شناسهٔ خبر: 31175047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

بلیط سفر به مریخ چند دلار است؟

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هوافضای «اسپیس ایکس»، می‌گوید بلیط سفر به مریخ برای مشتریان این شرکت کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش یورونیوز؛ آقای ماسک که قرار است شرکتش نخستین سفینه‌ی مسافربری را تا سال ۲۰۲۴ به سیاره مریخ اعزام کند، با انتشار توییتی گفته است هزینه سفر در نهایت به اندازه‌ای پایین خواهد آمد تا بخش بزرگی از میلیارد‌های کشور‌های پیشرفته بتوانند به این سفر بروند.

ایلان ماسک نوشت: «بسیار مطمئن هستم که قیمت بلیط سفر به مریخ روزی کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود و شاید زیر ۱۰۰ هزار دلار. به اندازه‌ای کم که مردم در اقتصاد‌های پیشرفته بتوانند خانه‌هایشان روی زمین را بفروشند و به مریخ نقل مکان کنند اگر خواستند. بلیط برگشت نیز رایگان.»

پیشتر اعلام شده بود که شرکت «اسپیس ایکس» قصد دارد در دهه بیست میلادی هر ۲۶ ماه یکبار، یعنی زمانی که زمین و مریخ در یک خط قرار می‌گیرند، یک سفینه حمل مسافر با گنجایش صد نفر را به مارس اعزام خواهد کرد. بر اساس برآورد‌های سازمان‌های فضانوردی، طی مسیر ۵۷ میلیون کیلومتری زمین تا مریخ شش تا نه ماه طول می‌کشد.

در طرح اعزام انسان به مارس توسط اسپیس ایکس قرار است یک شهرک در سیارۀ مریخ ساخته شود و افرادی که تمایل دارند می‌توانند در این شهرک ساکن شوند. ایلان ماسک می‌گوید کارخانه‌ای هم برای تولید سوخت روی مارس تاسیس می‌کند تا ضمن تولید انرژی مصرفی این شهرک، سوخت لازم برای سفینه‌هایی که از مارس به زمین بازمی گردند تامین شود.

نظر شما