شناسهٔ خبر: 31174584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در روزهای آینده/ هشدار طغیان رودخانه‌ها

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،  براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور می‌شود و اواخر وقت برف و باران در استان‌های واقع در دامنه‌های غربی و مرکزی البرز آغاز خواهد شد.

‌فعالیت سامانه مذکور، فردا تشدید شده و علاوه بر مناطقی که ذکر شد، برخی نقاط فارس، بوشهر و غرب خلیج فارس را هم در بر می‌گیرد و از بعدازظهر فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی برف و باران به استان‌های گیلان، اردبیل و مازندران کشیده می‌شود و با تاریکی هوا در روز جمعه، در غرب یزد و کرمان، بارش‌ها آغاز می‌شود.

روز شنبه پیش‌ِرو، اغلب مناطق کشور تحت تأثیر این سامانه بارشی خواهد بود و از بعدازظهر شنبه به تدریج از شدت فعالیت آن در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

روز جمعه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، غرب گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و همدان خواهد بود.

در این راستا روز جمعه بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، همدان، ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، مازندران، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

فردا در جاده‌های کوهستانی‌ استان‌های مذکور، لغزندگی جاده، کولاک برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی نقاط استان‌های ایلام، بوشهر، فارس و خوزستان بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود. 

روز شنبه ۲۷ بهمن بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌، آبگرفتی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط فارس، خراسان جنوبی‌، کرمان، شرق یزد و بارش برف و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل و نقاط کوهستانی و سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال بختیاری‌، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و درجاده های کوهستانی این مناطق نیز کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش بینی می‌شود. 

روز شنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، خراسان جنوبی، گلستان، غرب کرمان و شرق یزد بارش خواهیم داشت و غرب خلیج فارس روز جمعه مواج خواهد بود.

روز جمعه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ماه 97) تا 20 بهمن ماه سال جاری 138.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 44.7 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 209.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 119.8 میلی‌متر ثبت شده است که بارش سال جاری 15.6 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیستم سال زراعی 97-98 متعلق به منطقه نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به میزان 73.7 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرمترین نقاط در سایر کشور، پارسیان در استان بوشهر به میزان 24.3 درجه سلسیوس و سردترین منطقه کشور چالدران در استان آذربایجان غربی به میزان منفی 12.2 درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما