شناسهٔ خبر: 31172316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

سرلشکر باقری: آمریکا باید به اشغال سوریه پایان دهد

سپاه نیوز: رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که اعلام خروج آمریکا بیشتر یک ادعاست، گفت: آمریکا باید به اشغال سوریه پایان دهد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتشبد شایگو وزیر دفاع روسیه و سپهبد حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سوچی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدارها، موضوعات و محورهای مهم همکاری های دفاعی و نظامی، مقابله با تروریسم در سوریه، تامین امنیت شرق فرات در صورت خروج آمریکا از این مناطق، تصمیم گیری در مورد عملیات پاکسازی تروریست ها در منطقه ادلب و توسعه مناطق کاهش تنش مورد بحث و گفت وگو شد.

 

سرلشکر باقری در این مذاکرات با تاکید بر این که اعلام خروج آمریکا بیشتر یک ادعاست، تاکید کرد: سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن خواستار خروج هر چه سریعتر نیروهایی شدند که بدون هماهنگی با دولت قانونی سوریه در برخی نقاط این کشور حضور داشته و مناطقی را اشغال کرده اند.

 

در این اجلاس همچنین تاکید شد نیروهای مسلح ایران و روسیه بنا به درخوست و دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.

 

سرلشکر باقری گسترش مناطق کاهش تنش، کمک به بازگشت مهاجرین به شهرها و روستاها، تامین امنیت مناطق آزاد شده و پاکسازی میادین مین و مناطق آلوده را از اولویت های همکاری های سه جانبه نیروهای مسلح روسیه، ایران و ترکیه عنوان کرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به این که تهاجمات هوایی رژیم صهیونیستی علاوه بر نقض حاکمیت سوریه موجب اختلال در روند عملیات مقابله با تروریسم و بازگشت ثبات و امنیت به سوریه شده است، این تجاوزات باید به شدت محکوم و از ادامه آن خودداری شود.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به روسیه عصر امروز در اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه شرکت و به تهران بازخواهد گشت.

 

 

انتهای پیام /02

نظر شما