شناسهٔ خبر: 31172948 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پرسپولیس 2-0 استقلال خوزستان؛ صدرنشینی موقت به لطف نیمه دومِ قهرمانانه

رضا حسین زاده

تغییر 180 درجه ای بازی پرسپولیس در نیمه دوم. سرخ ها بر خلاف نیمه اول در نیمه دوم همان تیم قهرمان همیشگی بودند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در چارچوب رقابت های لیگ برتر ایران و در هفته هجدهم دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان از ساعت 16 به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر ایران 
پرسپولیس تهران 2-0 استقلال خوزستان
تهران-ورزشگاه آزادی
پنجشنبه 25 بهمن 1397 ساعت 16
داوران: موعود بنیادی فر - تورج عیوض محمدی - علی دودانگه 
کارت قرمز: مصطفی کیانی 35
گل: سیدجلال حسینی 62 - علی علیپور 88

ترکیب دو تیم

ترکیب پرسپولیس:

  

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، بشار رسن، امید عالیشاه، علی علیپور و ماریو بودیمیر.

پرسپولیس

ترکیب استقلال خوزستان:

  

فرزین گروسیان، ساسان شیرمردی، محمد شریفی، ایوب کلانتری، وحید نامداری، وحید حمدی‌نژاد، میثم کریمی، وحید خشتان، امیرحسین بایرپور، مصطفی کیانی و میثم شاه‌مکوندزاده

استقلال خوزستان

شرح بازی

بازی در نیمه اول آرام و متعادل دنبال شد و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. پرسپولیس کم کم خود را به دروازه استقلال خوزستان نزدیک می کرد تا اینکه اولین موقعیت جدی سرخ ها در دقیقه 11 توسط علی علیپور ایجاد شد و او با شوتی محکم دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد که این توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 14 مهدی ترابی  با یک شوت دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد که این توپ نیز به جایی نرسید.

دقیقه 18 خوزستانی ها نیز موقعیت گل داشتند و شوت مصطفی کیانی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

در دقیقه 22 شوت علیپور با دفع ناقص گروسیان همراه شد و در ریباند علی علیپور در محوطه جریمه سرنگون شد که اعتقاد داشت گلر خوزستانی ها روی او خطا کرده است و این صحنه مشکوک دقایقی باعث اعتراض بازیکنان دو تیم شد.

در دقیقه 35 مصطفی کیانی که چند دقیقه پیش کارت زرد گرفته بود، پشت محوطه جریمه روی علی علیپور مرتکب خطا شد که داور به او کارت زرد دوم را نشان داد و او را از بازی اخراج کرد. یک ضربه آزاد برای پرسپولیس گرفته شد که توپ بشار رشن به دیوار دفاعی خورد و در برگشت نیز شوت ترابی از بالای دروازه بیرون رفت.

در ادامه بازی استقلال خوزستان صاحب یکی دو موقعیت ضد حمله شد که شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی جلوی گلزنی آن ها را گرفتند.

در ادامه نیمه اول موقعیت خاصی برای دو تیم رخ نداد تا بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسد.

پرسپولیس-استقلال خوزستان

بازی در نیمه دوم ابتدا آرام دنبال شد و موقعیت خطرناکی در ابتدا به خود ندید تا دقیقه 53 که بازیکن استقلال خوزستان در یک صحنه مشکوک پس از خطا بر روی شجاع خلیل زاده می رفت که دروازه پرسپولیس را باز کند اما شوت او در چارچوب خالی پرسپولیس جایی نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس حملات خود را افزایش داد و آن ها سعی کردند که با سانتر از جناحین روی دروازه حریف آبی پوش خطر ایجاد کنند تا اینکه در دقیقه 61 یک کرنر برای سرخ ها گرفته شد که بشار رسن توپ را روی دروازه سانتر کرد و سید جلال حسینی با یک ضربه سر استادانه دروازه استقلال خوزستان را باز کرد و حساب کار 1 بر 0 به سود پرسپولیس شد.

 در دقیقه 81 بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ توپی را روی دروازه استقلال خزوستان سانتر کردند که ضربه سر علی علیپور به کرنر رفت.

در دقیقه 88 باز هم پرسپولیس به گل رسید و این بار علی علیپور موفق شد پس از یک حرکت تاکتیکی زیبا روی پاس سیامک نعمتی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

این بازی با همان نتیجه 2 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و این تیم 37 امتیازی شد و موقتا با 2 امتیاز بیشتر از سپاهان به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد. استقلال خوزستان نیز 6 امتیازی ماند و در قعر جدول رده بندی قرار گرفت.

سرخ ها منتظر بازی سپاهان هستند تا در صورت از دست دادن امتیاز از سوی زرد پوشان اصفهانی جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کنند.

شرح گل ها

در دقیقه 62 پرسپولیس روی یک کرنر به گل رسید. بشار رسن توپ را روی دروازه پرسپولیس سانتر کرد و سیدجلال حسینی بالاتر از همه به توپ ضربه زد و توپ را درون دروازه استقلال خوزستان جای داد تا حساب کار 1 بر 0 به سود پرسپولیس شود.

در دقیقه 88 سیامک نعمتی از سمت راست محوطه جریمه به علی علیپور پاس داد و او نیز با یک ضربه بغل پا توپ را درون دروازه فرزین گروسیان قرار داد و نتیجه را 2 بر 0 کرد.

نظر شما