شناسهٔ خبر: 31176031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

راهپیمایی دانشجویان مشهدی در اعتراض به لایحه FATF+ فیلم

تشکل‌های دانشجویی مشهد امشب در اعتراض به تصویب FATF راهپیمایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، شامگاه امشب اعضای تشکل‌های مختلف دانشجویی مشهد از مقابل مهدیه تا حرم مطهر رضوی در اعتراض به تصویب لایحهFATF با سردادن شعارهای مختلف، راهپیمایی کردند.

این مراسم ابتدا با اجتماع و قرائت قرآن از مقابل مهدیه مشهد آغاز شد و دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی به تصویب و پذیرش FATF از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داشتند تا در جلسه روز شنبه این لایحه را نپذیرند.

در ابتدای مراسم سخنران و مجری این اجتماع اعلام کرد ما جمعی از دانشجویان تشکل‌های مختلف مشهدی امشب بنا به سه دلیل به راهپیمایی پرداختیم.

وی ادامه داد: از همه ملت عزیز ایران که در روز 22 بهمن ماه حماسه عظیمی را آفریدند تشکر می‌کنیم این ملت همیشه پای کار انقلاب بوده و هستند از همین تریبون اعلام می‌کنیم بسیج دانشجویی و دانشجویان و دیگر تشکل‌ها، پیرو خط امام و رهبری هستند و هیچگاه از مطالبه‌گری عزت مردم کوتاه نمی‌آیند.

این دانشجویان در حالیکه پلاکاردها و دست‌نوشته‌های بسیاری را در اعتراض و کنایه به FATF و مجلس در دست داشتند؛ شعار هایی همچون «دانشجو بیدار است از مفسدین بیزار است، 
اف ای تی اف پالرمو خیانتی دیگر است» و «دانشجو بیدار باش تا انتها پا کار باش» را سر می‌دادند.

به اذعان این دانشجویان، بیشتر مشکلات ما به خاطر تحریم‌ها است که با تصویب FATF  ما گرفتار خودتحریمی خواهیم شد. 

بخش دیگری از شعار دانشجویان خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. دانشجویان شعار «این است شعار ملت، FTAT خیانت»، «پالرمو، CFT، مجمع تو دام نیفتی» و «مرگ بر آمریکا» سرمی‌دادند.

در ادامه به سراغ چند تن از این دانشجویان رفتم تا دلیل این اجتماع را از آنها جویا شوم.

از مسوولان می‌خواهیم این لایحه را تصویب نکنند

مسوول نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: ما امشب برای مخالفت با تصویب لایحه (اف ای تی اف) این تجمع را برگزار کردیم.

رسولی ادامه داد: مدتی است که لایحه FATF در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دست‌به‌دست می‌شود که عده‌ای قصد تصویب و عده‌ای هم قصد رد کردن آن را دارند.

وی با بیان اینکه ما قشر دانشجو با حضور خود در این اجتماع قصد آگاه‌سازی مسوولان را داریم؛ گفت: با توجه به ضرر و آسیب‌هایی که این لایحه دارد ما از مسوولان می‌خواهیم این لایحه را تصویب نکنند.

مسوول نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به سخن رهبری در خصوص اصلاح قوانین داخلی و رد تصویب قوانین جدید، بیان کرد: این لایحه و این قانون جدید باید در شورای نگبهان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود و اگر مناسب با قوانین جمهورس اسلامی ایران بود؛ سپس تصویب شود.

رسولی متذکر شد: نمایندگان ما نسبت به عواقب و بلایای این لایحه ناآگاه هستند و ابتدا باید عواقب، پیشینه و آینده آن را بسنجند و بررسی کنند و سپس در مجلس آن را تصویب کنند.

وی گفت: نگاه جامعه به قشر دانشجو نگاهی توام با آگاهی و فرهیختگی است و امشب ما با حضور خود در این تجمع و راهپیمایی اعتراضی می‌گوییم که آقایان مجلس ما حواسمان به شما هست پس شما هم حواستان را جمع کنید.

FATF خود تحریمی است

یکی دیگر از دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: با توجه به اطلاعاتی که من از FATF دارم این لایحه هیچ سودی برای ایران ندارد.

ساکنی تاکید کرد: FATF عملا یک خودتحریمی است و ما امشب برای اعتراض به این لایحه در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم. 

تصویب FATF مساوی با استعمار ایران است 

مسوول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: قرار است قانون استعماری پالرمو در مجلس به تصویب برسد که آن قانون ما را عملا به کشوری مستعمره تبدیل می کند.

ایران قاسم پور بیان کرد: ما طبق قانون اساسی حق پذیرش قوانینی که استقلال ما را زیر سوال می برد؛ را نداریم. اما متاسفانه این لایحه توسط مجلس تصویب شده و در حال بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی با بیان اینکه وظیفه قشر دانشجو روشنگری و مطالبه است؛ ادامه داد: ما می خواهیم مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را تصویب نکند چراکه مردم از لحاظ معیشتی در تنگا قرار می گیرند و در شرایط امنیتی که ایران در منطقه خاورمیانه دارد؛ پذیرش این لایحه کاری معقولانه نیست.

نظر شما