شناسهٔ خبر: 31175076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقبال گسترده مردم شیعه وسنی سیستان و بلوچستان برای اهداء خون به مدافعان وطن

بدنبال درخواست رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به گروه‌های مختلف خونی برای درمان مجروحین حادثه ترورییتی انتقال خون با استقبال گسترده هموطنان عزیر رو به رو بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سهیلا خسروی، مدیرعامل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون جنوب شرق کشور گفت:ازشب گذشته تا کنون بیش از ۴۸۰ نفر از مردم شیعه وسنی استان برای اهداء خون به مجروحان حادثه تروریستی محور خاش_زاهدان در مراکز انتقال خون در سطح استان حضور یافتند.

وی ادامه داد:با وقوع این حادثه شمار زیادی از مردم شیعه و سنی استان تا ساعت ۱۱ شب برای اهدای خون در مقابل پایگاه‌های انتقال خون حضور یافتند که دیشب تقریبا ۲۰۰ واحد خونگیری و از صبح امروز تاکنون بیش از ۲۸۰ واحد خونگیری در استان انجام شده است.

وی گفت: از آنجایی که ذخایر خونی تنها نیاز ۲ روز سیستان و بلوچستان را تامین می‌کرد از تهران درخواست ارسال خون کرده بودیم که خوشبختانه ساعت هفت دیشب به دستمان رسید.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون تمامی نیاز‌های مجروحان این حادثه تامین شده، اما به دلیل اینکه این استان بیشترین آمار بیماران تالاسمی و خاص را در کشور دارد همواره نیازمند به اهدای خون است.

وی بیان کرد: روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی در استان مصرف می‌شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.

دکتر خسروی گفت: همواره تلاش می‌کنیم ذخایر خونی حداقل پنج تا هفت روز ذخیره باشد تا به غیر از تامین نیاز بیماران به صورت عادی، بتوانیم جوابگوی حوادث احتمالی به خاطر مرزی بودن استان و بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی باشیم.

وی افزود: با توجه به تعطیلات چند روزه و سرما در اکثر مناطق کشور ارسال خون از سایر نقاط کشور امکانپذیر نبود و مراجعه نیز کمتر شده بود، اما بازهم به گونه‌ای نبود که نتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه دیروز مشکلی برای تهیه خون به مجروحان حادثه دیده نداشتیم.

وی از مردم درخواست کرد اگر به صورت مستمر و مداوم خون اهدا کنند کمتر با بحران مواجه خواهیم شد و در اینصورت سازمان انتقال خون پاسخگویی مناسبی به بیماران خواهد داشت.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/پ

اهدای خون به مجروحین حادثه تروریستی زاهدان خاش

نظر شما