شناسهٔ خبر: 31174722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

زاکانی: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی است

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم آگاهی مردم از فتنه جدید گفت: دشمن قصد دارد از طریق ایجاد نارضایتی برای انقراض انقلاب قدم بردار

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: علیرضا زاکانی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه مجمع بسیجیان استان کرمان با اشاره به اینکه به ۴۰ سالگی انقلاب افتخار می کنیم، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب مملو از امید بود و سرفصل جدیدی را نوید می داد؛ بر اساس فرمایشات رهبری در این پیام باید ایران کشوری الگو و نمونه برای جهانیان شود.

وی با تاکدی بر اینکه قیام و حرکات ما باید برای خداوند باشد، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران دارای پنج مرحله است که دو مرحله آن محقق شده و سه مرحله دیگر در انتظار تحقق است.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: با پیروزی انقلاب هفت آرمان استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت مادی و معنوی، مظلوم نوازی و ظلم ستیزی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز بعد جهانی انقلاب بر پایه مکتب امام در سال ۵۸ ادامه داد: این مساله از انحراف انقلاب جلوگیری کرد و ابعاد جهانی و نوینی به آن داد.

زاکانی نوسازی انقلابی و تسریع در ساخت دولت و جامعه اسلامی را نیاز کنونی جامعه دانست و اظهار کرد: یکی از خلأهایی که با آن مواجهیم حرکت کشور طی ۳۰ سال اخیر بر مدار توسعه غربی است.

وی با اشاره به اینکه غربی ها به دنبال جهان سازی آمریکایی هستند، گفت: این مسیر، مسیر ستون حق نیست و باید راه دیگری را دنبال کنیم.

الگوی اقتصاد آزاد برای کشور راهگشا نیست

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین الگوی اقتصاد آزاد را برای کشور راهگشا ندانست و بیان کرد: این الگو وضعیت را روز به روز بدتر می کند. برای حل مشکلات کشور باید ضمن تعهد و عمل به مکتب اسلام و امام به مردم خدمت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر علم و عقلانیت، افزود: باید مراقب و هوشیار بود چرا که در کنار دشمنان خارجی با دشمنان داخلی هم مواجه هستیم که از گروه ها و جناح ها فراتر است.

زاکانی قدرت‌پرستی، بیگانه پرستی و ثروت نامشروع پرستی را سه ضلع مافیایی دانست که اثرات مخربی بر کشور گذاشته است و گفت: در دهه پنج انقلاب نیاز به تحول جدید داریم.

وی از ایران به عنوان یک کشور مستقل در حوزه سیاسی نام برد و افزود: این در حالیست که در حوزه های فرهنگی و اقتصادی استقلال نداریم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین دلیل این مساله را نبود استقلال مردم دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است و باید امور را به مردم واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید کشور شیشه ای شود، گفت: منظور این است که مردم باید امور را مشاهده کرده، نظارت و بازخواست کنند.

زاکانی عنوان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار می کنند، بیان کرد: غیر از ایشان فرد دیگری از مسئولان کشور این رفتار را ندارند که حتما باید این شیوه رهبر معظم انقلاب توسط مسئولان دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و حاکمیت باید به وظایف خود نسبت به مردم به درستی عمل کنند، افزود: مکتب امام مخالفان و دشمنانی دارد که نمی خواهند اسلام وجود داشته باشد و می گویند که دین باید از سیاست جدا باشد در حالیکه افراد پایبند به مکتب امام برای سنت های الهی ارزش قائلند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه پول و امکانات کمتر در دست پیروان امام قرار دارد، بیان کرد: مسئولان در کنار توجه به مزیت های ویژه مزیت های انحصاری را مورد توجه قرار داده و برای آنها برنامه ریزی کنند.

تلاش دشمنان برای ایجاد نارضایتی در کشور

وی با اشاره به اینکه دچار خلأ و بد برداشتی نسبت به ظرفیت‌های کشور هستیم، گفت: امروز دشمنان در تلاش برای کمرنگ کردن نیازهای ملموس مردم و پررنگ جلوه دادن نیازهای کاذب است.

زاکانی گفت: دشمن می خواهد خدمات نظام را ناچیز نشان دهد و قصد دارد از طریق ایجاد نارضایتی در جهت انقراض انقلاب قدم بردارد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای پیشرفت مادی در جامعه اسلامی گفت: امروز جامعه به جهاد آگاهی بخشی و خودسازی نیاز دارد. هیچ فساد اقتصادی وجود ندارد که پشت آن یک قدرت و مسئول نباشد.

زاکانی با اشاره به اینکه فتنه آینده پیچیده و بر چهار پایه برنامه ریزی شده است، افزود: یکی از این پایه ها ایجاد فشار اقتصاد و نارضایتی در جامعه است دشمنان قصد دارند مردم را در برابر انقلاب قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردها و توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: «تحریم و مفسدان داخلی که در مسیر تحریم حرکت می‌کنند» و «ناکارآمدی» از دیگر پایه های فتنه جدید است.

زاکانی با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم در خصوص فتنه جدید گفت: باید با برنامه ریزی و شکل گیری یک جبهه و تلاش عناصر انقلابی از فتنه جدید پیشگیری کنیم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم تحکیم وحدت، افزود: نیروهای انقلابی باید امید و تکیه‌گاه مردم باشند تا از ایجاد مطالبات کاذب توسط دیگران جلوگیری شود.

زاکانی با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری کاملا واضح و شفاف بود، افزود: معظم له در این پیام نکات مهمی را متذکر شدند و فرمودند که چه مسئولیت‌هایی در بخش های مختلف به عهده داریم؛ باید به صحنه بیاییم و میدان‌داری کنیم.

نظر شما