شناسهٔ خبر: 31171747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادواره سرداران و ۱۹۳ شهید تدارکات فارس برگزار شد

نمایندگی فارس

‌سومین یادواره سرداران و ۱۹۳ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران استان فارس با عنوان «خادمان ملکوتی» با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، مردم و مسئولان در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، پنجشنبه ۲۵ بهمن‌ماه سومین یادواره سرداران و ۱۹۳ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه استان فارس با عنوان «خادمان ملکوتی» برگزار و از خانواده شهدا تجلیل شد.

معاون تدارکات و پشتیبانی سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه مجموعه آماد سپاه فارس ۱۹۳ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرد، گفت: ستاد یادواره شهدای آماد از سال ۸۹ آغاز به کار کرد و با شناسایی شهدا، سرکشی به خانواده ۱۰۳ نفر از این شهدا که نشانی آنان وجود داشت، انجام شد.

محمد عاشوری با یادآوری اینکه اولین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه استان در سال ۸۹ برگزار شد، گفت: دومین یادواره این شهدا را نیز در سال ۹۴ برگزار کردیم و توانستیم آدرس ۴۳ شهید دیگر را به دست آوردیم.

دبیر یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه استان فارس از خانواده‌های این شهدا که در مراسم حاضر بودند درخواست کرد تا اطلاعات و دست‌نوشته‌های شهدا را در اختیار آنان قرار دهد که بتوانند بانک اطلاعاتی خود را تکمیل کنند.

عاشوری با یادآوری اینکه در راستای برگزاری سومین یادواره که امروز برگزار شده است، از ۱۵۰ خانواده شهید سرکشی به عمل آوریم، گفت: تدارکات و پشتیبانی در زمان جنگ تنها در جبهه‌ها نبود بلکه در خانه‌ها و روستاهای دورافتاده هم بود.

به گزارش ایسنا، سید ناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» دیگر سخنران این یادواره بود که گفت: در ارتباط با دفاع مقدس و یاد شهدا یا دچار دوربینی محض و یا نزدیک‌بینی محض شدیم و واقع‌بینی نداریم.

این نویسنده و پژوهشگر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بخشی از جعبه سیاه دوران دفاع مقدس هنوز باز نشده و به دستمان نرسیده است، افزود: ما خیلی چیزها را از شهدای خود نمی‌دانیم.

حسینی‌پور با تصریح اینکه بخشی از این جعبه سیاه مربوط به ۱۹۳ شهید تدارکات استان فارس است، گفت: ما روایت غواص‌ها، پل‌های خیبری و بعثت، گردان تخریب و حتی سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء را ندیدیم و اگر این سازندگی قرارگاه را ببینیم «ما می‌توانیم» اثبات می‌شود و بسیاری از نظرها عوض خواهد شد.

وی یادآور شد: زمانی پرونده ساخت پل‌های خیبری به دست دولت وقت رسید اما در آنجا برگشت داده شد که نمی‌توان چنین پل‌هایی ساخت اما دیدیم که توانستیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس از اظهارات برخی از مسئولان که می‌گویند باید مدیر را از خارج وارد کنیم، انتقاد کرد و گفت: این حنجره صدای نمی‌توانیم را می‌دهد.

وی تأکید کرد: باید ناگفته‌ها را از دل دفاع مقدس استخراج کرده و بیان کنیم تا ملت بدانند این نسل توانستند در یک جنگ سخت، ماشین جنگی دشمن تا دندان مسلح خود را با مدیریت جهادی و روحیه «ما می‌توانیم» از پای درآورند.

حسینی‌پور در ادامه سخنان خود یکی از ویژگی‌های شهدا را عشق و عقلانیت دانست که هم عاشق‌اند و هم عاقل، گفت: عشق می‌گوید بمان و عقل می‌گوید برگرد اما عشق به اهل بیت (ع) در تار و پود تمام رزمندگان دفاع مقدس می‌توان دید.

وی، عشق و عقلانیت رزمندگان را عامل شکست دشمن دانست و گفت: ویژگی دیگری که شهدا داشتند فرماندهی و مدیریت جهادی بود و مسلماً اگر شهدای ما امروز زنده بودند، باز کردن گره‌های اقتصادی را یک تکلیف برای خود می‌دانستند و مدیریت با دست پاک داشتند و صاحب فیش‌های نجومی نبودند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ما تشنه این رفتار و منش شهدا و رزمندگان هستیم، گفت: خصلت دیگر شهدا، بزرگی و عظمت روح آنان است؛ در دنیا جنگ‌ها از آدم‌ها بزرگترند و آنجا سربازان نمی‌دانند برای چه می‌جنگند و تنها حاکمانشان می‌دانند اما اینجا روح آدم‌ها بزرگ‌تر از جنگ است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما