شناسهٔ خبر: 31173549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات کشور از بیت‌المال پاسداری می‌کند

«عادل آذر» گفت: همانطور که نیرو‌های نظامی، امنیتی، سپاه و ارتش امنیت را برقرار کردند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنند، دیوان محاسبات هم از بیت‌المال پاسداری می‌کند.

صاحب‌خبر -

دیوان محاسبات کشور از بیت المال پاسداری می کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «عادل آذر» رییس دیوان محاسبات کشور امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس و مردم است که اگرچه اعتباراتی ندارد، اما می تواند سازوکاری تعیین کند که به دستگاه ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در اصل 55 قانون اساسی آمده است که دیوان محاسبات با بررسی دستگاه هایی که از بودجه کل کشور استفاده می کنند، پاسدار بیت المال است، گفت: این معنی اش این است که دیوان محاسبات نمی گذارد آسیبی برسد و پیشگیری می کند.

رییس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: همانطور که نیروهای نظامی، امنیتی، سپاه و ارتش امنیت را برقرار کردند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری می کنند، دیوان محاسبات هم از بیت المال پاسداری می کند.

آذر تصریح کرد: بیت المال فقط پول و بودجه نیست، بلکه بخش اعظم آن سرمایه های انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از مدیران پاسداری و حمایت کنیم و نگذاریم آسیب ببینند، عنوان کرد: برای نظارت بهتر فرمولی درست کردیم و شعار آن «نظارت مستمر، پیشگیرانه، هدایت گرانه و اقتدارگرایانه» است.

97 درصد مدیران کشور پاکدست هستند

رییس دیوان محاسبات کشور مطرح کرد: بررسی ها نشان می دهد بیش از 97 درصد مدیران حتی آنهایی که در دیوان محاسبات پرونده دارند با شرف، پاکدست وامین بیت المال هستند؛ چراکه معمولا پرونده ها مربوط به برداشت هایی است که تفسیر دیگر از قانون شده است.

آذر با بیان اینکه تخلف غیر از جرم است و وقتی می گوییم مدیری پرونده دیوان محاسباتی دارد منظور جرم نیست، متذکر شد: در 2 تا سه درصد پرونده های جرایم، تصرف در بیت المال و سوءاستفاده شده است.

وی تبیین کرد: تفاوت های بین جرم و تخلف را باید برای مردم تفهیم کنیم چراکه تخلف جرم محسوب نمی شود.

رییس دیوان محاسبات کشور در خصوص آموزش های مدیران توسط دیوان محاسبات، گفت: آموزش برای این است که تخلفات اتفاق نیفتد و وقتتان را که بخواهید در موارد حل اختلاف بگذرانید، صرف مردم کنید.

آذر با اشاره به اینکه این باور ماست که نظارت باید در خدمت توسعه و اجرا قرار بگیرد، اظهار کرد: ما هر سال در یک حوزه متمرکز می شویم و امسال به مسئله خصوصی سازی در کشور متمرکز شده ایم.

وی افزود: این مطالبه همه اقشار جامعه است که فهرست واگذاری های دستگاه ها را به دیوان محاسبات می دهند درحالی که قطعی شده است، در این صورت باید اطلاع رسانی شود.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در استان ها مشکل جدی نداریم و خراسان جنوبی نیز یکی از پاکترین استان های ما از این نظر و البته به نسبت بودجه است.

آذر با اعلام اینکه 90 درصد اموال سنددار در سامانه ثبت شده است و مابقی هم باید ثبت شود، از استاندار خراسان جنوبی درخواست ایجاد کارگروهی شد تا اموال دولت که سند ندارند، شناسایی شود و در سامانه ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما