شناسهٔ خبر: 31173514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع پرس بررسی کرد؛

سیرک ورشو؛ تمام قدرت دیپلماسی وزارت خارجه آمریکا

نشست ورشو برای افکار عمومی در جهان به خوبی ثابت کرد که رژیم تروریست صهیونیستی از این به بعد با شرکای جدیدی چون امارات و رژیم کودک کش سعودی که همچنان به بمباران مدارس و بیمارستان های یمن ادامه می‌هند، دست به جنایت خواهند زد.

صاحب‌خبر -

تمام قدرت دیپلماسی وزارت خارجه آمریکا بودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، وقتی «رودی جولیانی» وکیل «دونالد ترامپ» در آستانه مراسم افتتاحیه کارناوال تبلیغاتی و البته مفتضح وزارت امور خارجه آمریکا در ورشو در بیرون از سالن اصلی برای تروریست‌های مجاهدین خلق (منافقین) صحبت کرد به خوبی مشخص بود که ایالات متحده آمریکا در نشستی با حضور تروریست‌ها قصد دارد تا به زعم خودش اجلاسی ضد تروریستی آنهم در راستای برقرای صلح در خاورمیانه برگزار کند.

در همان روز نخست اجلاس گروهک تروریستی جیش‌الظلم دست به جنایتی خونین علیه پاسداران حافظ مرزهای ایران زمین زد و برای دولت روسیاه دونالد ترامپ همین بس که مقامات عالی رتبه امارات متحده عربی و رژیم کودک کش عربستان سعودی که از اصلی‌ترین حامیان مالی و سیاسی جیش‌الظلم هستند را به میهمانی شرم آور اجلاس ورشو فراخواند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی که به مناسبت شهادت پاسداران منتشر کردند به صراحت فرمودند: دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.

مزدورانی که البته از امارات و عربستان سعودی راهی ورشو شده‌اند.

گاردین نوشت: نشست ورشو در حالی برگزار شد که کشورهای اروپایی در آن  حضوری کمرنگ داشتند.

بر اساس این گزارش، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس نشست ورشو را خیلی زود ترک کرد، فرانسه هم یک کارمند دولتی را برای حضور در این نشست فرستاد و آلمان نیز دستیار وزیر خارجه‌اش را به لهستان اعزام کرد.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما در این نشست شرکت نکرد. هرچند آمریکایی‌ها در ابتدا به دنبال این بودند که نشست ورشو را به وسیله‌ای برای اعمال سیاست‌های تندتر علیه ایران تبدیل کنند. اما چندی بعد از آنکه کشورهای اروپایی به واشنگتن اعلام کردند که برگزاری چنین نشستی برای برجسته کردن اختلافات اروپا و آمریکا در موضوع ایران ایده هوشمندانه‌ای نیست، بنابراین دستور کار برگزاری نشست ورشو تغییر یافت.

در حالیکه  آمریکا و لهستان به عنوان میزبان‌های این نشست، عنوان آن را تغییر داده و نام این نشست را به‌گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که تمرکز صرف روی ایران نباشد، اما دیپلمات‌ها و مقام‌های اروپایی هنوز تردید دارند که اشخاصی مانند «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «مایک پنس»، معاون وزیر خارجه آمریکا با سخنرانی‌های خود به دنبال ارسال پیام‌های ضدایرانی در این نشست باشند.

تردید اروپایی‌ها درست از آب درآمد و وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با ادبیاتی بسیار زننده به ایران تاخت.

براساس گزارش شبکه اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه روز دوم کنفرانس ورشو اظهار کرد: آمریکا سعی می‌کند دوران جدیدی از همکاری بین تمام کشورها درباره نحوه رویارویی با چالش‌های منطقه آغاز کند.

وزیر خارجه آمریکا نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه و کناره گیری آنها از «ایده قدیمی» منزوی کردن اسرائیل و در عوض مقابله با ایران را خواستار شد.

وی با تکرار اظهاراتی واهی علیه کشورمان و خطرناک خواندن ایران برای کشورهای منطقه و حتی اروپا افزود: منافع مشترکی بین سعودی‌ها، اماراتی‌ها، بحرینی‌ها، اردنی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود دارد.

پامپئو تاکید کرد، باید گام‌های عملی برای حل مشکلات منطقه خاورمیانه برداشته شود و هیچ کشوری نمی‌تواند در رسیدگی به چالش‌های منطقه بی‌تفاوت باشد.

پامپئو مدعی شد صلح و امنیت در منطقه بدون مقابله با ایران غیرممکن است.

این نشست در حالی برگزار شد که کشورهایی مانند روسیه، قطر، ترکیه، لبنان، ایران و تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کردند در آن حضور پیدا نخواهند کرد.

وقتی قطر، ترکیه، لبنان و ایران به همراه روسیه اعلام کردند عازم لهستان نمی‌شوند سوال اینجاست که ایالات متحده آمریکا صلح ادعایی خود را قرار است برای کدام کشورها و در چه منطقه جغرافیایی پیاده کند؟ آمریکایی که بدون دعوت دولت قانونی سوریه نظامیان خود را وارد آن کشور کرده و از کودتاچیان ونزوئلا که امنیت مردم آن کشور را به خطر انداخته‌اند برای سرنگونی دولت قانونی مستقر در کاراکاس حمایت می‌کند.

اگر به آنچه که اسکای نیوز از متن سخنرانی «مایک پنس» منتشر کرد به خوبی توجه کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که ماجرای بزرگ‌نمایی دشمنی با ایران توسط آمریکائی‌ها و مرتجعان منطقه از چه قرار است.

«مایک پنس» با بیان اینکه نیروهای آمریکایی علی‌رغم خروج از سوریه اما در منطقه می‌مانند، گفت: تصمیم عقب‌نشینی از سوریه، یک تغییر در تاکتیک است اما تغییری استراتژیک نخواهد بود.

وی گفت: ما همواره در کنار هم‌پیمانان‌مان می‌ایستیم و آنها را رها نخواهیم کرد.

پنس در مورد روند صلح خاورمیانه نیز گفت: دولت ترامپ برای تحقق صلح همیشگی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل تلاش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون آواره در عراق علی‌رغم شکست داعش، نتوانسته‌اند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

پنس ادعا کرد: شبه نظامیان حوثی با استفاده از موشک‌های ایرانی در منطقه دست به آشوب می‌زنند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا برای ایجاد عصر جدید همکاری بین کشورهای منطقه برای مقابله با مشکلات تلاش می‌کند.

وی اشاره کرد: نیاز به برداشتن گام‌های عملی برای حل مشکلات منطقه وجود دارد. مرحله جدیدی در روابط اسرائیل، بحرین، ‌ عربستان و امارات در ورشو آغاز شد.

پنس تصریح کرد: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و رهبران بحرین، امارات و عربستان نان را با هم شریک می‌شوند و به زودی در خصوص چالش‌های منطقه با هم رایزنی و همکاری خواهند کرد.

آری، نشست ورشو برای افکار عمومی در جهان به خوبی ثابت کرد که رژیم تروریست صهیونیستی از این به بعد نان فصح خود را با شرکای جدیدی چون امارات متحده عربی که پایگاه تروریست هایی چون جیش العدل است و نیز رژیم کودک کش سعودی که همچنان به بمباران مدارس و بیمارستان های یمن ادامه می‌دهد و نیز رژیم بحرین که تراژدی انسانی را علیه مردم کشور خود به راه انداخته، تقسیم کرده و با هم خواهند خورد البته پادوهای تروریست مریم رجوی نیز امیدوارند به مانند همیشه تکه‌ای از این نان برای‌شان پرتاب شود.

انتهای پیام/451

نظر شما