شناسهٔ خبر: 31171875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

95 فضای آموزشی خراسان شمالی قابلیت تجاری سازی دارد

عبدالله رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش می تواند بخشی از فضاهای در اختیار آموزشی، تربیتی و ورزشی را با

صاحب‌خبر - عبدالله رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش می تواند بخشی از فضاهای در اختیار آموزشی، تربیتی و ورزشی را با تصویب شورای آموزش و پرورش و کمیسیون ماده پنج استانداری به تجاری تغییر کاربری دهد.
وی با بیان اینکه فروش فضاهای آموزشی ممنوع است افزود: آموزش و پرورش می تواند از محل اجاره دادن واحدهای تجاری، برای این نهاد درآمد کسب کند.
رحیمی خاطرنشان کرد: در بجنورد چهار مورد و در شیروان 6 مورد فضای تجاری آماده بهره براری است.
وی در باره تجاری سازی بخشی از فضای اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: پیش از این برای تجاری سازی بخشی از فضای اداره کل هم برنامه ریزی شده بود اما، اعتبار مورد نیاز تامین نشد.
وی افزود: بر اساس طرح، طبقه هم کف برای تجاری و طبقه بالا با کاربری اداری ایجاد می شد تا بخشی از کمبود فضای اداری این اداره کل جبران شود اما این امر به نتیجه نرسید.
رحیمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امسال 700 نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند گفت: پاداش بازنشستگی این تعداد بازنشسته 6 هزار و 300 میلیارد ریال برآورد شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این اداره کل، امسال جزو ادارات کل استان های محروم اعلام شده است و بر این اساس از حمایت مالی و اعتباری برای سرانه دانش آموزان، سرویس مدارس و کمک به دانش آموزان شبانه روزی برخوردار می شود.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام

نظر شما