ماندگار خواهند داشت.
وی اظهار امیدواری کرد، با انتقال گنبد به کربلا و نصب بر روضه‌ منوره‌ آن حضرت، سال‌های سال این خدمت مورد توجه قرار بگیرد.
در این بازدید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز حضور داشت، توضیحات لازم در مورد چگونگی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع)توسط مهدی نیکویی معاونت فنی ستاد بازسازی کرمان ارائه شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه وارد کرمان شد و این سفر تا پایان روز جمعه ادامه دارد.
7440/ 5054

نظر شما