شناسهٔ خبر: 31171949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ ورامین:

پس از انقلاب ۷ کتابخانه در ورامین احداث شد

رئیس اداره فرهنگ ورامین گفت: پیش از انقلاب ورامین حتی یک کتابخانه نداشت ولی بعد از پیروزی انقلاب در شهرستان ورامین 7 کتابخانه احداث شده است که 96100 جلد کتاب و 7150 عضو کل کتابخانه‌های شهرستان می‌باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری ورامین اظهار داشت: یکی از مشکلات و مسائلی که اداره میراث فرهنگی طی سال‌های گذشته داشته است، کمبود نیروی انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه اولین کتابخانه ورامین سال 62 افتتاح شد، تصریح کرد: قبل از انقلاب در منطقه ورامین کانون هدایت فعلی که آن زمان با عنوان پیش آهنگی شناخته می‌شد تنها مرکز فرهنگی بوده است ولی امروز چندین خانه فرهنگ، فرهنگسرا، کتابخانه و مرکز فرهنگی در سطح شهرستان ورامین داریم.

طاهری بیان کرد: امروز با کمبود فضای فرهنگی در سطح شهرستان ورامین داریم در حالی که فرهنگسرای ارشاد در اختیار نیروی انتظامی می‌باشد که وزیر فرهنگ نیز در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام داده است تا به مسائل فرهنگی باز گردد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ آموزشگاه هنری نداشته‌ایم ولی امروز 16 آموزشگاه هنری در رشته‌های گوناگون در حال فعالیت هستند، افزود: امروز 12 کانون فعال تبلیغاتی، 6 سایت مجوزدار، 17 کیوسک مطبوعاتی، 7 دفتر خبرگزاری کشوری در سطح شهرستان ورامین در حال فعالیت می‌باشند و از سوی دیگر نیز بیشترین نشریات محلی در شهرستان‌های استان تهران متعلق به شهرستان ورامین می‌باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین با بیان اینکه آمادگی افتتاح خانه مطبوعات را در سطح شهرستان ورامین داریم که این مسئله نیز در حال پیگیری می باشد، گفت: چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی در سطح شهرستان ورامین طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: 45 استاد ممتاز و فوق ممتاز در سطح شهرستان ورامین در رشته خوشنویسی در حال فعالیت بوده و حتی در کشورهای دیگر حضور پیدا کرده و آنها نیز از آثار این اساتید بهره برده‌اند.

کریمی رئیس کتابخانه‌های شهرستان ورامین نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: پیش از انقلاب، ورامین حتی یک کتابخانه نداشته است ولی بعد از پیروزی انقلاب در شهرستان ورامین 7 کتابخانه احداث شده است  که 96100 جلد کتاب و 7150 عضو کل کتابخانه‌های شهرستان شده و از امکانات آن استفاده می‌کنند.

وی پس از بیان اینکه جلسات رونمایی و انتقاد از کتاب‌ها در سطح شهرستان ورامین برگزار می‌شود که این جلسات مانند کارگروه‌های آموزشی می‌باشد، گفت: نشست کتابخوان مدرسه‌ای در بین مدارس شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: اگر دهیاری‌ها حاضر باشند که کتابخانه‌ای را در روستای خود احداث کنند، نهاد کتابخانه‌ها آن کتابخانه را تجهیز کرده و یک نیرو برای کتابخانه از خود روستا قرار داده و آن کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/67050

نظر شما