شناسهٔ خبر: 31171630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

انتقام‌جویی عجیب از مرد همسایه در تلگرام

رییس پلیس فتا از دستگیری مرد همسایه که با انتشار تصاویر و مطالب کذب باعث بی‌آبرویی یکی از اهالی منطقه اکباتان شده بود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

انتقام‌جویی عجیب از مرد همسایه در تلگرام

رییس پلیس فتا از دستگیری مرد همسایه که با انتشار تصاویر و مطالب کذب باعث بی‌آبرویی یکی از اهالی منطقه اکباتان شده بود خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی گفت: اوایل بهمن‌ماه سال‌جاری مردی به‌نام نادر با مراجعه به اداره پلیس فتا از انتشار تصاویر و مطالب دروغ در فضای مجازی تلگرام و چند گروه اجتماعی که اهالی شهرک اکباتان در آن فعالیت می‌کنند شکایت کرد و عنوان داشت این مطالب باعث بی‌آبرویی او در محل زندگی‌اش شده است.

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات ویژه و کارشناسی وارد عمل شدند و در کاوش‌های اطلاعاتی مشخص شد که مرد ۳۸ ساله‌ای که از اهالی شهرک اکباتان است در این پرونده نقش داشته است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: ماموران با توجه به اینکه شاهین ۳۸ ساله در همسایگی خانه نادر است احتمال دادند که وی با فرضیه انتقام گیری دست به ساخت صفحه جعلی در شبکه تلگرام کرده و با انتشار مطالب و تصاویر دروغین باعث بی‌آبرویی وی در محل زندگی‌شان شده است.

رییس پلیس فتا تهران گفت: شاهین با دستور مقام قضایی به اداره پلیس احضار شد و وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و ادعا کرد با نادر در یک بلوک زندگی می‌کنیم و که از چند روز قبل با هم دچار اختلاف شدیم و برای انتقام گیری شروع به بی‌آبرو کردن او کردم که پشیمانم و از نادر می‌خواهم که مرا ببخشد.

توصیه پلیسی

رئیس پلیس فتا تهران در پایان گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های حقوق شهروندی قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد است، احترام به حقوق و جایگاه دیگران در فضای مجازی درواقع همان عمل و قائده در فضای حقیقی بوده و همان‌گونه که آدمی دوست دارد مورد توهین و تهمت قرار نگیرد باید نسبت به دیگران نیز همین احساس را داشته باشد و هنگام عصبانیت زود تصمیم نگرفته تا در مقام قضاوت عجولانه قرار نگیرد چون فضای مجازی یک فضای غیر امن است و یک مطلب یا تصویر به سرعت در گستره‌ای وسیع توزیع می‌شود باید از خودمان بپرسیم اگر می‌خواهیم چیزی را منتشر کنیم آیا به موجب آن، اسرار حیثیت دیگران افشاء می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما