شناسهٔ خبر: 31171669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر به مجلس خبرگان رهبری رسید

چند روز پیش دادستان تهران از ورود به حواشی جشنواره فیلم فجر خبر داد و امروز هم مجلس خبرگان رهبری حاشیه‌های این رویداد سینمایی کشور را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: چند روز پیش جعفری دولت آبادی دادستان تهران موضوع پولشویی در سینما را تایید کرد و از ورود به حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر خبر داد. او درباره پول‌های مشکوکی که به سینما وارد می‌شود گفت: یک نمونه آن آقای امامی بود که با او برخورد قانونی شد. مهمترین مصداق آن در این زمینه وام کلانی بود که گرفته و خرج شد و سریال خانگی معروفی بود که تولید شد و منحصر به این مورد نیست و ما در گذشته در پرونده‌های دیگری این موضوع را می‌بینیم. اصل اینکه در مسایل فیلم سازی و سینما افرادی می‌آیند و تهیه‌کننده وجوهی را خرج می‌کند، تایید می‌کنیم و مصداقش همین پرونده‌ای است که اسم بردید؛ البته از دستگاه‌های ذی ربط، گزارشاتی خواستیم که بیشتر موضوع را واکاوی کنند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: اینکه عده‌ای در حوزه سینما پولشویی می‌کنند را تایید می‌کنیم؛ کما اینکه چندین پرونده در دادسرا مفتوح است و مهمترین آن همان بود که اسم بردید و منجر به کیفرخواست شده است، اما منتظر گزارشات تکمیلی برای پرونده‌های دیگر هستیم.

او همچنین درباره ورود دادستانی به حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در مرحله اول بنای ما پیشگیری است. اگر گزارشی به ما برسد، ما ورود می‌کنیم. گزارشی در رابطه با تک خوانی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ارسال شده بود که به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع دادیم و باید منتظر باشیم. البته ما توضیحات قانع کننده‌ای از وزارت ارشاد در این زمینه نشنیدیم. حتی در ابتدا تکذیب کردند که چنین چیزی نیست، اما بعداً آن نهاد شکایت کننده فیلم تک خوانی خانم را برای ما ارسال کرد. دوستان وزارت ارشاد باید بیایند و توضیح دهند و سعی می‌کنیم تا پایان سال در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

امروز خبری از ورود مجلس خبرگان رهبری به حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر آمد. سخنگوی کمیسیون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت::بررسی حواشی جشنواره فیلم فجر از مهمترین موضوعات امروز این کمیسیون در قم بود.

حجت الاسلام ملکوتی با بیان اینکه این جلسه با هدف بررسی وضعیت عفاف حجاب و تسامح در عرصه فرهنگ و هنر در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد افزود: بررسی حواشی فرهنگی جشنواره فیلم فجر با حضور معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمترین موضوعات امروز بود.

نظر شما