شناسهٔ خبر: 31171515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

معاون ترامپ در نشست ورشو: اروپا از برجام خارج شود

مهر : معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس ضدایرانی ورشو، ایران را به توسعه طلبی متهم کرد و از اروپایی‌ها خواست از برجام خارج شوند.

صاحب‌خبر -

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: ایران به دنبال احیا امپراطوری است و هلوکاست دیگری را تدارک می‌بیند. در سوریه از اسد حمایت می‌کند. در لبنان از حزب الله، در عراق علیه منافع آمریکا و خارج از اراده بغداد عمل کرده و در یمن از انصارالله حمایت می‌کند.

وی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب ایران را زیر سوال برد و مدعی شد: آمریکا علیه افراط گرایی در خاورمیانه تلاش می‌کند. از روز نخست، ترامپ در کنار مردم خوب ایران ایستاد و همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد.

پنس افزود: دیدگاه جهانی ما در این کنفرانس این است که ایران نسبت به گذشته و علیرغم برجام، تهاجمی تر شده است.

وی مدعی شد: شب گذشته رهبرانی از سرتاسر منطقه اتفاق نظر داشتند که بزرگترین تهدید برای ثبات و صلح منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکای اروپایی ما آنگونه که باید همکاری نمی‌کنند و با ایجاد مکانیسمی به دنبال شکست تحریم‌های ما هستند. آنها با این کار فاصله میان اروپا و آمریکا را بیشتر می‌کنند.

پنس مدعی شد: امروز تحریم‌ها علیه ایران برقرار است و مادامیکه ایران رفتار خود را تغییر ندهد، شدیدتر می‌شود. وقت آن است که شرکای اروپایی هم از برجام خارج شده و به مردم ایران و منطقه در راه رسیدن به صلح کمک کنند.

 

نظر شما