شناسهٔ خبر: 31173816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر ورزش و جوانان/

100 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده گیلانغرب افتتاح شد

قصرشیرین- ایرنا- 100 واحد مسکونی بازسازی شده در شهرستان زلزله زده گیلانغرب روز پنجشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ورزش و جوانان سپس با حضور در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در جمع مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری گیلانغرب، با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران حریم مرزهای کشور در حادثه تروریستی زاهدان از حضور حماسی و با صلابت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد.
مسعود سلطانی فر گفت: ملت ایران بار دیگر صلابت، عظمت و اقتدار خود را در روز تاریخی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.
وی با اشاره به ترسیم نقشه راه کشور برای دهه پنجم در فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب رویکردها و جهت گیری های نظام اسلامی را در آغاز دهه پنجم نظام نقشه راه آینده با افتخار به گذشته و امید به آینده ترسیم کردند که اتفاق بزرگی در ایام است.
وزیر ورزش و جوانان، عملکرد مدیریت استان کرمانشاه به ویژه شخص استاندار را در مدیریت بحران زلزله اعم از امداد و نجات، اسکان و بازسازی ستود و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مناطق زلزله زده در اولویت تمامی برنامه های دولت قرار داشته و تمامی وعده های دولت محقق خواهد شد.
سلطانی فر گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان بر تمرکززدایی بر تامین امکانات و فضاهای ورزشی در مناطق محروم و نیازمند است.
وی اظهارداشت: هر چقدر که بر روی ورزش تمرکز شود تاثیر آن در تامین اوقات فراغت و نشاط جامعه مضاعف خواهد بود و در توزیع اعتبارات در مناطق محروم با اولویت مناطق زلزله زده توازن لازم را ایجاد خواهیم کرد.
سلطانی فر، از احداث پنج سرسرای ورزشی در شهرستان های مناطق زلزله زده در سال 98 با مشارکت وزارت ورزش و استان نیز خبر داد.
وی، همچنین بر ضرورت بازگشایی هرچه سریع تر مرز خسروی در جهت ایجاد رونق هرچه بیشتر استان کرمانشاه تاکید کرد.
استاندار کرمانشاه هم اعتبارات ماده 10 و 12 استان کرمانشاه را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و خواستار تلاش مدیران برای جذب هرچه سریعتر سهم اختصاص یافته شد.
هوشنگ بازوند افزود: برای واحدهای تخریبی زلزله اخیر هم معادل تسهیلات و کمک های بلاعوض واحدهای تخریبی زلزله سال گذشته اعتبار اختصاص یافته و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: برای مستاجرینی که واحدهای محل اسکان آن ها تخریب شده از سوی بنیاد مسکن زمین رایگان تامین می شود.
فرماندار گیلانغرب هم در گزارشی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده را ارائه کرد و گفت: تاکنون سه هزار و 100 واحد در این شهرستان بازسازی شده و کار تعمیرهمه 12 هزار واحد آسیب دیده نیز به پایان رسیده است.
کوروش محمودیان، همچنین به بیان برخی مشکلات حوزه ورزش شهرستان پرداخت و خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش برای توسعه ورزش شهرستان با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان در رشته های مختلف شد.
فرهاد تجری، نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عقب افتادگی این شهرستان ها در جریان جنگ تحمیلی خواستار توجه مسئولان با راهبردهای توسعه ای با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه شد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند
3012/7398/8066

نظر شما