شناسهٔ خبر: 31172971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی:

۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند

نصر: معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: از جمعیت نزدیک به ۷۹ هزار نفر کشور، ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و بعد ۴۰ سال از هر دو نفر یکی بیمه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نصر، رحیم اردلان در هفتمین جشنواره چهره های برتر کارفرمایی آذربایجان شرقی سازمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه در سال ۵۷، ۳۵ میلیون از جمعیت ایران ۷ میلیون نفر بیمه شده این سازمان بودند، گفت: تا امروز نیز که کشور نزدیک به ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و بعد ۴۰ سال از هر دو نفر یکی بیمه شده است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد سبب شده است هزینه های سرسام اور برای سازمان بر دوش سازمان باشد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی ماهانه در سطح کشور ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گردش مالی دارد.

اردلان ابراز امیدواری از اینکه با فرهم نمودن تسهیلات مختلف و اصلاحات پارامتری، موانع تولید رفع خواهد شد، خاطر نشان کرد:ارتقا منابع سازمانی نیز می تواند کمک کند بخشی از مسائل مالی سازمان تامین شود.

این گزارش حاکی است، در ادامه جعفر سمساری مدیر کل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در این جشنواره با بیان اینکه بالغ بر ۶۸۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۷۴ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان می باشند، گفت: با احتساب افراد تبعی بیش از دو میلیون نفر یعنی معادل ٥٤ درصد جمعیت استان از طریق ٢٨ شعبه اصلی و۱۳ کارگزاری رسمی از خدمات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی در استان بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد درآمدها، مظهر استقرار و تضمین امنیت و عدالت اجتماعی و موجب آرامش خاطر و عزت نفس در افراد، می باشد که با کارکردهای خود می تواند نقش به سزایی در حمایت از مردم در برابر مخاطرات ناشی از بحرانهای اقتصادی و اجتماعی ایفا نموده و  توسعه پایدار را رقم بزند.
سمساری افزود: استان ۳۱۰ میلیارد تومان ماهانه صرف خدماتی می شود که بیمه شدگان از آن بهره می برند.

وی در انتها به شرایط بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: بیمه زنان خانه دار با نرخی که قرار داد بسته اند حق بیمه پرداخت کنند و از مزایا های ان بهره مند شوند.

این گزارش حاکی است،معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان برتر کشور و در راستای ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و برقراری ارتباطات دو سویه با کارفرمایان، هفتمین جشنواره انتخاب چهره‌های برتر حوزه صنعت و کارآفرینی را در دو سطح ملی و استانی برگزار می کند.

انتهای پیام/

نظر شما